Strona 1 z 2

na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 16 gru 2009, 21:13
autor: MICHU
Zobaczcie co za wiadomość wysyłają na forum multipli do wszystkich użytkowników silników JTD

jak się mamy do tego ustosunkować..?

Proszę nie ulegajcie panice ale przestrzegam Was, zabezpieczcie paliwo w swoim zbiorniku przed nadchodzącymi mrozami dolewając do zbiornika dodatek wzbogacający/obniżający temperaturę krzepnięcia oleju napędowego i dotankowując zbiornik w celu rozmieszania wszystkiego.
Zapewniam Was że paliwo, które macie obecnie w zbiornikach nie da rady przy -15'C. Problem tkwi w domieszkach BIO w paliwie i jego dystrybucji. Paliwo z domieszką tego eko rzepaku jest kompletnie nieodporne na niskie temperatury a rafineria zaczyna myśleć jak "waha staje w pompie", takie są realia. To co macie aktualnie w swoich bakach to jest typowe paliwo letnie. Koszt dodatku jest niewielki a możecie zaoszczędzić sobie masy kłopotów. Oczywiście jak przyjdzie ostry mróz a troszkę zapowiadają więc przestrzegam, mam z tym trochę styczności i czynię to w dobrej wierze, bo to nic miłego patrzeć na zamarznięte auto na trasie i co najgorsze wyjście jest z tej sytuacji jest jedno -ogrzanie -czyli jeśli nie wezwiecie specjalistycznego serwisu to niestety dopiero znaczne ocieplenie/ pora dzienna z operacja słońca pomoże.
Proszę rozważyć ten apel dla swojego bezpieczeństwa no i komfortu.
Pozdrawiam!

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 16 gru 2009, 21:16
autor: Nat
Trza tankować na porządnych stacjach, gdzie jest już ropa zimowa,a nie u pana Zdzicha.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 16 gru 2009, 22:09
autor: lemaxx
Spotkalem sie juz tym na Statoilu - paliwo do -20 chyba ajuz przy -15 pokazalo ze pompa w bagazniku ma kisiel 8-O

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 16 gru 2009, 22:19
autor: Gepard
Tankuje zawsze na firmowych stacjach, a mimo tego juz wiele razy miałem problemy z ON gęstniejącym na mrozie.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 16 gru 2009, 22:46
autor: Dudi
A ja tankuje już trzeci rok - tylko Statoil, BP lub Shell i tylko standardowy ON (nie tam żadne SuperPlus, V-Power czy jeszcze inne wynalazki). I jeszcze mi się nie zdarzyło żeby coś zamarzło, a w tamtym roku jak dobrze pamiętam były mrozy nawet do -25st.
Więc takie porady wkładam między bajki.
Inna dobra rada dla ujeżdżających ropniaki. Często tankować do pełna i jeździć, jeździć, jeździć. Jak ma stać i służyć na dojazdy do pracy 5km i z powrotem to lepiej się pozbyć i kupić benzynę. Taniej wyjdzie.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 11:07
autor: letnik22
porada dotyczyła paliwa BIO- czyli robionego z buraków, pokrzyw i szyszek ;)
Ja tankuję na dużych sieciowych stacjach i problemu nie ma. W tamtym roku zatankowałem olej w Oktanie (mała stacyjka w Olsztynie) i zapaliła mi się kontrolka "woda w filtrze paliwa". Ale tragedii nie było, lybra zapalała zawsze mimo rekordowego mrozu -28.

