Kappa - Wymiana silnika

turlu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2009, 9:48
Skype: turlu88
Imię: Bartek
Lokalizacja: Poznań

Kappa - Wymiana silnika

Post autor: turlu » 19 maja 2009, 16:00

Czy orientuje sie moze czy mozna wlozyc do Kappy w miejsce silnika 2,4 (taki jest zamontowany fabrycznie), silnik 3.0 V6? Moj niestety jest do wymiany, lub kapitalnego remontu, ktory bedzie kosztowal mniej wiecej 3 tysiace. Zastanawiam sie wiec, czy jest sens go remontowac czy moze wymienic na inny lub taki sam (ale sprawny :lol: )

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: stabraf » 19 maja 2009, 16:04

Według mnie nie ma sensu ładować kasy w coś nie do końca znanego (drugi silnik) i lepiej wydać tą kasę na remont swojego-przynajmniej będziesz wiedział co masz pod maską;)
Ale to tylko moja osobista uwaga-ja tak bym właśnie zrobił.

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: oswald » 19 maja 2009, 18:06

Ja też wybrałbym remont... ale 3000 pln wydaje mi się kwotą nieco zaniżoną, zależy co i jak masz zamiar robić :roll:
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: topcio » 19 maja 2009, 18:12

no dobra, dla ścisłości- co rozumiemy przez remont? kapitalny czy bierzący?
tu masz coś na ten temat :link:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

turlu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2009, 9:48
Skype: turlu88
Imię: Bartek
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: turlu » 19 maja 2009, 22:03

Cena taka a nie inna, przez to, ze to mechanik jest znajomym znajomego. Przez telefon, powiedzial dzisiaj, ze do wymiany sa pierscienie, mowil cos o tulejach i uszczelkach jeszcze. Tak czy inaczej wydaje mi sie ze chyba jednak warto naprawiac ten silnik niz kupowac inny...

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: przemas81 » 19 maja 2009, 22:18

turlu pisze:Cena taka a nie inna, przez to, ze to mechanik jest znajomym znajomego. Przez telefon, powiedzial dzisiaj, ze do wymiany sa pierscienie, mowil cos o tulejach i uszczelkach jeszcze. Tak czy inaczej wydaje mi sie ze chyba jednak warto naprawiac ten silnik niz kupowac inny...

jeśli dasz go do remontu na pierścienie to zmieniaj od razu też panewki za jednym zamachem-znam to z autopsji sam tego nie zrobiłem i mam teraz problema,takze pomimo że to znajomy znajomego to przelicz dokładnie koszta
z drugiej strony kupic coś nie pewnego to tez niedobrze
śam borykam się z podobnym problemem
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: KGB » 19 maja 2009, 22:49

mozna zakladac 2.0 i 2.4 5cyl wzajemnie ,ale ,zeby zalozyc 4cyl lub V6 to trzeba wiazke elektryczna zmieniac - wiazke silnika dla scislosci ,
4cyl powinny wejsc pod skrzynie od 5cyl ,ale Vki to raczej nie wejda (orientuje sie ktos ?) ,wiec pod Vke trzeba jeszcze skrzynie zmienic ,
jak juz zmieniac silnik na inny niz 5cyl to lepiej na Vke - sam myslalem o 2.5 z alfy 156 ,bo to mozna dorwac w niezlej cenie ,stanie i dostepnosci ,ale o ile sama skrzynia podejdzie ,to polosie trzeba juz pewnie dac oryginalne z kappy V6 - choc tego nie jesem pewny ,ale za dobrze by bylo jakby polosie z alfy podeszly ,
czyli trzeba miec troche gratow z innego samochodu (kappy) by sie za to brac

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: facio » 20 maja 2009, 7:25

