
Lybra - 2,4 JTD słaby silnik poniżej 2000 obrotów
- bravomeksyk
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lybra - 2,4 JTD słaby silnik poniżej 2000 obrotów
witam serdecznie. mam problem, którego nie potrafią rozwiązać mechanicy, a który kosztował mnie już nie przyznam się ile pieniędzy - bezskutecznie. Otóż silnik 2.4 JTD w mojej Lancii, pomimo bdb stanu, jest słaby poniżej 2000 obrotów. Auto w ogóle poniżej tej prędkości obrotowej się "nie zbiera", jakby nie reagowało prawie na pedał gazu - kompletny brak dynamiki do 2000 obrotów. Wydaje mi się, ze prędkość max.też kiepsko, choć może to już efekt placebo i w zasadzie nie ma warunków, by zmierzyć
Nadmieniam, że auto ma NOWE oryginalne przepływomierz Bosch, filtr powietrza, czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik pedału przyspieszenia. Silnik nie dymi (przebieg 210 000). Poradźcie proszę jaka może być przyczyna, bo już załamuję ręce. Ewentualni proszę o jakiś namiar na warsztat w Warszawie, w którym ktoś uczciwie pomógłby rozwiązać ten problem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam - bartek

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Moja rada: podjedź do kumatego gościa mającego najlepiej examiner, a on sprawdzi wszystkie parametry pracy i powinien rozwiać/potwierdzić twoje wątpliwości
Nie bić nowy jestem
Jazda po A4- moja praca
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

Jazda po A4- moja praca

Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Powiem że mój mistrzem dynamiki do 2000 też nie jest. Silnik bez błędów, ostatnio w serwisie pochwalony, że jak zegareczek. Zwalam to na turbo dziurę
Już się przyzwyczaiłem. V-Max osiągnąłem odrobinkę ponad 204km/h (według zegarka, czyli jakieś 190 w rzeczywistości) Oczywiście w Niemczech, w Polsce jeżdżę przepisowo.
Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.

Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- bravomeksyk
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
silnik nie ma błędów na examinerze...
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
No nie wiem. Moj idzie od 1000 jak burza"rain" pisze:
Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Sprawdź gumę harmonijkę za plastikowym kolanem w kształcie litery U po drodze od filtra powietrza do turbo. rozciągnij ile możesz (oczywiscie z wyczuciem) i zobacz czy nie ma dziur, obejrzyj dokładnie.
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Silnik 136KM nie różnił się tylko 4KM od wersji produkowanej od końcówki 2000 roku.
Wyżej też ma położony maksymalny moment i stąd nawet w sprawnych samochodach ciężko znaleźć coś ekscytującego poniżej 2000rpm
W moim 140KM ciągnie ładnie już w okolicach 1500rpm aby łamać kark przy 1800-1900rpm.
Sprawdź ciśnienie doładowania - powinno oscylować w okolicach 1,4 bara.
Jeżeli tak nie jest to masz gdzieś albo zawalone przewody albo sama turbina klękła.
A rzeczy się wymienia jak jest niemal pewność, że jest uszkodzona a nie na chybił trafił.
Co to za mechanik, który opiera się na domysłach i wyciąga z kieszeni klienta ?
Wyżej też ma położony maksymalny moment i stąd nawet w sprawnych samochodach ciężko znaleźć coś ekscytującego poniżej 2000rpm
W moim 140KM ciągnie ładnie już w okolicach 1500rpm aby łamać kark przy 1800-1900rpm.
Sprawdź ciśnienie doładowania - powinno oscylować w okolicach 1,4 bara.
Jeżeli tak nie jest to masz gdzieś albo zawalone przewody albo sama turbina klękła.
A rzeczy się wymienia jak jest niemal pewność, że jest uszkodzona a nie na chybił trafił.
Co to za mechanik, który opiera się na domysłach i wyciąga z kieszeni klienta ?
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Ja nie piszę o błędach bo błędy każdy umie odczytać."bravomeksyk" pisze:silnik nie ma błędów na examinerze...
Chodzi mi o sprawdzenie parametrów pracy np: czasy wtrysków, ciśnienie doładowania, temperatura pracy itp.
Nie bić nowy jestem
Jazda po A4- moja praca
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

Jazda po A4- moja praca

Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Ja jeszcze dodam że każdy inaczej może odczuć "słaby ciąg". Dla jednego coś co jest ok, innemu może się wydać jako nienaturalny brak mocy. I odwrotnie. Pojęcie względnie.
W moim to nie jest tak że w ogóle jak maluch przyspiesza. Ale mam jasną granice, gdzie działa turbo a gdzie nie i na wyższych biegach poniżej granicy 2000-1900 wyraźnie auto nie jest młodą kózką. Zaznaczam oczywiście że chodzi o wyższe biegi, bo na 1, czy 2 to nie jest to aż tak mocno odczuwalne jak przy przyśpieszaniu z 60 do 120-130 na 5 w początkowej jego fazie.
W moim to nie jest tak że w ogóle jak maluch przyspiesza. Ale mam jasną granice, gdzie działa turbo a gdzie nie i na wyższych biegach poniżej granicy 2000-1900 wyraźnie auto nie jest młodą kózką. Zaznaczam oczywiście że chodzi o wyższe biegi, bo na 1, czy 2 to nie jest to aż tak mocno odczuwalne jak przy przyśpieszaniu z 60 do 120-130 na 5 w początkowej jego fazie.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 72
- Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Zach-pom
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Dokładnie. Nie chodzi o sczytanie błędów a o sprawdzenie auta 'live'. Trzeba podłączyć sie laptem pod auto i pojeździć. Problem w tym że ciężko o takiego fachowca który ma odpowiednie programy i obycie z dieslami Lancii."igrek" pisze:Ja nie piszę o błędach bo błędy każdy umie odczytać."bravomeksyk" pisze:silnik nie ma błędów na examinerze...
Chodzi mi o sprawdzenie parametrów pracy np: czasy wtrysków, ciśnienie doładowania, temperatura pracy itp.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
KrzychuKrzys Gdzieś ty się uchwał tak długo bez uzupełnionego profilu? Odsyłam do regulaminu forum.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 72
- Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Zach-pom
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
Miałem kiedyś konto 'kappa2.4tds' (czy jakoś tak) ale zapomniałem hasła a niestety nie da rady odzyskać hasła podając sam e-mail"Krzys" pisze:KrzychuKrzys Gdzieś ty się uchwał tak długo bez uzupełnionego profilu? Odsyłam do regulaminu forum.

Zaraz sobie uzupełnię profil

- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
A ja bym powiedział, że łatwiej o fachowca, który zna się na dieslach Fiata"KrzychuKrzys" pisze: Dokładnie. Nie chodzi o sczytanie błędów a o sprawdzenie auta 'live'. Trzeba podłączyć sie laptem pod auto i pojeździć. Problem w tym że ciężko o takiego fachowca który ma odpowiednie programy i obycie z dieslami Lancii.


Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
sprawdź zmienna geometrie turbiny,pewnie sie zacieła
Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"
w wersji 136 koni zaciac to sie moze waste gate, nie ma zmiennej (IHI)
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R

