Strona 1 z 1

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 29 sty 2006, 14:03
autor: D0min
Moja delta bierze ok 200 ml oleju na 1000km.
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 29 sty 2006, 18:05
autor: -OLO-
Na moje oko trochę za dużo. Sprawdzałeś kompresję? Może wystarczy wymienić uszczelniacze na popychaczach

Odp: Delta - spalanie oleju

: 31 sty 2006, 4:32
autor: Anonymous
"D0min" pisze:Moja delta bierze ok 200 ml oleju na 1000km.
Zastanawiam sie czy nie jest to czasem za duzo czy konieczna bedzie wymiana pierscieni czy jest to normalne zuzycie?
Nie przesadzaj jak będzie więcej niż 0,5l to zacznij się przejmować(0,5l/1000km to norma fabryczna wielu firm zachodnich - oczywiście to za dużo jak na dobry silnik, ale oni tak przyjmują, znajomy ma nową Octavię i bierze mu 0,5/1000 - serwis oczywiście mówi, że ok). Jak już mechaniory się dorwą i zaczną szlify, regenerację głowicy itp., to, uwierz mi, że silnki już nie będzie chodził jak wcześniej. Wiem, bo z ojcem mieliśmy około 10 aut i w każdym prawie zawsze musieliśmy robić remont (jak się robi 120000km rocznie, to nie da rady). Po każdej interwencji u silnkowców (każda w innym warsztacie) zawsze coś jest nie tak. A to pasek źle założą, a to złe pierścienie. Jak nie musisz to nie naprawiaj, co za duzo, to niezdrowo. Jak się zacznie pogłebiać to zacznij od góry prawdopodobnie uszczelniacze zaworów albo uszczelka pod głowicą. Ale wcale bym się nie śmiał jakby to była wina jakiegoś zimmeringu albo uszczelki pod miską olejową. Zobacz, czy nie kapie olej na postoju albo sprawdź na kanale. Jak auto ma swoje lata, to zimmeringi też lecą. A JAK JUŻ PÓJDZIESZ DO MECHANIKA, TO NIE ZACZYNAJ GADKI OD PIERŚCIENI, BO NA 100% BĘDĄ ZŁE :))))) , NO, CHYBA, ŻE MASZ DOBREGO, ZNAJOMEGO MECHANIKA.[/url]

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 31 sty 2006, 8:33
autor: Anonymous
Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 31 sty 2006, 8:47
autor: Anonymous
"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie :lol:

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 01 lut 2006, 11:44
autor: szpoper
"czz" pisze:
"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie :lol:


ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 01 lut 2006, 11:47
autor: mario09
"szpoper" pisze:
"czz" pisze:
"Evenemnt" pisze:Ok, ok... to ja się pochwalę: delta 1.6, 16V, 97 rok, 193 tyś (!!!) i ani kropli oleju nie spalił od ostatniej zmiany przy 190 tyś. :lol:

Aha, to ostatni mój wpis jako klubowy pesymista. zgodnie z obietnicą, zmieniam opis (patrz hydepark) :)
Ja jak mój zaporożec jeździł to miałem większy powód do dumy!! ZAMIAST UBYWAĆ OLEJU BYŁO CORAZ WIĘCEJ!! Przebij mnie :lol:


ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
Tyle, ze zaporożec jest bodaj chlodzony powietrzem :wink:

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 01 lut 2006, 11:54
autor: szpoper
:oops:

Zaporozec

: 01 lut 2006, 12:13
autor: Nat
Tak, z pewnościa nosorozec był chłodzony powietrzem. I miał ogrzewanie niezalezne od silnika (znaczy: działało na postoju tyż :lol: ).
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka :-)

Odp: Zaporozec

: 01 lut 2006, 20:50
autor: Anonymous
"Nat" pisze:Tak, z pewnościa nosorozec był chłodzony powietrzem. I miał ogrzewanie niezalezne od silnika (znaczy: działało na postoju tyż :lol: ).
A czy Twój olej w nosorożcu nie był coraz rzadszy? Stawiam na rozcienczanie benzynka :-)
Że capił benzynką to nieważne, ważne, że było go coraz więcej :) Od wymiany do wymiany przybywało od minimum do max. Wymianiałem olej co 2500km!! Ale o tym w jaki sposób to osiągnąłem, nie muszę mówić, ważne, że tak było. W tamtej Lancii też tak mogło być :wink:

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 01 lut 2006, 20:53
autor: Anonymous
"szpoper" pisze: ten zaporożec to zaczął wsysać wode z układu chłodzenia hihi
Oj stary nieźle pojechałeś :lol:

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 09 lip 2007, 19:16
autor: Piotrek1983
Potrzebuje pomocy z wymianą oleju i naprawą miski.
Podjechałem na kanał w garażu kolegi i napotkałem dwa problemy:
1. Nie posiadałem ani klucza do odkręcenia korka ani suwmiarki żeby sobie ten otwór pod imbus zmierzyć.
2. Miska olejowa okazała się lekko dziurawa - ciekła kropelka na minute, a po moich oględzinach młotkiem (było poklejone jakąś substancją którą odłupałem) zaczęło ulatywać w tempie kropli na 5 sekund.
W związku z tym mam dwa pytania:

Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?

Delta GT i.e - spalanie oleju

: 09 lip 2007, 20:08
autor: schab
"Piotrek1983" pisze:Pamięta ktoś jaki rozmiar ma klucz imbusowy do odkręcania korka w Lancii Delcie 1.8i 8v 1995r?
Z jakiego materiału jest miska i czy najlepiej ją zalutować, zaspawać, czy skleić?
W mojej Dedrze ( 1,8 8V ) imbus do korka w misce to "12" ( musiałem go zeszlifować z "13" ) , a moja miska jest stalowa .
W żadnym wypadku nie polecam klejenia czymkolwiek - bo efekt będzie identyczny jak teraz . Z lutowaniem byłoby prościej , tylko musiałbyś mieć dużą lutownicę ~500W , a dziury z kolei nieduże . Najpewniejsze jest spawanie gazowe .