Strona 1 z 1

Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 22 lis 2009, 1:17
autor: Toper
Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Duże jest problemu z wymianą drążków? Łatwo się to odkręca?
Mam "galaretę" i głośne stuki z przodu i ciekawy jestem co tam znowuż poleciało...
Pozdrawiam

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 22 lis 2009, 11:51
autor: argenta67
Prawie wszystkie luzy widać na szarpakach na stacji diagnostycznej, piszę prawie bo główki drążków kierowniczych są pod dużymi-luźnymi gumami i muszą mocno latać aby na 100% stwierdzić ich wyrobienie. Można ewentualnie odłączyć od koła i ręcznie ten luz sprawdzić ale to dłuższa kontrola.

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 22 lis 2009, 12:15
autor: Codee
Toper pisze:Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Duże jest problemu z wymianą drążków? Łatwo się to odkręca?
Mam "galaretę" i głośne stuki z przodu i ciekawy jestem co tam znowuż poleciało...
Pozdrawiam

jestem na 99% pewien że łącznik stabilizatora Ci padł na tych naszych polskich "autostradach" płaskich jak świńskie koryto

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 22 lis 2009, 19:52
autor: topcio
Toper pisze:Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Są potrzebne dwie osoby, jedna energicznie rusza kierownicą, druga maca gdzie jest luz. Jeśli w pkt 1 to końcówka jeśli 2 to drążek kierowniczy.

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 22 lis 2009, 20:30
autor: malinowy
Ja nie mogłem dostac pasujących końcówek w sklepach, miałem TRW i MOOGa i nic nie pasowało, w koncu kupiłem na allegro firmy VEMA i pasi, wiec przestrzegam, Końcówki trudno dobrac w zwykłym sklepie

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 23 lis 2009, 23:16
autor: Toper
argenta67 pisze:Prawie wszystkie luzy widać na szarpakach na stacji diagnostycznej, piszę prawie bo główki drążków kierowniczych są pod dużymi-luźnymi gumami i muszą mocno latać aby na 100% stwierdzić ich wyrobienie. Można ewentualnie odłączyć od koła i ręcznie ten luz sprawdzić ale to dłuższa kontrola.
dzięki za info, ale nie zdążę już sam spróbować tego obejrzeć. Do zobaczenia w czwartek :-)
Będziesz Thesisem w pracy?

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 24 lis 2009, 6:10
autor: argenta67
Toper pisze:
argenta67 pisze:Prawie wszystkie luzy widać na szarpakach na stacji diagnostycznej, piszę prawie bo główki drążków kierowniczych są pod dużymi-luźnymi gumami i muszą mocno latać aby na 100% stwierdzić ich wyrobienie. Można ewentualnie odłączyć od koła i ręcznie ten luz sprawdzić ale to dłuższa kontrola.
dzięki za info, ale nie zdążę już sam spróbować tego obejrzeć. Do zobaczenia w czwartek :-)
Będziesz Thesisem w pracy?
Wybór mam(czwartek to nie dzień Thesis :lol: ) no ale w drodze wyjątku mogę wybrać Thesis

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 24 lis 2009, 7:45
autor: Sebastian
Toper pisze:Jak odróżnić czy do wymiany są końcówki, czy drążki kierownicze?
Duże jest problemu z wymianą drążków? Łatwo się to odkręca?
Mam "galaretę" i głośne stuki z przodu i ciekawy jestem co tam znowuż poleciało...
Pozdrawiam

Wahacze zrobiłeś? U mnie się okazało, że mimo tego, iż końcówki drążków podczas testów nie wykazywały jakiegoś nadmiernego zużycia, to jednak one były producentem "luzów" z przodu auta - profilaktycznie je wymieniłem i różnica jest kolosalna.
Zobaczymy na jak długo mi starczy zawieszenie z przodu...

Odp: Lybra-jak zdiagnozować końcówki i drążki kierownicze?

: 26 lis 2009, 0:04
autor: Toper
no i byłem u kolegi argenta67, pogadaliśmy, Lybra została przejrzana, jesteśmy umówieni na niezbędne naprawy. Miło, fachowo, szybko :-)
Wahacze zostają, ale drążki, końcówki i łączniki do wymiany. W przyszłości niestety też wymiana tulejek tylnych wahaczy :(

Pozdrawiam

-- 01 Gru 2009, 01:13 --
Toper pisze:no i byłem u kolegi argenta67, pogadaliśmy, Lybra została przejrzana, jesteśmy umówieni na niezbędne naprawy. Miło, fachowo, szybko :-)
Wahacze zostają, ale drążki, końcówki i łączniki do wymiany. W przyszłości niestety też wymiana tulejek tylnych wahaczy :(

Pozdrawiam
Lybra naprawiona, dzięki pomocy argenta67, więcej tutaj