Ale jak ktoś już ma problem z wodą w zbiorniku to trzeba wlać 0,5l denaturatu. Tani sposób i sprawdzony.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 11:21
autor: Gepard
W ostatnich latach z pewnością poprawiła sie jakość ON, nie wiem, bo przed Kappą przez pare lat miałem auta benzynowe, ale wcześniej przez kilkanaście lat jeżdziłem dieslami i praktycznie każdej zimy przynajmniej raz zdarzało mi się mieć problem z odpaleniem własnie z powodu gęstniejącego paliwa, dlatego, profilaktycznie, wolę dolewać depresatory.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 15:27
autor: aro
Zatankowałem ostatnio na Statoilu i mrugała mi przez chwile kontrolka wody w filtrze paliwa, dolałem zapobiegawczo dodatek STP Water Remowe i jezdzi normalnie. Przy - 8st. C i staniu całą noc pod chmurą odpalił na dotyk.

Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 16:18
autor: robston
Nat pisze:Trza tankować na porządnych stacjach, gdzie jest już ropa zimowa,a nie u pana Zdzicha.
.

Dokładnie Jarek masz rację ,AR zawsze tankuje na Orlenie zwykły diesel i przy -25 odpala tak samo jak latem.
A pan Zdzicho to wiadomo musi na małej stacyjce troszkę dorobić :lol: ( znam temat ,bo koleś pracuje na takiej małej stacyjce na kujawach,nazwy stacji dla własnego bezpieczeństwa nie podam ;) )
pozdrawiam

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 16:21
autor: cvahoo
aro pisze: Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.

To ciekawe, bo ja sobie chwalę paliwo z tej sieci.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 18:08
autor: Dudi
cvahoo pisze:
aro pisze: Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.

To ciekawe, bo ja sobie chwalę paliwo z tej sieci.

Ja tym bardziej. W 90% leje ON tylko tam. I zero problemów.

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 18:36
autor: aro
Dudi pisze:
cvahoo pisze:
aro pisze: Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.

To ciekawe, bo ja sobie chwalę paliwo z tej sieci.

Ja tym bardziej. W 90% leje ON tylko tam. I zero problemów.
Panowie. U nas nie tylko ja się przejechałem na tej konkretnej stacji : czerwona : Teraz się nie dziwie, ze mają tak mało klientów... Mieli paliwo tańsze od wszystkich innych stacji w tym rejonie o 20gr i raz byłem świadkiem jak lali jakieś paliwo z cysterny w ogóle bez oznaczeń... To mi dało troche do myślenia.

Zatankowałem tam pełny bak - bo wyszło mnie taniej (ponad 60l) i teraz się męcze jak spalic to g***o. Pare kilosów od zatankowania zapaliła mi się kontrolka wody w filtrze paliwa (a filtr nowy), później zgasła, i tak co jakiś czas. Zostawiłem auto na noc na dworze niczego nie świadom, a przy - 10 już nie zapalił. Dolałem STP WR do baku, postawiłem auto na pare dni do ciepłego garażu i jakoś odpalił. Teraz mam strach wyjechac gdzies dalej.
Co moge jeszcze zrobic? Zatankowac na innej stacji lepszego paliwa??? Dodac do baku jakiegos specyfika? Mam strach, że przy większych mrozach będe musiał chodzic piechotką :|

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 17 gru 2009, 23:23
autor: Kondziu
letnik22 pisze:Ale jak ktoś już ma problem z wodą w zbiorniku to trzeba wlać 0,5l denaturatu. Tani sposób i sprawdzony.
A po co? Oczywiście, fiolet trochę obniży temperaturę marznięcia paliwa, ale czy ma to jakiś inny cel? Co z filtrem, wtryskami? Dolewasz do benzyny czy do diesla?

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 18 gru 2009, 0:08
autor: Nat
aro pisze:Co moge jeszcze zrobic? Zatankowac na innej stacji lepszego paliwa??? Dodac do baku jakiegos specyfika? Mam strach, że przy większych mrozach będe musiał chodzic piechotką :|
Ja bym nie truł motorka fajansiarskim paliwkiem tylko rozcieńczał jakimś porzadnym i sprawdzonym.
Dolewaj porządnego!

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD

: 18 gru 2009, 15:18
autor: letnik22
Denaturat wiąże wodę i może być spalony z każdym paliwem