Pierwsza sprawa:
Jeśli chodzi o interfejs do Lancii, zawsze w wątkach pada odpowiedź "kabel USB VAG KKL", niektórzy dodają jeszcze
"niebieski", a wszyscy dodają "od Viakena". Ok. Sprawdziłem sobie te kable i ten VAG KKL występuje w trzech wersjach:
1.
czarny za 79,99 zł
2.
niebieski (chiński) za 64 zł
3.
czarny (chiński) za 59 zł
Jakie są różnice (oprócz kraju pochodzenia)? Obojętnie który można zastosować?
Druga sprawa:
Z tego co poczytałem, to przy tych kablach jest problem z poduszkami i ABSem (trzeba mostki robić, id.). Szukając dalej znalazłem coś takiego:
Interfejs FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK
Czy ten wynalazek rzeczywiście zapewnia pełną diagnostykę wszystkich elementów bez przepinania pinów i innych zabaw (często niezbyt bezpiecznych dla instalacji samochodowej)? Sprzedawca wymienia program Finalist, a czy to pójdzie z Unidiagem?
-- 05 Paź 2009, 22:55 --
Ponieważ pewne informacje w tym temacie są lakonicznie podane lub nie ma pewności co do niektórych aspektów technicznych, zacząłem szukać informacji. Znalazłem. Jest fajna strona
http://www.viaken.pl/, na której są te wszystkie oferowane interfejsy, także te, o które zapytałem wcześniej. Jako że najlepiej szukać u źródła, postanowiłem wysłać maila do tej firmy. Oto treść mojego zapytania:
"Witam,
Mam parę pytań do Państwa odnośnie interfejsów będących w ofercie na stronie www. Otóż posiadam Lancię Lybrę 2,4 JTD. Na forach dyskusyjnych ludzie polecają do jej diagnostyki kabelek o nazwie VAG KKL niebieski. Widzę, że u Państwa występują 3 wersje - dwa czarne i ten właśnie niebieski.
1. Czym te wersje różnią się między sobą oprócz ceny i kraju produkcji (w tym wypadku Chiny)? Któryś jest ewidentnie najlepszy z tej trójki?
2 . Czy ten interfejs współpracuje z programem Unidiag czy tylko z tym VAG-COMem? A może jeszcze z innym?
Przeglądając dalej Państwa ofertę znalazłem coś takiego jak Interfejs FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK. 3. Czy ten interfejs pozwoli na kompleksową diagnostykę rodziny Fiata czy jest jeszcze jakiś obszar samochodu, którego nie będzie dało się zdiagnozować / odczytać / skasować błędów?
4. Czy będzie on działał z Lancią Lybrą 2,4 JTD, której nie ma na wykazie w tabelce, chociaż występuje np. Alfa 166 2,4 JTD (ten sam silnik)?
5. Jakie programy działają z tym modelem (oprócz wymienionego Finalist)?
Trzeci interfejs jaki znalazłem u Państwa i jest w zasięgu moich zainteresować to Pakiet EUROSCAN + multiplexer OBD2 + komplet kabli podłączeniowych - j. polsko/angielski.
6. Czym tak naprawdę różni się od tego FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK? Ma większe możliwości? Potrafi coś więcej?
7. Jeśli chodzi o immobilizer to jest wymieniony wśród jego możliwości. Czy potrafi to też wspomniany FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK?
Albo zapytam Państwa inaczej: który z interfejsów jest najlepszy i polecany konkretnie do Lancii Lybry 2,4 JTD (grudzień 1999)? Oczywiście chodzi o te interfejsy do kilkuset złotych, jakieś droższe za np. 1500 zł odpadają. Chodzi mi po prostu o amatorskie podłączanie samochodu dla swoich celów kontrolnych, żadne zarobkowe działania. Chciałbym, aby dało się maksymalnie dużo zrobić. Jeśli mam kupić coś za 150 zł, ale bez obsługi np. ABS czy poduszek, to wolę dopłacić i mieć taką możliwość.
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam"
A teraz proszę państwa odpowiedź z firmy Viaken. Cytat:
"do tego mamty tylko euroscana >
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=2 lub tak jak pisza na forum kupic niebieskiego chinczyka, ale wtedy chyba jest diagnoza tylko silnika."
Pisownia oryginalna.
Cóż, wnioski niech każdy sam sobie wysunie. Chciałem się dowiedzieć co mam kupić, aby nie wywalić pieniędzy w błoto. Nie było mi dane się dowiedzieć. Tyle.