Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: pawcio1 » 08 lip 2009, 11:48

Witam wszystkich. Problem myślę jest dość poważny ponieważ, już trzeci raz w ciągu nieco ponad roku jestem zmuszony zmieniać przednie tarcze hamulcowe!!! Objawy zawsze takie same,po o.k 3-4 miesiącach (od wymiany nowych) najpierw lekkie drżenie kierownicy (na początku prawie niezauważalne) a z czasem wyraźnie postępujące i nie do zniesienia,co oczywiście bezwzględnie kwalifikuje do ich zmiany! :roll:
Pytania: Co się dzieje że tak szybko wichrują się tarcze!? Czy inni posiadacze 4.16v turbo też mają takie problemy z tarczami? Jakie w końcu kupić tarcze skoro poległy już TRW,RAL(ale te to akurat lipa całkowita) Lukas i All Brake System (ABS)? Nie jest to najwyższa półka,ale też nie najgorsza!
P.S Chcę tu wyraźnie powiedzieć że nie szaleje autem,nie piłuje jej i jestem kierowcą jeżdżącym dość rozsądnie!

-- 09 Lip 2009, 11:53 --

I nie ma pomysłu na ten problem? :-?

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: jc406 » 11 lip 2009, 9:27

Myślę, że temacie zawarłeś już odpowiedź na twoje pytania :-).
Przyczyną wichrowania tarcz oprócz ich wady fabrycznej (materiałowej) może byc przegrzanie tarcz lub nierównomierne gwałtowne schłodzenie bardzo rozgrzanych tarcz (np. przez zachlapanie wodą).
Jesteś pewny, że zaciski się nie blokują (na prowadnicach lub ich tłoczki) przyczyniając sie do przegrzewania tarcz? Tak wynika z tematu postu, choć w treści wiadomości nie ma nic o przegrzewaniu.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: Duch-Dziadka » 11 lip 2009, 9:47

To samo przyszlo mi do glowy co koledze wyzej. Jesli nie szalejesz autem to pewnie tloczki nie odskakuja do konca.
Poza tym w standardzie chyba z tego co pamietam w Kappach T byly montowane klocki i tarcze brembo a to juz wysoka polka.
Widocznie bylo to przemyslane w tej kwestii. Kappa to jednak kawal fury.
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: jc406 » 11 lip 2009, 11:13

Zaciski Brembo były w k 2.0t i V6 od połowy 1998 razem nowym 5.20 turbo. W 4.16 hamulce były takie same jak w 2.4.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: pawcio1 » 11 lip 2009, 20:02

Dziękuje za odzew! Panowie zastanówmy się, wada materiałowa oczywiście wchodzi w grę,ale aż czterokrotnie...? Mało prawdopodobne?!
Gwałtowne schłodzenie (kałuża) raczej też?
Przegrzane tarcze mają delikatną fioletowo,niebieskawą barwę jak się spojrzy pod pewnym kontem?! Moje (żadna ze zmienionych) nie mają!
Jedyne co to możliwość blokowania się tłoczków? Ale czy to dało by się odczuć podczas jazdy?

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: jc406 » 11 lip 2009, 20:15

Oczywiście.
1. Szybkie wytracanie prędkości w czasie jazdy "na luzie"
2. Wyczuwlany moment zatrzymania w czasie jazdy "na luzie"
3. Bardzo gorące tarcze kół (felgi) po spokojnej jeździe
4. Wyczuwalny opór przy ręcznym kręceniu kołem po uniesieniu pojazdu

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: pawcio1 » 12 lip 2009, 17:31

jc406 pisze:Oczywiście.
1. Szybkie wytracanie prędkości w czasie jazdy "na luzie"
2. Wyczuwlany moment zatrzymania w czasie jazdy "na luzie"
3. Bardzo gorące tarcze kół (felgi) po spokojnej jeździe
4. Wyczuwalny opór przy ręcznym kręceniu kołem po uniesieniu pojazdu
Sprawdziłem dokładnie! Wymienione przez Ciebie sprawy w mojej Kappie nie występują!!!
Co jest do ciężkiego diaska??? :roll:

Boorek

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: Boorek » 12 lip 2009, 17:48

a jakie masz klocki?

