Strona 1 z 1

Dedra - ekonomizer

: 06 mar 2009, 23:13
autor: aro
Witajcie,

Ostatnio podczas prac przy aucie zauważyłem, że silnik jak pracuje to na luzie ekonomizer stoi w połowie skali, jeszcze pare dni temu był gdzieś max w 30% skali, następnie zauważyłem, że hamując silnikiem wskazówka ekonomizera jest mniej więcej w połowie, kiedyś spadała aż prawie do początku skali.

Czy przez to moge miec większe spalanie? Lub jakies następstwa? Może byc jakas nieszczelnośc na tych przewodach i przez to tak się dzieje?
Jeszcze jedno pytanko: po co w ogóle ten przewód podcisnienia idzie do digiplexa? Ma jakieś konkretne zadanie?

Dedra - ekonomizer

: 07 mar 2009, 9:37
autor: zoom
U mnie byly na nim dziwne wskazania jak ta rurka co idzie od ekonomizera do dolotu byla peknieta przy samym koncu.
pozdr.

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 17:14
autor: Majkel
Czy ekonomizer występowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 17:30
autor: Johnny
na 30%? u mnie na luzie jest zawsze za połową a jak wrzuce bieg itd to juz w ogole do czerwonego dochodzi... ale pali mi w miescie 11l

-- 03 Lis 2009, 17:33 --
Majkel pisze:Czy ekonomizer występowal w wersjach z silnikiem 1.9 TD ??

yy raczej nie choc nie jestem w 100 procentach pewien ,wg mnie nie bo te ECONOMIZERY to raczej byly do najubozszych wersji Lancii montowane zamiast wskaznika np ładowania albo cisnienia oleju a z tego co sie orientuje kazdy Diesel Dedry to minimalnie bogata wersja wyposazenia ;) (sterowanie elektroniczne itd)

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 17:38
autor: topcio
ekonomizer to wskaźnik podciśnienia, w TD raczej powinien być wskaźnik doładowania. Nagłe zmiany w działaniu przeważnie są spowodowane nieszczelnością.

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 19:54
autor: Piszczyk
kabelek do digiplexa żeby centralka wiedziała czy przyśpieszyć zapłon czy opóźnić
coś jak kiedyś w aparatach zapłonowych ta puszka (z membraną) obok kopułki która obracała podstawą aparatu i przyśpieszała/opóźniała zapłon

przyśpieszanie=otwarta przepustnica=spadek podciśnienia=przyśpieszenie zapłonu=lepsze przyśpieszanie
(... chyba nie pomieszałem?)

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 20:02
autor: topcio
pomieszałeś - przy otwartej przepustnicy rośnie podciśnienie

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 20:09
autor: Piszczyk
topcio1 pisze:pomieszałeś - przy otwartej przepustnicy rośnie podciśnienie
największe podciśnienie mamy podczas hamowania silnikiem przy zamkniętej przepustnicy...
prawda?
więc najmniejsze podciśnienie przy otwartej na full... tak myślę
a otwierając przepustnicę nie powodujemy wyrównania ciśniń pomiędzy kolektorem a atmosferą?
p.s. fajną masz czeroną farbę do pisania w poście o oponach ;)

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 20:26
autor: topcio
:hmmm: trudne pytanie, namieszałeś mi dość skutecznie :lol:

-- 03 Lis 2009, 20:29 --

im bardziej otwarta przepustnica, tym wyższe obroty i zapotrzebowanie na powietrze czyli .... , kurnia :hmmm: , psia kostka

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 20:33
autor: Majkel
Według mnie, moim zdaniem, jeżeli przepustnica jest zamknięta to podciśnienie jest duże, jeżeli otwarta to małe.

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 21:04
autor: lancia1969
Majkel pisze:Według mnie, moim zdaniem, jeżeli przepustnica jest zamknięta to podciśnienie jest duże, jeżeli otwarta to małe.
I tego się trzymajmy ;)

Odp: Dedra - ekonomizer

: 03 lis 2009, 21:07
autor: topcio
wierzę na słowo :lol: