Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

Post autor: skinner » 22 sty 2010, 4:40

Witam,
Chcialem poruszyc po raz kolejny temat "niedogrzania" silnika w LK benzyna.
Czy u kazdego ktory nic nie modyfikowal swojego ukladu chlodzenia ma ten sam problem ze auto trzyma tylko 70 stopni i po odpaleniu zimnego silnika dlugo czeka az wskazowka podniesie sie ponad 50 stopni?
Kolega w Alfie romeo 156 2.0 benzyna tez ma podobnie, auto utrzymuje temperatur 70 stopni ale ponoc to jest normalne w tych autach i w naszych kappach.
Czy moze modyfikowaliscie swoje uklady chlodzenia wstawiajac inny/dodatkowy termostat w obieg i czy to znacznie przyspieszylo ogrzewanie silnika?
Jeden z naszych kolegow forumowiczow robil cos podobnego ale nie wiem jak to sie u niego sprawuje.
Pierwszy termostat u mnie trzymal 70 stpni, wymienilem na drugi i bylo to samo po czym dowiedzialem sie ze "ten typ tak ma" i na komputerze temperatura zgadza sie z tym co pokazuje wskazowka.

Pozdrawiam

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Odp: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezeni

Post autor: szarkiz » 22 sty 2010, 7:43

Temat poruszany juz niejednokrotnie i niestety ten typ tak ma.

Mialem kappe 2.0 benz., gdzie termostat wymienilem zaraz po zakupie w serwisie ASO we wrocku i auto tylko podczas postoju w korku lub podczas jazdy po miescie wskakuje na 90 lub wiecej. W trasie zawsze pokazywalo 70 zarówno w lecie i w zimie.

W pazdzierniku kupilem kappe 3.0. Miala uwalony termostat, wymienilem tym razem samodzielnie. Zachowanie identyczne jak w poprzednim modelu: 70 w trasie, 90 w miescie i korkach.

Alan

Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

Post autor: Alan » 22 sty 2010, 8:23

u mnie co prawda tds...ale to samo..widać ten typ tak ma :)

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

Post autor: dr_scott » 22 sty 2010, 9:02

Niemożliwe, silnik powinien mieć 90 st. Jeśli nie ma to walnięty jest termostat.
Termostat zaczyna się otwierać przy 83 bądź 88 stopniach C (zależy od modelu). Do tej temperatury powinien być całkowicie zamknięty a obieg wody w recyrkulacji przez silnik. Silnik musi się więc nagrzać co najmniej do 83 stopni zanim woda zacznie płynąć przez chłodnicę.
Ale wystarczy, że termostat się nie domyka całkowicie i część płynu już leci przez chłodnicę, czego efektem jest długie nagrzewanie i max temp. około 70 st.
Też tak miałem w Dedrze, w zimę max temp. miałem 72 stopnie. Po wymianie termostatu (otwarcie przy 82 stopniach) temperatura trzyma się na 85..90 stopni.
Polecam termostaty firmy Vernet, sprawdzone i dobre!
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Odp: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezeni

Post autor: szarkiz » 22 sty 2010, 9:17

No widzisz... niemozliwe a jednak.

Z Kappą to jak z rasowym Husky.. podobno mają genetyczną wade i nie mają górnej dwojki... podobno. A Kappa ma genetycznie uwalony wskaznik. Od razu poznac że arystokrata wśród aut ;).

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Odp: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezeni

Post autor: skinner » 22 sty 2010, 16:22

moj ojciec ma kappe 2.4 JTD, tam jak bys sie powiesil rekami na tej wskazowce to z 90 nie zejdzie, zawsze trzyma 90 stopni, czy to jest - 15 czy + 30 w korku, zawsze 90 stopni +- 2 stopnie i wentylator sie zalacza. W TDS mial tez zawsze 90 stopni. Ale tam mial uszkodzony wentylator o czym nie wiedzial i w korku mu sie silnik przegrzal, glowica pekla itd.. a w bezyniaku tragedia, jak odpale silnik przejade pare kilometrow zeby zlapal 70 stopni, to musze czekac pol godziny na postoju przy -2 zeby zlapal 90 stopni i wentylator sie zalaczyl...

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Odp: Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswie

Post autor: HERBINEK » 22 sty 2010, 19:44

dr_scott pisze:Niemożliwe, silnik powinien mieć 90 st. Jeśli nie ma to walnięty jest termostat.
Termostat zaczyna się otwierać przy 83 bądź 88 stopniach C (zależy od modelu). Do tej temperatury powinien być całkowicie zamknięty a obieg wody w recyrkulacji przez silnik. Silnik musi się więc nagrzać co najmniej do 83 stopni zanim woda zacznie płynąć przez chłodnicę.
Ale wystarczy, że termostat się nie domyka całkowicie i część płynu już leci przez chłodnicę, czego efektem jest długie nagrzewanie i max temp. około 70 st.
Też tak miałem w Dedrze, w zimę max temp. miałem 72 stopnie. Po wymianie termostatu (otwarcie przy 82 stopniach) temperatura trzyma się na 85..90 stopni.
Polecam termostaty firmy Vernet, sprawdzone i dobre!
Heh Dedra to nie kappa i tam faktycznie jest 90 stopni
Ja mam 2 kappe jedną 2.4 20v po zakupie miała 70 stopni wiec wymieniłem termostat i nic sie nie zmieniło 70 jak nic, teraz mam drugą kappe 2.0 20v i w tej tez jest jak w morde 70. Widocznie silnik nie musi miec 90 aby pracować normalnie widocznie wystarczy 70. i gwarantuje ci ze na chłodnice nic nie idzie ponieważ na zimnym silniku odpiołem węża i od strony termostatu płyn sie nie wydostawał wiec jest szczelny. Niema co komnować ten typ tak ma i niech tak zostanie.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Odp: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezeni

