Strona 1 z 1
Delta - potencjometr położenia przepustnicy - jak ustawić?
: 25 sty 2010, 22:32
autor: holbi
Czy jest jakiś sposób na poprawne ustawienie czujnika położenia przepustnicy? Tam są dwa fasolkowe otwory i jak ktos sie tym pobawi, to jak pozniej dojsc do ładu i składu?

Odp: Delta - potencjometr położenia przepustnicy - jak ustaw
: 25 sty 2010, 22:51
autor: solarzmr
Musisz ustawić odpowiednie napięcie na środkowym przewodzie dochodzącym do wtyczki. Zsuwasz gumową osłonkę ochraniającą wtyczkę i podpinasz się woltomierzem do środkowego przewodu. Na mierniku ustawiasz zakres pomiaru do 20V, minus podpinasz do masy (ja podpinam bezpośrednio do minusa na akumulatorze). Włączasz zapłon w samochodzie, ale nie uruchamiasz silnika. Następnie przy poluzowanych śrubkach ustawiasz potencjometr w położeniu takim, żeby przy zamkniętej przepustnicy na zegarze była wartość 0,25~0,30V. Przy całkiem otwartej przepustnicy powinno być napięcie około 4,7V. Potem jeszcze najpewniej musisz wyregulować wolne obroty śrubą na obudowie przepustnicy.
Odp: Delta - potencjometr położenia przepustnicy - jak ustaw
: 25 sty 2010, 23:17
autor: solarzmr
Mała poprawka po sprawdzeniu w papierach. Wartość 0,25~0.30V odnosi się do silnika 1,6 Turbo tak jak u mnie. Dla Integrale i silnika 2,0 Turbo napięcie powinno być ~0,5V. Przynajmniej tak podaje książka serwisowa.
TPS.jpg
Odp: Delta - potencjometr położenia przepustnicy - jak ustaw
: 26 sty 2010, 9:32
autor: holbi
solarzmr świetny, rzeczowy post! dzieki za pomoc
