Strona 1 z 2
Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 09 sie 2009, 20:29
autor: zrobek
ostatnio moja Włoszka zakaprysiła. Podczas wyprzedzania zgasła. Miałem wtedy na obrotomierzu około 3500-4000obr/min. Po zatrzymaniu odpaliła bez problemu. W ciągu tygodnia ten sam problem powtórzył się jeszcze raz. Wie ktoś czym to może być spowodowane? Wyprzedzanie to nie jest dobry moment na takie kaprysy

Odp: Kappa 2,4jtd - zgasła podczas wyprzedzania
: 10 sie 2009, 16:33
autor: svamp
>> Podobny temat <<
U mnie wciąż problem nie rozwiązany, pod koniec miesiąca zamierzam odwiedzić mechanika. Jak doszukasz się czegoś konkretnego to daj znać.
Odp: Kappa 2,4jtd - zgasła podczas wyprzedzania
: 10 sie 2009, 20:38
autor: Cowboy
Może pompa paliwa odcina paliwo jak gwałtownie wrzucasz ją na obroty. Może wystarczy sprawdzić styki może gdzieś coś nie łączy albo pompka nie wyrabia. W themie też mam takie jazdy i będę musiał się przyjrzeć w/w elementom.
Odp: Kappa 2,4jtd - zgasła podczas wyprzedzania
: 11 sie 2009, 0:28
autor: zrobek
tak właśnie dumałem, czy to nie pompa paliwa. Ogólnie jestem po wymianie wszystkich filtrów, więc je wykluczam. Jak uda mi się rozwiązać problem, to na pewno dam znać.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 11 sie 2009, 20:10
autor: dexus
W momencie kiedy turbina ma zacięta geometrię i zbyt mocno pompuje to w granicy 3500-4000 komputer odetnie paliwo.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 11 sie 2009, 21:34
autor: Sharuga
dexus pisze:W momencie kiedy turbina ma zacięta geometrię i zbyt mocno pompuje to w granicy 3500-4000 komputer odetnie paliwo.
Ale chyba po spadku ciśnienia paliwo powinno zostać podane z powrotem? Przecież odcięty na amen silnik może doprowadzić do kłopotów. Szczególnie podczas wyprzedzania.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 12 sie 2009, 16:11
autor: dexus
No ja tak przynajmniej miałem że tylko odcinało ale nie gasło całkiem.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 27 sie 2009, 17:12
autor: zrobek
byłem u mechanika i odczytał mi błąd numer 91. Jest to złe ciśnienie w listwie CR. Przejechaliśmy się samochodem i faktycznie samochód gasł, gdy pojawiło się ciśnienie na listwie ponad 1400 bar. Załączam wykres z próby ...
k.JPG
Podejrzany jest regulator ciśnienia, ale mechanik twierdzi, że może pompa paliwa źle pompować i dlatego mogą zdarzać się skoki ciśnienia.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 07 wrz 2009, 17:43
autor: KrzychuKrzys
No pewnie że to pompa - na 100%
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 07 wrz 2009, 19:57
autor: Gość
zrobek pisze:byłem u mechanika i odczytał mi błąd numer 91. Jest to złe ciśnienie w listwie CR. Przejechaliśmy się samochodem i faktycznie samochód gasł, gdy pojawiło się ciśnienie na listwie ponad 1400 bar. Załączam wykres z próby ...
k.JPG
Podejrzany jest regulator ciśnienia, ale mechanik twierdzi, że może pompa paliwa źle pompować i dlatego mogą zdarzać się skoki ciśnienia.
Co jest na osi X czas ,obroty,prędkość?Zakładając,że czas,to sprubuj w/g poniższych wskazówek
Interesuje mnie poziom otwarcia regulatora ciśnienia w czasie największej amplitudy ciśnienia?Brak tu jest tego?Z samego wykresu wynika-zacinający się regulator cisnienia paliwa.Najprawdopodobnie zasyfiony regulator.Sprawdzić sygnał PWM regulatora ciśnienia.Sugeruję również sprawdzenie niskiego ciśnienia i wydatku pompy niskiego ciśnienia,a dopiero potem sprawdzenie pracy regulator wysokiego ciśnienia-czujnik cisnienia na listwie.Jak zrobisz to co powyżej sprawdzić i przedstawić wykres oraz stopień otwarcia-zamknięcia regulatora cisnienia.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 07 wrz 2009, 20:38
autor: zrobek
Wykres jest w funkcji czasu. Wykonywałem dwie próby ze startu zatrzymanego, z czego pierwsza próba nie udana, bo samochód nie zgasł

Za drugim razem widać, że zgasł na drugim biegu. Biegi zmieniałem powyżej 4500obrot/min.
Ten regulator ciśnienia jest mechaniczny czy to jakiś elektrozawór sterowany elektronicznie?
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 07 wrz 2009, 22:56
autor: Gość
I tu masz odpowiedż ,że nie pompa. Regulator ciśnienia jest elektryczny,poszukaj kiedyś o tym pisałem.Na odległość winowajcą jest zasyfiony regulator ciśnienia ,jednakze nie należy wykluczyć czujnika ciśnienia,chociaż nie pasuje mi tu ten czas ?Sprubuj wyczyścić regulator na pompie CR.Czyścimy sprężonym powietrzem,oraz sprawdzamy stan oringa-każde zdeformowanie/odkształcenie odbiegające od normy/kwalifikuje oring do wymiany.Broń Cię boże czyścić regulator szczotką drucianą-NIE WOLNO TEGO ROBIĆ,gdyż spowoduje to nieodwracalne uszkodzenie zaworu.
WAZNE !!!!!!!!!
REGULATORA NIE CZYŚCIMY SZCZOTKĄ DRUCIANĄ.PAMIĘTAJ O ORINGU I USZCZELCE,A TAKŻE O ZASTOSOWANIU ABSOLUTNEJ CZYSTOŚCI,GDYŻ BRUD I NIECHLUJNOŚĆ MOŻE DOPROWADZIĆ DO USZKODZEŃ POZOSTAŁYCH ELEMENTÓW UKŁADU CR/WTRYSKIWACZE/W NAJLEPSZYM PRZYPADKU CZYNNOŚĆ MOŻE NIE PRZYNIEŚĆ ŻADNYCH REZULTATÓW I DALEJ BĘDZIESZ BŁĄDZIĆ I SZUKAĆ POMOCY.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 07 wrz 2009, 23:39
autor: zrobek
jan123456 pisze:.... poszukaj kiedyś o tym pisałem.
właśnie czytałem Twój post na podobnym wątku. Pisałeś tam, żeby sprawdzić filtr paliwa. Teraz mam pytanie: czy przy zbyt dużym ciśnieniu po otwarciu zaworu powrót paliwa jest realizowany poprzez filtr paliwa? Niedawno wymieniałem go na nowy i może mechanik wstawił mi jakiś lipny egzemplarz, albo źle podłączył go ...
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 09 wrz 2009, 15:30
autor: STOD
Witam!
To czujnik położenia wału...Najprawdopodobniej...Przerabiałem w Lybrze 2.4 jtd.
Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd
: 09 wrz 2009, 18:21
autor: zrobek
STOD pisze:Witam!
To czujnik położenia wału...Najprawdopodobniej...Przerabiałem w Lybrze 2.4 jtd.
chyba to nie to, bo komp nie wywala błędu czujnika położenia wału