Strona 1 z 3

Lybra - crash test

: 07 sie 2009, 15:58
autor: Antymon
Witam. Poszukuję od pewnego czasu filmu lub informacji odnośnie crashtestu mojej kochanej Lucynki. Nietety bezowocnie. Jeżeli ktoś wie gdzie cos takiego można znależć lub posiada w swoich zbiorach to proszę o pomoc w tym temacie.

Odp: crash test Lancii Lybra

: 07 sie 2009, 16:44
autor: Boorek

tutaj masz filmik jak jeden z forumowiczów roztrzaskał Lybrę, ale pewnie już go widziałeś... crash testu EURO-NCAP chyba nie ma w sieci

Odp: crash test Lancii Lybra

: 07 sie 2009, 17:02
autor: Antymon
To wygląda jakby to jego ktoś trzasnął. Ciekaw jestem informacji o prędkości. Sam efekt bez takiej danej nic mi nie da. A bardzo chciałbym wiedzieć czy wybieram auto w miarę chociaż bezpieczne. Nie mówię oczywiście jakichś strasznych prędkościach, wiadomo że przy 100 km/h to nawet czołg nie będzie miał dobrze, ale jak to wygląda przy powiedzmy 60 km/h

Re: Lancia widziana na trasie

: 14 lis 2013, 9:15
autor: Bichoń
bichon pisze:Ciemna lybra kombi z myślenic, KMY9U... - czy to ktoś od nas? Miała duże bum zaraz pod moim domem, na wyjeździe z Wieliczki na "starą czwórkę", wjechała pod busa :-(
film
opis policji

Re: Lybra - crash test

: 25 lip 2014, 23:09
autor: Rafako
Niestety, ktoś przecenił możliwości swojej Lancii Lybry przy wykonywaniu manewru wyprzedzania :(
Wypadek Lancia Lybra :link:
Niech spoczywa w pokoju [*]

Re: Lybra - crash test

: 26 lip 2014, 7:52
autor: Dudi
Właśnie jadę za chwilę tamtędy do Rzeszowa :| :-?
Wypadki w tym miejscu, mimo postawienia fotoradaru, jak widać dalej się zdarzają. I to tragiczne w skutkach.

Re: Lybra - crash test

: 11 paź 2014, 14:06
autor: Exocet
Odkopuję- jeśli ktoś dalej poszukuje zdjęć rozbitych Lancii. Wypadek Waldemara Goszcza- jechał właśnie Lybrą:
Link
Paskudny odcinek DK7, w końcu pojawia się tam ekspresówka, szkoda, że tak późno.

Re: Lybra - crash test

: 11 paź 2014, 21:49
autor: Wilkin
Odkopałeś
klikłem
i cholera jasna
doszedłem do tego że nie trawię Hołowczyca (mimo że dopóki się ścigał miał szacunek) drugi ( nie pamiętam ale w 2003 się chyba ścigał : gafa : )
Wypadek był w Piławkach , a gostek wypowiada się o odcinku Ostróda - Olsztynek żal ( przynajmniej na mapę by zerkął)

Re: Lybra - crash test

: 11 paź 2014, 23:47
autor: Bartek-Lodz
Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.

Re: Lybra - crash test

: 12 paź 2014, 10:06
autor: Rafako
Bartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Moim zdaniem z Kappa nie masz racji. Było już kilka spektakularnych dzwonów na tym Forum i żaden nie okazał się tragiczny w skutkach. Najlepszy był nasz kolega z Litwy, który swoją K Coupe wjechał w betonowe rondo z prędkością światła. Jego qp wyglądało po tym strzale jak indiański wigwam, a 4 osoby nim jadące, wylazły z tego całe i zdrowe. Ktoś mi też kiedyś wspominał, że na tyle lat eksploatacji Kapiszonów w naszym rządzie i okolicach, był tylko jeden wypadek śmiertelny - kierowca wjechał służbową Kappą w las, z prędkością zbliżoną do 200 km/h...
Reasumując powtórzę zatem, co do Kappy nie masz moim zdaniem ani trochę racji.
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Lybra - crash test