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: laminiarz » 12 lip 2009, 20:36

Boorek pisze:a jakie masz klocki?
jakie - to ważne pytanie ale Ja bym raczej chciał wiedzieć, jak często wymieniałeś klocki? Czy razem z tarczami, czy też jedne i te same klocki przeżyły wszystkie zwichrowane tarcze.
Co do wad materiału, to prawdopodobieństwo żeby cztery razy z rzędu trafić i za każdym razem para... ?
Przyczyna musi być gdzie indziej.
No i czy to na pewno zwichrowane tarcze? W jaki sposób zmierzyłeś odchyłkę? Jak u ciebie z zawieszeniem - silentbloki tudzież amorki, luz przkładni kierowniczej i wszystko inne co powoduje drżenia?

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: celek » 12 lip 2009, 22:22

Możesz zawsze dać do przetoczenia tarcze i zobaczyć co będzie się działo.Ja kupiłem nowe tarcze brembo i były delikatnie krzywe i dałem do przetoczenia i było ok. Pamiętaj żeby nowe klocki i tarcze dotrzeć bo będą piszczeć itp.

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: oswald » 13 lip 2009, 0:45

pawcio1, czy drżenie kierownicy występuje tylko w czasie hamowania, czy również w czasie jazdy? u mnie ostatnio zauważyłem drżenie kierownicy tylko podczas mocnego hamowania, klocki TRW ok., zawieszenie też ok., muszę tylko jeszcze sprawdzić czy klocki odbijają :roll:
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: pawcio1 » 13 lip 2009, 14:12

Jeśli chodzi o klocki to nie pamiętam dokładnie, ale chyba są tam TRW i nie są tam od pierwszej wymiany tarczy! To znaczy,zmieniałem tarcze z klockami przy pierwszym i drugim komplecie zwichrowanych tarcz! Przy ostatniej wymianie tarcz sprawdziłem klocki i nie było na nich żadnych głębokich rys,a zużycie było ledwo zauważalne!
Amorki są w porządku nie dawno z miesiąc, może dwa temu sprawdzałem maja po ok. 72% podobnie z zawieszeniem w którym wymieniałem parę spraw,jedynie co to sworznie są do wymiany co zrobię na dniach!
Co do bici tarcz to w żaden profesjonalny sposób tego nie sprawdzałem,ale pamiętam że kiedy zmieniałem tarcze firmy Rall, to na kanale na lewarach i zdjętych kołach sam widziałem jak tarcza ma minimalne bicia gołym okiem.(auto podniesione,uruchomiony silniki i zapodany bieg ;) )
W ostatnich dniach,także dziś słyszałem popiskiwania klocków co wcześniej się nie zdarzyło?!
Nie jestem pewien czy ma na to wpływ płyn hamulcowy?

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: Przemo » 13 lip 2009, 14:31

Zalezy jeszcze gdzie kupujesz te tarcze, na allegro wiekszosc to podróbki, poza tym ja bym jednak zainwestował w cos lepszego np. tarcze Brembo klocki Ferodo i na pewno bedziesz mial spokoj. Tylko oczywiscie nie kupione na allegro. Najlepiej w sklepie >www.hamulce.net

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: jc406 » 13 lip 2009, 14:36

Wymień sworznie, wyważ koła, sprawdź boczne bicie felg. Oceń opony. Dla pewności zamień przednie koła z tylnymi. Wtedy oceń drgania.
Sprawdź piasty - skoro nowa tarcza ma bicie to wina może leżeć w zamocowaniu tarczy do piasty lub z powodu krzywej piasty.
Czy przy wyższych prędkościach drgania się nasilają? Czy występuja tylko przy hamowaniu?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Odp: Kappa turbo-przegrzewające się tarcze hamulcowe.

Post autor: celek » 13 lip 2009, 16:20

Jeśli masz piski to może być że przegrzałeś klocki (nowe) z tarczą.Klocki muszą się ułożyć przez 100km delikatnie z hamulcem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”