Strona 1 z 2
Lybra- wymiana rozrządu
: 13 lut 2010, 23:52
autor: tommydacho
Mam pytanko, po zakupie mojej Lucy oczywiście rozrząd zrobiłem. W instrukcji piszą, że należy zmieniac co 120tyś. km. Moj mechanior twierdzi, że po 80tysiącach powinienem zmienić i nie patrzyć w ogole na instrukcję. kto ma rację?
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 13 lut 2010, 23:54
autor: brygadzista1
Teoretycznie producent ale chyba nie warto tego sprawdzac. Wymiana co 90tys jest jak najbardziej uzasadnina. Rozrzad 400zl a ewentualny remont ponad 2tys zl.
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 14 lut 2010, 0:01
autor: heniek.z.lasu
W bardzo zmiennych warunkach klimatycznych takich jak nasze wymiana co 60tyś. Koszt niewielki, ale jeździsz bez stresowo.
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 14 lut 2010, 21:23
autor: tommydacho
Dzięki za info, ale nie czuję się szczególnie pocieszony. W lanosie, moim poprzednim wozidełku, rozrząd robił dopiero znajomy, ktory go ode mnie kupił. Przebieg 175 000km! Aaa, motorek mial 1.5, 86km. bardzo przyzwoity samochodzik.
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 14 lut 2010, 22:12
autor: Mariusz91
To ja Cię pociesze. W 16 zaworowej Themie wymienia sie co 30 000

Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 15 lut 2010, 7:24
autor: tommydacho
No o tej Themie to czytałem, naprawdę nieźle.
Re: Lybra- wymiana rozrządu
: 16 mar 2010, 17:24
autor: policeman
Mam pytanie w związku z wymianą rozrządy w Lybrze 1,9 ccm. Dziś odwiedziłem sklep z częściami i pan ekspedient poinformował mnie, iż zestaw naprawczy czyli rozrząd napinacze, pasek i pompa wodna w sumie będą w promocji kosztowały około 700 zł, zaś na allegro podobny zestaw naprawczy kosztuje 295 zyla,

co sądzicie na ten tamat i jakie są Wasze doświadczenia ? lepiej zainwestować w oryginały z FIATA czy zamienniki wystarczą ? Proszę o odpowiedzi i pomoc w tym zakresie. Pozdrawiam.
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 16 mar 2010, 19:43
autor: brygadzista1
Ja wymienilem komplet za 190zl + flaszeczka dla znajomego mechanika. Nie powiem Ci teraz gdzie on to zamowil ale mysle ze nie warto wydawac 700zl na same czesci. Ja z racji tego ze mam taki tani komplet nastepna wymiane zrobie po 60tys km.
Re: Lybra- wymiana rozrządu
: 16 mar 2010, 20:59
autor: lanciolet
Ja za fabryczne części (ale kupione nie w serwisie tylko zamówione w sklepie po negocjacji ceny) zapłaciłem 320zł.Mam też zaprzyjaźnionego mechanika,który pracuje w serwisie Lancii i zapłaciłem za wymianę u niego w domu 150zł.Uważam,że to dobra cena i jestem zadowolony.Cena tego zestawu z Allegro jest moim zdaniem bardzo atrakcyjna,ale dowiedziałem się od mojego mechanika(i tu się bardzo zdziwiłem!) że silniki JTD "nie lubią" pasków GATES.Gdyby ktoś chciał wiedzieć dlaczego,to niech pyta na PW,to odpowiem.Tak więc mechanik z dłuuugim stażem w serwisowaniu Lancii poradził: pasek DAYCO,rolki SKF.
Re: Lybra- wymiana rozrządu
: 17 mar 2010, 10:01
autor: policeman
Re: Lybra- wymiana rozrządu
: 26 mar 2010, 5:09
autor: policeman
Zapytam odnośnie pompy wodnej , polecacie jakąś szczególną markę ? czy ta z firmy bugatti wystarczy ?
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 26 mar 2010, 21:49
autor: KingRoad
Podobno są dwa rodzaje rolek - jakieś metalowe i plastikowe.
Czy ktos wie czy to prawda, a jesli tak to jak odróżnić lepsze od gorszych zanim sie kupi?
Dzisiaj mi w sklepie polecali pasek Gates lub Conti i jakies rolki INA.
Co o tym sądzicie?
Mam silnik 1.6 16V
Pozdrawiam
Waldek
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 28 mar 2010, 9:47
autor: Jarek T
Rozrząd przerabiałem w zeszłym roku - kupiłem zestaw na allegro z pompą wody coś ok. 300 zł
Pasek gates (też naczytałem się o tych paskach i dyskusja była ale podobno porównywalne jakościowo z dayco - zależy od preferencji machaników) rolki takich firm jak ruville, ina, skf, snr są porównywalne - choć czytałem, że zdarzały się awarie firmowych łożysk po niewielkich przebiegach (nie ma reguły).
U mnie pompa wody była na wykończeniu - po wymontowaniu miała wyczuwalnie uszkodzone łożyskowanie (choć nie było wycieków) - co ciekawe pompa w oryginale - nigdy nie wymieniana - przebieg 235 kkm.
Z tym, że sam zestaw rozrządu to nie wszystko - proponuję jeszcze zadbać o pasek urządzeń pomocniczych, jego napinacz i rolkę zwrotną - i tu koszt w sumie rośnie o kolejne ok. 300 zł (same części).
Wymieniłem pasek, rolkę zwrotną i napinacz paska urządzeń pomocniczych (w 1,9 napinacz jest w umiarkowanej ceneie, w 2,4 znacznie droższy) - po wymontowaniu okazało się jeszcze, że koło napędu urządzeń pomocniczych (kolo pasowe na wale korbowym) też jest "słabe" - nie wymieniłem bo nie było dostępne na miejscu - ale przy okazaji zrobię - i tu koszt części rośnie jeszcze o ok. 200 zł.
Warto zadbać o pasek i media urządzeń pomocniczych - te paski z reguły nie zrywają się, (z reguły) pękają pojedyncze, skrajne,
v-ki i powodują tzw. "rozwłóknienie" - nieszczęście jeśli taki farfocel dostanie się w pasek rozrządu - nie słyszałem o takim przypadku we fiatowskim jtd ale w scenicu dci tak się zdarzyło...
Rozrząd wymieniam co 80 kkm, z pompą wody
Re: Lybra- wymiana rozrządu
: 30 mar 2010, 7:49
autor: policeman
Mam pytanie techniczne w kwestii naciągu paska rozrządu tj. czy w przypadku silnika o pojemności 1,9 da się to zrobić w warunkach domowych garażowych czy niezbędny jest do tego sprzęt specjalistyczny - jakiś przyrząd.
Odp: Lybra- wymiana rozrządu
: 30 mar 2010, 8:25
autor: Rafako
Co do pasków Gates'a, to obiektywnie rzecz biorąc, są one nawet
lepsze jakościowo niż DAYCO. Do silnika 1,6 16V możesz śmiało brać i Gates'a i Contitech'a. W silnikach Lancii z turbodoładowaniem był problem z paskami Gates'a (choć oni się do tego nie przyznają) ale do całej reszty można bez problemu je stosować (pomijając fakt, że takie firmy jak LT dorobiły do tematu swoją legendę i teraz wszyscy Lancisti myślą, że Gates to jakiś shit

z perspektywy firmy, która sprzedaje miliony pasków Gates'a rocznie, mogę napisać, że tak nie jest).
Serdecznie pozdrawiam.