Post autor: skinner » 22 sty 2010, 20:33

Trzeba bedzie kupic na zime inna lancie ;] Nova Delta, Thesis... mam nadzieje ze tam silnik bedzie sie grzal szybko, i beda dodatkowe systemy "dogrzewania" zimnego silnika.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswie

Post autor: dr_scott » 22 sty 2010, 21:48

HERBINEK pisze: Heh Dedra to nie kappa i tam faktycznie jest 90 stopni
Ja mam 2 kappe jedną 2.4 20v po zakupie miała 70 stopni wiec wymieniłem termostat i nic sie nie zmieniło 70 jak nic, teraz mam drugą kappe 2.0 20v i w tej tez jest jak w morde 70. Widocznie silnik nie musi miec 90 aby pracować normalnie widocznie wystarczy 70. i gwarantuje ci ze na chłodnice nic nie idzie ponieważ na zimnym silniku odpiołem węża i od strony termostatu płyn sie nie wydostawał wiec jest szczelny. Niema co komnować ten typ tak ma i niech tak zostanie.
Heh, coś podobnego... Nie bardzo chce mi się w to wierzyć, no ale w końcu to wy macie Kappy nie ja. Widocznie silnik "traci" dużo ciepła sam z siebie. A może zawór termostatyczny do chłodnicy oleju jest otwarty i ciepło ucieka na chłodnicy oleju?
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

uciekinier1453
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:15
Lokalizacja: olsztyn

Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

Post autor: uciekinier1453 » 22 sty 2010, 22:05

Witam a ja wam powiem żeby w kapie było ciepło tzrzeba ubrać rękawice lub kupić kadeta 1.4 tam powietrze leci z nawiewu 81st hihi -

argenta67

Odp: Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswie

Post autor: argenta67 » 22 sty 2010, 22:21

uciekinier1453 pisze:Witam a ja wam powiem żeby w kapie było ciepło tzrzeba ubrać rękawice lub kupić kadeta 1.4 tam powietrze leci z nawiewu 81st hihi -
Post na temat typowy do tego miejsca : cenzura :

Awatar użytkownika
Gronibart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 29 gru 2009, 20:18
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezeni

Post autor: Gronibart » 23 sty 2010, 21:19

Ja po zakupie miałem ok 60 st. C przy okazji wymiany rozrządu prosiłem, żeby sprawdzili termostat. Okazało się, że faktycznie był walnięty. Po wymianie temperatura się podniosła ale podczas normalnej jazdy nadal nie osiąga 90 st. Jest ok. 75-80 st.

uciekinier1453
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:15
Lokalizacja: olsztyn

Odp: Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswie

Post autor: uciekinier1453 » 23 sty 2010, 22:39

argenta67 pisze:
uciekinier1453 pisze:Witam a ja wam powiem żeby w kapie było ciepło tzrzeba ubrać rękawice lub kupić kadeta 1.4 tam powietrze leci z nawiewu 81st hihi -
Post na temat typowy do tego miejsca : cenzura :
wybacz wygłupiłem się mam podobny problem i wymieniałem już dwa razy termostat kupowałem z lanci tim z łodzi i silnik ma 74 stopnie więc dałem na luz taki stwierdzili i taki mi przysłali chłodnica jest zimna więc motor przy mrozie na trasie jaka pokonuje do pracy się nie nagrzewa przy pełnym ogrzewaniu latem jest temperatura ok jeszcze raz przepraszam za wygłup

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

Post autor: skinner » 24 sty 2010, 3:07

teraz jest temperatura u mnie - 18 (3 w nocy) i jak sobie tak pomykalem autostrada, 3,5 tys obrotow to temperatura siegla pierwszej kreski ponad 50, temperatura w aucie ustawiona na HI MAX z powodu przedniej szyby zaparowanej... tragedia w tym aucie z ogrzewaniem, chyba sproboje ta dykte wlozyc przed chlodnice i zobaczymy, wiesniacko bo wiesniacko ale zawsze jakis sposob.

quick
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 08 mar 2008, 0:00
Imię: sebastian
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Re: Kappa - Temperatura podczas jazdy 70 stopni. Odswiezenie.

Post autor: quick » 31 sty 2010, 21:31

W Zetce też mam to samo,temperatura 70-72st i w tym momencie załącza mi wentylator,ogrzewanie mam na maxa a z nawiewów leci ledwo letnie powietrze.Faktycznie nic się z tym nie da zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”