"JarekT" pisze:Pompa też - firmy nakamoto - z metalowym wirnikiem (odlew ze stopów lekkich).
Zastanawiam się nad paskiem z tego względu, że gates jest poprostu "najczęściej" (podobno) podrabiany - stąd u niektórych bardzo złe opinie (że pękł, że ... etc).
Proszę o prostą odpowiedź - komplet napinacz, rolka, pasek + pompa 260 zł...
Co do tego podrabiania, to ja może coś sprostuję odnośnie tego Gatesa, bo ludzie już takie bzdety wygadują / wypisują, że aż żal d

ściska.
W latach 2005-2006 na rynek trafiła duża partia pasków podrobionych, wprowadzona do obrotu przez pewną warszawską firmę, która już dziś nie istnieje...
Podróby były bardzo słabej jakości, prawdopodobnie pochodziły z Chin ale zewnętrznie nie do odróżnienia od oryginału.
Cały pic polega na tym, że dotyczyło to tylko czterech referencji:
- Paska rozrządu do TICO / MATIZ
- Paska rozrządu do silników Daewoo SOHC i OPEL 8V
- Paska rozrządu do Daewoo 1,5 i 1,6 16V
- Paska rozrządu do Leganzy 2,0
Większość ludzi o tym nie wie i ośmiesza się wypisując potem bzdury na forach. Myślę, że informacja jest wiarygodna bo uzyskana przeze mnie osobiście od Dyrektora Sprzedaży Gates na Polskę.
Co do Lancii, kiedyś słyszałem, że problematyczna jest konstrukcja zęba paska w Gatesie wobec konkurentów (półokrągła vs. trapezowa). Gates tego nie potwierdza. Jak wynika z rozmów z praktykami dotyczy to tylko silników benzynowych z doładowaniem (nie mówię tu o sprzedawcach części tylko o warsztatach naprawczych, które
mają pojęcie o tym co robią). A już na pewno cała ta aferka nie dotyczy jtd (jeśli to Cię pocieszy).
Serdecznie pozdrawiam.