Delta GT i.e - zwiększenie mocy
: 26 sty 2006, 22:37
mam delte GT i.e 1,6 DOHC 90KM. Czy jest mozliwosc nie wielkimi nakladami finasowymi zwiekszyc moc o jakies 10%
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
chip tuning w Delcie I ??Robiłem w swojej Kappie chip tuning
jak mam sie bawidz w takie cos to juz wole zrobic swapa na 1,6T"Swiety" pisze:planowanie głowicy, polerka kanałów dolotowych, odelzenie zaworów, ewentualnie wymiana na wiekszeno i zmiana wałkow na koniec
niebardzo wiem jak wyglada kolektor wydechaowy, ale na pewno da sie go poprawic
koszt takiej zabawy nie jest duzy
z wtryskiem to chyba nic nie da sie zrobic :/
a i momet obr jak sie wtedy poprawi"Swiety" pisze:ooo i to jest swietny pomysł, chociaz po takich modach ze 120 by było
"Kazik" pisze:Robiłem w swojej Kappie chip tuning ? i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl? ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne ? ale istnieje szansa powodzenia
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy ? osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)
Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu ? elektryczna ?turbina? powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys ? ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu ? ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy ? koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiejteoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza ? zobaczymy czy mi się uda
![]()
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram
Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %."beatles" pisze:"Kazik" pisze:Robiłem w swojej Kappie chip tuning ? i to spokojnie mogę polecić, niestety drogo mnie to kosztowało >1000zl? ale jak jesteś odważny to możesz kupić / znaleźć tuningowany program. Jak uda Ci się odszukać wsad do pamięci ECU to pamięć i zaprogramowanie tego to jakieś 50zl. Podkreślam i uprzedzam takie eksperymenty są ryzykowne ? ale istnieje szansa powodzenia
Można też małymi kroczkami uzyskać troszeczkę więcej mocy ? osobiście tych rozwiązań nie polecam ale mi to proponowano tzn, np. wyjęcie katalizatora, sportowy filtr powietrza, strumienice, magnetyzery (ostatnie 2 wątpię by cokolwiek dawały)
Ostatnio zainteresował mnie inny rodzaj tuningu ? elektryczna ?turbina? powietrza. Niestety firmy tuningowe, u nas w kraju, nawet za proste układy tego typu żądają powyżej 2tys ? ale w zachodnim internecie można znaleźć takie układy od 150Euro. Wzrost mocy od ok.10% tyle co mniej więcej przy chip tunigu ? ale koszty mniejsze. Ale to ciągle drogo i dlaczego tego samodzielnie nie zbudować? Jest to przecież tylko koszt wiatraczka na 12V o dużej mocy ? koszt ok.100zl i śmigło wielopłatowe ok.50zł. Coraz lepiejteoretycznie samodzielnie można zbudować taki układ za jakieś 150zl. Ja chcę na to wydać poniżej 100zł i dlatego zamierzam kupić dwa kompresory powietrza i to podłączyć do układu wlotu powietrza ? zobaczymy czy mi się uda
![]()
Osoby zainteresowane turbinami lub sprężarkami elektrycznymi mogą szukać pod hasłami
Power-Booster, Turbolader, Mini Turbo, Supercharger, e-ram
faktycznie sportowa wkładka nic nie daje ew.może zmienić dzwięk , magnetyzer wogóle mija się z celem ,
natomiast filtr stożkowy troche dodaje dołu autko robi się bardziej elastyczne no i dzwięk jest o niebo lepszy![]()
co czipa w 1.6 spi to niema problemu tylko poprostu jak w każdym wollnossącym efekt jest w grnicach 5-7 koni nie więcej
i to też jest związane z przeróbkami mechanicznymi
więc wsumie założenie turbo jest prostrze i badziej wydajne ale czy tańsze
wątpie
mam jeszcze fiata coupe 2.0\20vt i uwierzcie wszystjie przeróbki związane z turbo są znacznie droższe nież w wolnaossącym , aczkolwiek efekt jest 100 razy lepszy
Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.
Chodzilo mi tylko i wylacznie o pokazanie przepasci mocy seryjnej w obydwu pojazdach."Swiety" pisze:Tylko ze ten "czip" zrobi inna wartosc w CC 700 a inna w kapie 3.0V6 przyrosty podawaj w %.
cc 700 jest o ile sie nie myle na gazniku, pozatym SPI to chyba wtrysk mechaniczny???? jak mozna czipa tam załozyc?? taka jest prawda ze na wolnossacych silnikach chip mija sie z celem :/ lepiej jest zainwestowac w przerobki mechaniczne
co do filtru stozkowegosamo załozenie to da co najmniej basowy dzwiek, za to bardzo łatwo mozna pogorszyc osiagi przez zły montaz stozka, wazna jest przepustowosc, i długosc układu dolotowego, poza tym jest sie zadba o wieksza dawke powietrza to tak samo trzeba pomyslec o pozbyciu sie wiekszej ilosci spalin, troche chaotycznie to jest napisane ale jeszcze jesli jest wiecej powietrza to przydało by sie zwiekszyc dawke paliwa, to wszystko nie jest takie proste, niby wymiana stozka, ale sami widzicie ...