Strona 1 z 1
Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 14 gru 2009, 19:00
autor: Hamelys
Czy ktoś mógłby mi doradzić, jak naciągnąć pasek klinowym? Jestem właścicielem Dedry 1.9 TDs z 1996r. i jak odpalam zimny samochód, po dłuższym postoju to pasek mi strasznie piszczy, a to jest trochę wkurzające

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 14 gru 2009, 19:45
autor: jerzy
Prawdopodobnie piszczy Ci pasek alternatora, przy większym obciążeniu np.przy włączeniu świateł czy innego odbiornika.Musisz popuścić dwie śruby przy alternatorze (niekiedy wystarczy jedna( klucz 17 - następnie najlepiej łyżką do opon musisz przesunąć alternator tak byś czuł ,że się pasek naprężył a następnie trzeba dokręcić nakrętkę ... i to tyle.Ale jak masz z tym kłopoty to lepiej jedź do mechanika.
______________________
lancia dedra 19td
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 14 gru 2009, 20:26
autor: Hamelys
nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak odpalam samochód to bez świateł, bez radia, bez nawiewu. dopiero jak auto pochodzi z 4-5 minut to pasek przestaje piszczeć.
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 15 gru 2009, 7:51
autor: schab
A masz w aucie wspomaganie , klimę ? Bo to kolejne dwa paski do napięcia .
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 15 gru 2009, 13:19
autor: Hamelys
Mam i climatronic i wspomaganie.
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 15 gru 2009, 14:03
autor: schab
No więc masz do napięcia pasek wielorowkowy napędzający alternator i jednocześnie pompę wody ; drugi pasek ( klinowy ) pomiędzy pompą wody , a pompą wspomagania oraz trzeci napędzjący sprężarkę klimy . Najbardziej podejrzany jest ten pierwszy ...
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
: 22 gru 2009, 9:49
autor: dr_scott
To normalne, pasek w Dedrach 1.9TDs zawsze piszczy i zawsze będzie piszczał. Na krótko problem można rozwiązać nowym paskiem naciągniętym do granic możliwości

W wersji z alternatorem 90A zastosowano dodatkową rolkę prowadzącą pośrednią aby koło pasowe alternatora było owinięte w większym zakresie, ale na niewiele się to zdało. Fiat powinien już w tych modelach zastosować paski V6 (jak w JTD) zamiast V5.
Walczę z tym problemem już 3 lata i całkowicie nie udało mi się go wyeliminować.
Przy okazji... pytanie do posiadaczy 1.9TDs: Jakie macie obroty silnika po zimnym rozruchu? Chodzi mi o silniki bez mechanicznego sterowania dźwigienką zmiany kąta wtrysku (ta z przodu pompy). Zajrzyjcie proszę do tematu Zimnego rozruch:
Skracamy linki
Chciałbym przynajmniej wiedzieć jak zachowują się wasze furki w takich warunkach. Dzięki.