Strona 1 z 1

Y - silniczek tylnej wycieraczki

: 23 wrz 2009, 22:00
autor: Kondziu
Generalnie jest naprawiony i działa, wszystko jest poskładane jak było z tym, że:
- zakres pracy wycieraczki to ok.180' a powinno być mniej, ok.150-160'. Co zrobić żeby zmniejszyć kąt pracy wycieraczki?
- wycieraczka pracuję tylko jak jest włączona, tj w momencie jak ją wyłączę to przestaje pracować, nie wraca do pozycji wyjściowej.

Macie jakieś koncepcje?

Odp: Y- silniczek tylnej wycieraczki

: 23 wrz 2009, 22:39
autor: solarzmr
Zamienione kabelki zasilające. W jednym masz na stałe plus i dzięki temu wycieraczka wraca do swojego położenia, pomimo wyłączenia. Dziwny jest ten zwiększony zakres działania. Może podczas składania styki nie do końca się spasowały ze ścieżkami na kole napędowym wycieraczki i przez to te cyrki.

Lub druga możliwość, tylko nie do końca jestem przekonany czy realna. Brak masy. Silniczek ciągnie masę przez kabel zasilający i działa tylko wtedy kiedy w dwóch kablach masz zasilanie, czyli jak jest włącznik włączony. ale niech się wypowie jakiś elektryk.

Odp: Y- silniczek tylnej wycieraczki

: 24 wrz 2009, 22:05
autor: Kondziu
solarzmr pisze:Zamienione kabelki zasilające. W jednym masz na stałe plus i dzięki temu wycieraczka wraca do swojego położenia, pomimo wyłączenia. Dziwny jest ten zwiększony zakres działania. Może podczas składania styki nie do końca się spasowały ze ścieżkami na kole napędowym wycieraczki i przez to te cyrki.

Lub druga możliwość, tylko nie do końca jestem przekonany czy realna. Brak masy. Silniczek ciągnie masę przez kabel zasilający i działa tylko wtedy kiedy w dwóch kablach masz zasilanie, czyli jak jest włącznik włączony. ale niech się wypowie jakiś elektryk.
Nic z kablami nie mieszałem, przed awarią działało jak należy, zamienię jutro kable i zobaczymy co będzie się działo (mam nadzieję, że nie spalę silnika :-? )

Styki są wyczyszczone i nie sądzę, żeby tam coś nie grało. Możliwe, że o jeden ząbek przesunąłem mechanizm bo tego nie byłem pewien, ale mam drugi zestaw, oczywiście popsuty :D i na nim się pobawię.

Na elektryce się nie znam a i rysunki na niewiele się zdały bo znalazłem tylko oznaczenie masy na klapie i to wszystko. Generalnie to dwa przewody "idą" na zębatką i zasila ciągle a na trzecim jest przerwa, tylko na którym?

Porobię fotki i może coś jeszcze da się wymyślić.

Odp: Y- silniczek tylnej wycieraczki

: 24 wrz 2009, 22:16
autor: solarzmr
Jeśli dobrze pamiętam to przerwa jest na ścieżce tam gdzie jest cały czas plus, a w miejscu przerwy jest położenie spoczynkowe wycieraczki. Jak nie robiłeś nic z kabelkami to może w samym mechanizmie połączenie od któregoś styku (masy) się urwało. Pewnie bez ponownego rozkładania się nie obejdzie :D