Strona 1 z 4
Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 07 wrz 2009, 17:58
autor: junak
Uważam, że takiego tematu bardzo tutaj brakuje.
Chciałbym aby w tym temacie wypowiedzieli sie ludzie mający okazję przejechać sie samochodami z oboma typami silników. Wrazenia z jazdy, kultura pracy i osiągi, ale także kruczki przy eksploatacji, koszty i poziom skomplikowania.
Zapraszam do opinii.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 07 wrz 2009, 18:04
autor: Gość
Niejednym wózkiem lancią jeżdziłem i jak dla mnie motor 2,0 w benzynie najbardziej mi odpowiada.Sam posiadam 2,4jtd z 6-cio stopniową szkrzynią biegów,tylko ze względów ekonomicznych.Co do kosztów ,to z tymi autami jest tak jak włożysz to co potrzeba na czas to nie będziesz miał niespodzianek w stylu"zgasła przy wyprzedzaniu"i etc.I jeszcze mała uwaga łapy precz od skrótów w instalacji elktrycznej bo gorzko pożałujesz.Zajeżdziłem jeden motor podczas nauki z mapami i teraz drugi wydaję ostatnie tchnienia-ale wiem co mu wolno a czego nie.Zajebistą opcją to skrzynia 6 z alfy naprawdę świetna rzecz -czego makaron tego tego nie robił?-nie wiem
Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach
: 08 wrz 2009, 20:45
autor: olobus
Witam serdecznie,
Proszę o informacje na temat kosztów związanych z eksploatacja: Lybry 1.9 JTD i 2.4 JTD.
Ciekawi mnie o ile droższy jest w utrzymaniu silnik 2.4 JTD w tym wlasnie modelu.
Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie informacje
Lukasz
Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach
: 08 wrz 2009, 20:56
autor: Sharuga
Bardzo mocno wydaje mi się, że różnice w kosztach są tak niewielkie, że pomijalne. Trochę więcej oleju, spalanie niewiele większe. Silnik nieco cięższy, więc teoretycznie mniejsza trwałość układu hamulcowego i zawieszenia. Droższe ubezpieczenie. Tyle.
Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach
: 08 wrz 2009, 21:03
autor: rain
Największa różnica będzie przy ubezpieczeniu. Filtry te same, płyny te same. Najprościej mówiąc 2.4 to 1.9 z dodatkowym cylindrem. Pali może i więcej ale za to większa frajda z jazdy.
Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach
: 08 wrz 2009, 23:39
autor: ap2
W 2.4 JTD czesto po 200kkm dzwoni lancuszek pompy oleju. Usterka nieszkodliwa acz uciazliwa. Koszt naprawy okolo 1000 PLN z materialem. W 1.9 JTD ta przypadlosc nie wystepuje.
Drozsze kolo dwumasowe walu, ktore tez lubi padac.
Wiecej pali gdzies tak o 1/5 (srednio)
PS
Jak sie nic nie dzieje to roznice niewielkie. Jednak w przypadku awarii (silnika i osprzetu) koszty na pewno sa o 20-40% wyzsze.
Odp: Lybra 1.9 vs Lybra 2.4 -- jaka roznica w kosztach
: 09 wrz 2009, 8:15
autor: Dudi
W razie awarii paska rozrządu koszty na pewno będą dużo większe w 2.4 JTD.
Są "specjaliści", którzy aby go wymienić potrzebują wyjąć cały silnik

. Na szczęście w przypadku 1.9JTD, takich specjalistów się nie spotyka

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 09 wrz 2009, 11:30
autor: kaeres
2.4JTD ma więcej o jeden gar.
A wiadomo jak msz jednego członka więcej w rodzinie to musi być drożej w utrzymaniu.
Większość już była wspomniana, ja dodam od siebie jeszcze 1szt świecy żarowej więcej
PS. Jak wyceniałem w Link4 swój samochód to zrobiłem symulację na 1,9JTD. Składkę miałem droższą, nawet agent nie potrafił stwierdzić dlaczego.
Tak więc nie jest to taka pewna sprawa w dzisiejszych czasach.
PS2. Jedynie przy zakupie nieopłaconego jeszcze samochodu z silnikiem 2.4JTD popłyniemy z opłatami.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 09 wrz 2009, 14:32
autor: gfu
I jeszcze napinacz paska osprzętu do 2.4 jtd kosztuje blisko 4 setki. W 1,9 napinanie jest prostsze.
kaeres pisze:
Większość już była wspomniana, ja dodam od siebie jeszcze 1szt świecy żarowej więcej
Zapomniałeś też o wtryskiwaczu, bo cena świecy jest w zasadzie pomijalna. No i faktycznie jak przyjdzie wymienić rozrząd to w 2.4 trzeba się trochę nakląć, a w 1.9 takie rzeczy to "bez podwijania rękawów" robi się z marszu
Jednak kultura pracy silnika 2.4 o równomiernych zapłonach co 72 stopnie nie daje się porównać do żadnej 4 cylindrówki. Podobnie z osiągami, to kwestia nie tyle wartości mocy i momentu, ile sposobu jego rozwijania. Pod tym względem ogromna przewaga. Zużycie paliwa bardzo mocno zależy od sposobu eksploatacji i nawyków kierownika.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 09 wrz 2009, 16:05
autor: Sharuga
Kolega pytał o koszta eksploatacji - a awarie to raczej nie jest eksploatacja

Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 09 wrz 2009, 22:45
autor: gfu
Ale nieodłączna rzeczywistość mania auta. A w przypadku nowszych konstrukcyjnie diesli o spotykanych u nas w sprzedaży przebiegach niestety myśl przewodnia wszelkich podróży, która wisi jak miecz Damoklesa nad głową. A koszt napinacza paska osprzętu, samego paska, wymiany kompletnego napędu rozrządu, to niestety już eksploatacja. Warto wiedzieć ile co kosztuje, żeby później uniknąć zaskoczenia. Tak odczytałem sens pytań.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 10 wrz 2009, 17:47
autor: junak
Osobiście jeździłem jedynie lanciami 2.4 ( 135 i 170 KM ). Nie powiem, robią wrażenie, choć turbodziura nieco irytująca, szczególnie w tym stuningowanym spodziewałbym się jej jeśli nie likwidacji, to minimalizacji

. W Fordzie Focusie 1.8 TDCI jest to mniej irytujące, a tam przeciez 4 gary i moc 90 KM. To samo w renówkach

.
O wrażeniach z jazdy VW 1.9 TDi nie będę sie wypowiadał.
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 10 wrz 2009, 17:53
autor: Sharuga
gfu pisze:Ale nieodłączna rzeczywistość mania auta. A w przypadku nowszych konstrukcyjnie diesli o spotykanych u nas w sprzedaży przebiegach niestety myśl przewodnia wszelkich podróży, która wisi jak miecz Damoklesa nad głową. A koszt napinacza paska osprzętu, samego paska, wymiany kompletnego napędu rozrządu, to niestety już eksploatacja. Warto wiedzieć ile co kosztuje, żeby później uniknąć zaskoczenia. Tak odczytałem sens pytań.
Masz rację - rozrząd to eksploatacja. Ale jakie są różnice w napędzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 11 wrz 2009, 22:26
autor: gfu
Sharuga pisze:
Masz rację - rozrząd to eksploatacja. Ale jakie są różnice w napędzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?
Ano takie, że w przy wymianie napędu rozrządu najczęściej, bo tak podpowiada rozsądek, wymienia się elementy napędu osprzętu - pasek, rolki, ew. napinacz.Podstawowa różnica dotyczy właśnie rozwiązań technicznych tego napędu, ceny zwłaszcza napinacza stosowanego w 5 cylindrówkach. Istotny też dla kosztów serwisu jest też niezwykle wręcz wygodny dostęp do silnika od tej strony. Mechanik, który to juz kiedyś robił w Lybrze z silnikiem 5 cylindrowym, zapewne zechce za tę relaksującą pracę odrobinę więcej niż w przypadku 1.9 jtd. Ja osobiście gdybym wiedział, że w Lybrze to tak przyjemna robota, z pewnością nie robiłbym sam, a odprowadził do warsztatu. Ale za pierwszym razem człowiek wielu rzeczy nie wie...
Odp: Lybra 1.9 JTD vs Lybra 2.4 JTD
: 11 wrz 2009, 22:34
autor: Sharuga
gfu pisze:Sharuga pisze:
Masz rację - rozrząd to eksploatacja. Ale jakie są różnice w napędzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?
Ano takie, że w przy wymianie napędu rozrządu najczęściej, bo tak podpowiada rozsądek, wymienia się elementy napędu osprzętu - pasek, rolki, ew. napinacz.Podstawowa różnica dotyczy właśnie rozwiązań technicznych tego napędu, ceny zwłaszcza napinacza stosowanego w 5 cylindrówkach.
A to nie wiedziałem, że są różne napinacze.