Lybra - 2,4 JTD słaby silnik poniżej 2000 obrotów

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Lybra - 2,4 JTD słaby silnik poniżej 2000 obrotów

Post autor: bravomeksyk » 03 mar 2009, 8:55

witam serdecznie. mam problem, którego nie potrafią rozwiązać mechanicy, a który kosztował mnie już nie przyznam się ile pieniędzy - bezskutecznie. Otóż silnik 2.4 JTD w mojej Lancii, pomimo bdb stanu, jest słaby poniżej 2000 obrotów. Auto w ogóle poniżej tej prędkości obrotowej się "nie zbiera", jakby nie reagowało prawie na pedał gazu - kompletny brak dynamiki do 2000 obrotów. Wydaje mi się, ze prędkość max.też kiepsko, choć może to już efekt placebo i w zasadzie nie ma warunków, by zmierzyć :) Nadmieniam, że auto ma NOWE oryginalne przepływomierz Bosch, filtr powietrza, czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik pedału przyspieszenia. Silnik nie dymi (przebieg 210 000). Poradźcie proszę jaka może być przyczyna, bo już załamuję ręce. Ewentualni proszę o jakiś namiar na warsztat w Warszawie, w którym ktoś uczciwie pomógłby rozwiązać ten problem. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam - bartek

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: igrek » 03 mar 2009, 9:21

Moja rada: podjedź do kumatego gościa mającego najlepiej examiner, a on sprawdzi wszystkie parametry pracy i powinien rozwiać/potwierdzić twoje wątpliwości
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: rain » 03 mar 2009, 9:26

Powiem że mój mistrzem dynamiki do 2000 też nie jest. Silnik bez błędów, ostatnio w serwisie pochwalony, że jak zegareczek. Zwalam to na turbo dziurę ;) Już się przyzwyczaiłem. V-Max osiągnąłem odrobinkę ponad 204km/h (według zegarka, czyli jakieś 190 w rzeczywistości) Oczywiście w Niemczech, w Polsce jeżdżę przepisowo.

Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: bravomeksyk » 03 mar 2009, 9:38

silnik nie ma błędów na examinerze...

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: kartonik » 03 mar 2009, 10:26

"rain" pisze:
Być może u ciebie jest wszystko OK, a ten silnik po prostu tak ma.
No nie wiem. Moj idzie od 1000 jak burza :wink: Zadnych oznak slabosci ponizej 2000.

dudekken

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: dudekken » 03 mar 2009, 10:30

Sprawdź gumę harmonijkę za plastikowym kolanem w kształcie litery U po drodze od filtra powietrza do turbo. rozciągnij ile możesz (oczywiscie z wyczuciem) i zobacz czy nie ma dziur, obejrzyj dokładnie.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: kaeres » 03 mar 2009, 10:34

Silnik 136KM nie różnił się tylko 4KM od wersji produkowanej od końcówki 2000 roku.
Wyżej też ma położony maksymalny moment i stąd nawet w sprawnych samochodach ciężko znaleźć coś ekscytującego poniżej 2000rpm

W moim 140KM ciągnie ładnie już w okolicach 1500rpm aby łamać kark przy 1800-1900rpm.

Sprawdź ciśnienie doładowania - powinno oscylować w okolicach 1,4 bara.
Jeżeli tak nie jest to masz gdzieś albo zawalone przewody albo sama turbina klękła.
A rzeczy się wymienia jak jest niemal pewność, że jest uszkodzona a nie na chybił trafił.
Co to za mechanik, który opiera się na domysłach i wyciąga z kieszeni klienta ?

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: igrek » 03 mar 2009, 10:39

"bravomeksyk" pisze:silnik nie ma błędów na examinerze...
Ja nie piszę o błędach bo błędy każdy umie odczytać.
Chodzi mi o sprawdzenie parametrów pracy np: czasy wtrysków, ciśnienie doładowania, temperatura pracy itp.
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: rain » 03 mar 2009, 11:16

Ja jeszcze dodam że każdy inaczej może odczuć "słaby ciąg". Dla jednego coś co jest ok, innemu może się wydać jako nienaturalny brak mocy. I odwrotnie. Pojęcie względnie.

W moim to nie jest tak że w ogóle jak maluch przyspiesza. Ale mam jasną granice, gdzie działa turbo a gdzie nie i na wyższych biegach poniżej granicy 2000-1900 wyraźnie auto nie jest młodą kózką. Zaznaczam oczywiście że chodzi o wyższe biegi, bo na 1, czy 2 to nie jest to aż tak mocno odczuwalne jak przy przyśpieszaniu z 60 do 120-130 na 5 w początkowej jego fazie.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

KrzychuKrzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Zach-pom

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: KrzychuKrzys » 03 mar 2009, 17:39

"igrek" pisze:
"bravomeksyk" pisze:silnik nie ma błędów na examinerze...
Ja nie piszę o błędach bo błędy każdy umie odczytać.
Chodzi mi o sprawdzenie parametrów pracy np: czasy wtrysków, ciśnienie doładowania, temperatura pracy itp.
Dokładnie. Nie chodzi o sczytanie błędów a o sprawdzenie auta 'live'. Trzeba podłączyć sie laptem pod auto i pojeździć. Problem w tym że ciężko o takiego fachowca który ma odpowiednie programy i obycie z dieslami Lancii.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Krzys » 03 mar 2009, 18:16

KrzychuKrzys Gdzieś ty się uchwał tak długo bez uzupełnionego profilu? Odsyłam do regulaminu forum.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

KrzychuKrzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Zach-pom

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: KrzychuKrzys » 03 mar 2009, 18:29

"Krzys" pisze:KrzychuKrzys Gdzieś ty się uchwał tak długo bez uzupełnionego profilu? Odsyłam do regulaminu forum.
Miałem kiedyś konto 'kappa2.4tds' (czy jakoś tak) ale zapomniałem hasła a niestety nie da rady odzyskać hasła podając sam e-mail :?
Zaraz sobie uzupełnię profil 8)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Dudi » 04 mar 2009, 9:26

"KrzychuKrzys" pisze: Dokładnie. Nie chodzi o sczytanie błędów a o sprawdzenie auta 'live'. Trzeba podłączyć sie laptem pod auto i pojeździć. Problem w tym że ciężko o takiego fachowca który ma odpowiednie programy i obycie z dieslami Lancii.
A ja bym powiedział, że łatwiej o fachowca, który zna się na dieslach Fiata :roll: :wink:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Bany » 04 mar 2009, 20:37

sprawdź zmienna geometrie turbiny,pewnie sie zacieła

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Lybra 2.4 JTD - słaby silnik na "dole"

Post autor: Kis79 » 04 mar 2009, 22:45

w wersji 136 koni zaciac to sie moze waste gate, nie ma zmiennej (IHI)
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”