: 12 paź 2014, 11:36
autor: Heathen
Bartek-Lodz pisze:Lybra zapewnia gorsze bezpieczeństwo niż Fiat Tempra po 1994 roku - niestety ale konstruktorzy dali tyłka w tym temacie. Co ciekawsze Kappa też nie wypada super rewelacyjnie jak na tę klasę samochodu - w porównaniu z konkurencją z tamtych lat jak Opel Omega b czy Ford Scorpio to wypada blado. Thesis nadrabia zaległości ale i tak w NCAP jej jakoś nie widziałem - jednak test sam przeprowadziłem po tym jak mi jeden szybki wjechał pod Thesisa - moja prędkość była ok 50 km/h uderzyłem w jego narożnik tylny. Pojazd przeciwnika zmieciony z jedni - ja poczułem jakbym w dziurę wjechał - Tereska oczywiście uszkodzona ale bez tragedii.
Co do Lybry - koleżanka miała piękną sztukę i spotkała się z Fiatem Pandą, Pandę naprawili Lancia poszła do kasacji także nie wygląda to najlepiej.
Tia....nie ma to jak gdybanie. Wnioski wyciągnąłeś na podstawie fotek z wypadków?
Nie ma NCAP, nie ma testów w kontrolowanych warunkach, nie ma co dywagować.
Każdy wypadek inny, i ciężko wyrokować.
No i trzeba zawsze patrzyć na tle aut z tamtej epoki.
Imho przesadzasz

Re: Lybra - crash test

: 12 paź 2014, 11:47
autor: Bartek-Lodz
Co do wypadku Kappy to Naczelnik NIK wjechał w słup betonowy na Gierkówce przy 170 km/h - dlaczego zginął to już pomijam - policjanci, którzy przybyli na miejsce wypadku również zginęli niedługo później.
Nie porównywałem tutaj poziomu bezpieczeństwa jakie zapewnia Lybra do Kappy bo to dwa różne światy ale np Kappa vs. Omega B. Oczywiście nie twierdzę, że w Kappie się ginie od byle wypadku tylko mówię, że konstrukcyjnie to auto się strasznie gniecie co oczywiście teoretycznie ma zabezpieczyć pasażerów przed skutkami przeciążeń działających na organy wewnętrzne - jednak podłużnice w Kappie to się gną od byle stłuczek - widziałem już kilka kapiszonów co to przy jakichś śmiesznych prędkościach wpadły do rowu i było ciężko je naprawić albo wręcz już się nie opłacało ich naprawiać. Zresztą rozbierałem Kappe i Omegę B - jak być rozbierał i porównał sobie grubość blachy podłużnic i progów obydwóch samochodów to byś wiedział o czym mówię.
A jeżeli jest ktoś zainteresowany to mam zdjęcia Fiata Tempry wersja rządowa rocznik 1995 od Prezesa NBP prędkość między 80-90 km/h uderzenie w bok Seata Toledo - uderzenie było tak silne, że pękł pas bezpieczeństwa kierowcy.

Kierowcą był mój zdolny ojciec - wypadek spowodował kierujący Seatem. Tempra po uderzeniu w Seata skosiła jeszcze latarnię.

Ojcu nic się nie stało - oprócz rozcięcia nogi w okolicy piszczela - pedał hamulca mu się lekko wbił ale obyło się bez szycia. Trzy dni leżał na obserwacji w szpitalu.
Pan z seata - stan ciężki - pęknięta podstawa czaszki i obrażenia wewnętrzne - ale wyżył.

Re: Lybra - crash test

: 12 paź 2014, 11:54
autor: Bartek-Lodz
I jeszcze jedno - spojrzenie na przód - jaka piękna kontrolowana strefa zgniotu. Gdyby ojciec jechał Temprą sprzed 1994 roku to by było po nim. Tutaj była już zastosowana klatka bezpieczeństwa i kontrolowane strefy zgniotu - drzwi można było spokojnie otworzyć bez pomocy strażaków.

Re: Lybra - crash test

: 12 paź 2014, 12:05
autor: Rafako
Bartek-Lodz pisze:Co do wypadku Kappy to Naczelnik NIK wjechał w słup betonowy na Gierkówce przy 170 km/h - dlaczego zginął to już pomijam - policjanci, którzy przybyli na miejsce wypadku również zginęli niedługo później. (...)
Wiesz, że dzwonią ale nie za bardzo w którym kościele :D NIK nie ma naczelnika, tylko Prezesa, to po pierwsze ;) Po drugie, Prezes NIK, ś.p. Walerian Pańko, zginał w wypadku służbowej Lancii 7 października 1991 roku. Sprawdź sobie teraz od ktorego roku produkowany był model Kappa i jak już to zrobisz, wrócimy do tej wymiany poglądów o bezpieczeństwie : ok2 :
Serdecznie pozdrawiam.

Re: Lybra - crash test

: 12 paź 2014, 12:08
autor: Bartek-Lodz
Tak racja to była Thema - czyli póki co nie mamy informacji o zgonach w Kappie :)