Strona 1 z 2

Kappa - servotronik

: 03 sty 2010, 20:28
autor: Daro_wawa
Witam, czy ktoś mógłby mi pomóc w rozszyfrowaniu tego schematu a mianowicie nie wiem co to jest nr. 3 ,i gdzie on się znajduje i od czego jest ??
servo.jpg

Odp: kappa - servotronik

: 04 sty 2010, 7:23
autor: argenta67
To jest ta różnica miedzy maglownicami i tylko w 3.0 występuje servotronik a licznik jest po to uwidoczniony na tym schemacie bo servotronik działa przy odpowiedniej prędkości, usztywnia prace maglownicy aby przy większej prędkości nie wykonać zbyt gwałtownych skrętów.

Odp: kappa - servotronik

: 04 sty 2010, 9:56
autor: Daro_wawa
ok rozumiem, ale nadal nie wiem co to za element oznaczony jest cyferką 3 czy tylko 3,0 mają servotronic bo moja 2,4 20v również ma chyba? bo czuje różnice kręcenia w 2,4 a w 2,0

Odp: kappa - servotronik

: 05 sty 2010, 12:10
autor: robert199
tez w swojej 2,4 miałem servotronic, ale juz niemam bo maglownica zaczeła cieknąć.
a ten tajemniczy element nr3 to niewiem co to jest, ale chyba jakis czujnik prędkości, bo od prędkości zależy działanie servotronic

Odp: kappa - servotronik

: 28 sty 2010, 19:34
autor: Daro_wawa
robert199 pisze:tez w swojej 2,4 miałem servotronic, ale juz niemam bo maglownica zaczeła cieknąć.
a ten tajemniczy element nr3 to niewiem co to jest, ale chyba jakis czujnik prędkości, bo od prędkości zależy działanie servotronic
Jak byś potrzebował magiel z servo to pisz na prv

Re: kappa - servotronik

: 01 kwie 2010, 8:20
autor: Vico
Czy ktoś "obcykany" w temacie może mi powiedzieć, czy:
1) Jeśli zakupię maglownicę z servo, a wczesniej miałem zwykłą to czy będzie ona spełniała swoją funkcję jak opisał Argenta67?
2) Czy do maglowiny jest podpinana jakaś elektronika tak że komputer będzie wywalał błąd jesli np. "widział wcześniej bez servo a teraz jest z?
3) I czy będzie po prostu pasowała?
Pozdrawiam

Odp: Re: kappa - servotronik

: 01 kwie 2010, 9:10
autor: goldixll
Vico pisze:Czy ktoś "obcykany" w temacie może mi powiedzieć, czy:
1) Jeśli zakupię maglownicę z servo, a wczesniej miałem zwykłą to czy będzie ona spełniała swoją funkcję jak opisał Argenta67?
2) Czy do maglowiny jest podpinana jakaś elektronika tak że komputer będzie wywalał błąd jesli np. "widział wcześniej bez servo a teraz jest z?
3) I czy będzie po prostu pasowała?
Pozdrawiam
Tak w ogóle to masz pewność że cieknie ci z maglownicy ?? Pytam dlatego,że sam miałem problem z maglownicą - byłem u dwóch mechaników i każdy twierdził że magiel do wymiany. Nawet już orientowałem się w Łodzi o koszty regeneracji... po czym pojechałem do trzeciego mechanika i za 30 zł naprawił mi wyciek -przewód (niskiego ciśnienia) zsunął się i to z niego ciekło. 8-O

Nietwierdzę że u Ciebie musi być tak samo, ale 700 zł za regenerację a 30 zł za naprawę robi różnice : ok2 :

Re: kappa - servotronik

: 01 kwie 2010, 9:24
autor: Vico
Byłem właśnie u mojego "stałego" mechanika i jest pewny, ze cieknie maglownica... nigdy jeszcze się nie mylił więc jestem skłonny mu zaufać. W Radomiu nie ma dobrych fachowców od samochodów, więc dam wiarę że to magiel. Za wymianę nie powienien wziąć za wiele więc mam nadzieję, ze w 500zł się zmieszczę, jak wezmę maglownicę od Darka ;]
Rozumiem że na wszysktie pytania "3xTak"? :D Może i jestem bardzo dociekliwy, ale to dośc poważna finansowo sprawa jak dla mnie i nie chciałbym czegoś spieprzyć i się z tym później bujać niewiadomo gdzie i po co :) Co z tą elektroniką? A może w ogóle odpuścic sobie używaną i dołożyć 300-400zł i regenerowac starą? Czy trzeba mieć naprawde wielkiego pecha żeby wziąć używaną i żeby się schrzaniła w parę miesięcy? :)

Re: kappa - servotronik

: 01 kwie 2010, 14:57
autor: Vico
Kurna, nikt nie wie? : beczy :

Re: kappa - servotronik

: 01 kwie 2010, 15:59
autor: warren78
halo halo a jak oczyścić układ wspomagania? Mam wrażenie jak by sie czasami przycinał, a jak dodam gazu robiac tym samym wyższe ciśnienie w układzie to chodzi ładnie (co prawda już troszkę mruczy pompa)ale kiedyś przycioł mi się zawór zwrotny na wspomaganiu i okazało się iż bylł tam jakiś opiłek.Wyczyściłem go i chodził pięknie:) Wiec pyt przmi, czy są jakieś filtry czy sitka w układzie wspomagania w 2.0 ?

Odp: Re: kappa - servotronik

: 01 kwie 2010, 20:41
autor: argenta67
Vico pisze:Czy ktoś "obcykany" w temacie może mi powiedzieć, czy:
1) Jeśli zakupię maglownicę z servo, a wczesniej miałem zwykłą to czy będzie ona spełniała swoją funkcję jak opisał Argenta67?
2) Czy do maglowiny jest podpinana jakaś elektronika tak że komputer będzie wywalał błąd jesli np. "widział wcześniej bez servo a teraz jest z?
3) I czy będzie po prostu pasowała?
Pozdrawiam
Nie będzie nic się działo bo auto nie posiada kostki elektrycznej do tego systemu i maglownica będzie działała jak zwykła.

Re: kappa - servotronik

: 02 kwie 2010, 8:13
autor: Vico
Dziękuję za konkretną odpowiedź :)

Re: kappa - servotronik

: 02 maja 2016, 13:11
autor: Bichoń
Odkopię temat:
1. Czy w kappie 2.0 16vT występował servotronic?
2. Jak poznać, że ma się servotronic przed demontażem maglownicy?
3. Czy wsadzenie "zwykłej" maglownicy w miejsce takiej z servotronikiem nie namiesza zanadto?

Re: kappa - servotronik

: 02 maja 2016, 14:14
autor: Rapeek
1. występował
2. najłatwiej sprawdzić czy w bagażniku jest sterownik
servo.jpg
3. można włożyć zwykłą, tylko musi być kompletna. Z tego co pamiętam inne są te harmonijki.

Re: kappa - servotronik

: 02 maja 2016, 15:19
autor: Bichoń
Ups... to chyba zamówiłem bez servo, a w oryginale była z servotronikiem. Jest jakaś wyczuwalna różnica podczas jazdy z tymi dwoma typami?
I jak jest z zamiennym montażem, są z tym jakieś problemy, czy pasują bez żadnych przeróbek?