Trzeba wymienic jedną poduszke silnika .2 Wymienić komputer wraz związką elektryczną.3 Silnik wraz ze skrzynia biegów i półosiami. 4 Chłodnice wody i węże oraz rurki klimatyzacji a zapomniał bym jeszcze przekładnia kierownicza bo ma inne podejścia do podłączenia to na tyle zmian między 2,4 a 3,0 łatwiej wymienic disla zamiast benzyny ,jeszcze jedno bo zapomniałem układ wydechowy bo też jest inny to na tyle przeróbek.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: prezesjm » 20 maja 2009, 10:41

Ja mam ww swojej silnik 3.0 z Alfy zamiast 2,4. Facio opisał właściwie wszystko, jedynie dodam że układy kierowniczego nie wymieniałem, po zastosowaniu wężyka z 3.0 pasuje idealnie. chłodnicę klimy też można zastosować z 2,4. Jeśli masz 2,4 przed liftem to warto szukać silnika 3.0 w starszej wersji , to samo tyczy się skrzyni biegów, jeśli masz na drążkach to trzeba szukać z takim samym sterowaniem do 3.0. Generalnie jeśli nie masz dawcy obok to raczej nie zabieraj się za takie przekładki. Modeli 3.0 było mało, mało jest rozbitych i rozbieranych na części więc ciężko czasem coś dokupić. A pierdołki typu mocowanie górne silnika, węże , wężyki to albo serwis czyli kosmiczne koszta lub żmudne szukanie a auto stoi. Ciężko znaleźć głupi katalizator do V6, pozostają przeróbki, czyli albo umiesz i masz czym pospawać albo bulisz.

turlu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2009, 9:48
Skype: turlu88
Imię: Bartek
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: turlu » 20 maja 2009, 14:46

Postanowiem jednak naprawic ten silnik, wlasnie skonczylem rozmowe z mechanikiem. Za jakis czas napisze ile mnie wyszla naprawa... nie mniej jednak, mam nadzieje ze warto :roll:

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: stabraf » 20 maja 2009, 14:50

Pewnie że warto-jak tylko mechanior solidny to będziesz wiedział co masz pod maską i na ile sobie możesz pozwolić :zjezdzam:

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: topcio » 20 maja 2009, 14:51

przemas81 pisze:
turlu pisze:Cena taka a nie inna, przez to, ze to mechanik jest znajomym znajomego. Przez telefon, powiedzial dzisiaj, ze do wymiany sa pierscienie, mowil cos o tulejach i uszczelkach jeszcze. Tak czy inaczej wydaje mi sie ze chyba jednak warto naprawiac ten silnik niz kupowac inny...

jeśli dasz go do remontu na pierścienie to zmieniaj od razu też panewki za jednym zamachem-znam to z autopsji sam tego nie zrobiłem i mam teraz problema,takze pomimo że to znajomy znajomego to przelicz dokładnie koszta
z drugiej strony kupic coś nie pewnego to tez niedobrze
śam borykam się z podobnym problemem

u Ciebie są tylko panewki do wymiany czy wał do szlifu się kwalifikuje?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: przemas81 » 20 maja 2009, 21:54

tego niestety nie wiem :-? ale najprawdopodobniej tez wał do szlifu co nie????
słychać tylko jedną panewkę pozatym poszła znowu jedna szklanka zaworowa bo na zimnym ją słychać
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

turlu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2009, 9:48
Skype: turlu88
Imię: Bartek
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: turlu » 23 cze 2009, 14:01

Witam po dluzszej przerwie :)
Odebralem swoja Kappe od mechanika, wymienil glowice, pierscienie, uszczelki, panewki, olej z filtrem. Mowil tez ze przydaloby sie wymienic swiece, ale nie chcial sam podejmowac decyzji, bo naprawa kosztowalaby jeszcze wiecej (a i tak zaplacilem za to 3,5 tys.)
Mam nadzieje ze troche przejade bez wiekszych problemow ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - Wymiana silnika

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 16:11

poczekaj- głowicę kupił inną czy twoją robił? Moim zdaniem skasował cię bardzo drogo- przynajmniej na lubelskie realia
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”