Strona 1 z 2
Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 12:47
autor: slawektg
Witam kolezenstwo!Mam problem zwiazany chyba z zawieszeniem,ale nie mam pewnosci.Otoz moje auto podczas gwaltownego i ostrego przyspieszania zaczyna wpadac w wibracje.Czuc je na kierownicy i na karoserii.Dodam,ze wyczuwalne jest to na niskich biegach.1,2.Wystepuje ten objaw tez podczas zakretu w prawo,glownie na 2gim biegu.Wymienilem juz:maglownica,wahacze,koncowki,drazki,laczniki,amortyzatory,opony,poduchy amorow i lozyska.bez zmian.Moze ktos ma jakies sugestie?
Odp: Wibracje w Zeta
: 28 cze 2009, 15:24
autor: matias21
a ustawiałeś zbieżność ?
Odp: Wibracje w Zeta
: 28 cze 2009, 17:29
autor: Codee
dokładnie zbieżność albo też krzyżaki na osi
jak wymieniłeś opony to możesz zaraz je mieć pościnane jak nie ustawisz zbieżności
Odp: Wibracje w Zeta
: 28 cze 2009, 17:55
autor: topcio
wewnętrzny przegub ?
Odp: Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 19:44
autor: slawektg
osobiscie tak tez bym stawial na przegub wewnetrzny.pytanie-czy jest wymienny?czy on jest jakos zabezpieczany na koronce mech roznicowego?bo podczas prac przy zawieszeniu kilka razy zsuwal mi sie z wieloklina i wypuszczal olej ze skrzyni.czy to normalne?
Odp: Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 20:27
autor: topcio
nie jest normalne, rusz z kanału nim w górę i w dól i zobacz czy ma luz
Odp: Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 20:32
autor: slawektg
No to juz jestesmy blizej,bo luz jest napewno.Pytanie w jaki sposob ma on byc zabezpieczany i czy taki kupie?
Odp: Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 20:53
autor: topcio
jaki masz silnik?
Odp: Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 20:54
autor: slawektg
2.0 turbo CT
Odp: Zeta - wibracje
: 28 cze 2009, 20:59
autor: topcio
czyli winny jest przegób w IC nie ma tego, ale chyba są to półosie od cromy, aczkolwiek mogę być w błędzie
Odp: Zeta - wibracje
: 29 cze 2009, 19:59
autor: slawektg
Mam jeszcze jedno pytanie...jak luz na przegubie moze powodowac takie objawy.Chodzi mi o stricte mechaniczne przeanalizowanie co sie tam dzieje.Czy jest mozliwe,zeby to sie dzialo tak bezglosnie?mialem kiedys uwalone przeguby wewnetrzne,ale one chrobotaly podczas bujania auta w czasie jazdy(proste kola)tutaj jest absolutna cisza....wrazenie jest takie,jakbym pod maska mial wielkie wahadlo pracujace ok 4razy na sekunde.Czy to bedzie prawa,czy lewa polos,bo prawa to ta dluga z podpora,podpora nie ma luzu.
Odp: Zeta - wibracje
: 29 cze 2009, 21:02
autor: mikaeltdi
Hi! Z całym szacunkiem do poprzednich wypowiedzi bo nie jestem specem w tych sprawach,ale miałem podobne odczucia w Kappie tyle ze z tyłu trzęsło całym autem przy wychodzeniu z zakrętu prawego (tylne prawe koło tak to wyglądało)..po dzisiejszym ustawieniu zbieżności jest OK praktycznie nic nie telepie ,sam nie mogę w to uwierzyć ale to fakt ,więc może dla świetego spokoju sprawdż ustawienie kół ...robiłem to na jakimś bezprzewodowym podpiętym do kompa sprzęcie roztrzepanie stopni było'' kosmos'' na każdym z kół ?! koszt 60,- jakieś 45min roboty i zje...ka od fachowców że specjalista który mi wymieniał tuleje nie poinformował mnie że muszę zrobić ustawienie ....i sie bujałem takim roztrzepanym....
pozdrówka ....
Odp: Zeta - wibracje
: 29 cze 2009, 21:51
autor: slawektg
A podczas jazdy na wprost tez telepalo?
Odp: Zeta - wibracje
: 29 cze 2009, 22:26
autor: bobby123
Przegub, też tak miałem. Ale coś mi się zdaje, że w Twoim występuje jako komplet - wewnętrzny-półoś-zewnętrzny. Wymiana boli, oj boli. Mój po wyjęciu po prostu się rozszedł na dwie części

.
BTW
Zewnętrzny łatwo namacać bo hałasuje przy skrętach, wewnętrzny hałasuje (puka) na prostej najczęściej jak złapie temperaturę, a jak strzeli od strony półosi to się telepie przy rozpędzaniu.
Ja kupiłem zamiennik komplet w Intercarsie, daje do dzisiaj radę. Podobno mamy tam zniżkę jako LKP, ale nie wiem dokładnie.
Powodzenia
Odp: Zeta - wibracje
: 30 cze 2009, 17:13
autor: mikaeltdi
slawektg pisze:A podczas jazdy na wprost tez telepalo?
Hi! Bardzo delikatnie tak jak nie wyważone koła i nie cały czas rózne predkości ale najbardziej bolały zakręty właśnie prawe...
pozdro...