Strona 1 z 3

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 23 sty 2005, 18:29
autor: slawsur
Witam Mam problem Moja Kappa nie jest zagazowana a mimo to ma problem z falującymi niskimi obrotami (czasami nawet zgaśnie)i jakoś ciężko zapala Byłem w serwisie i w sumie nic mi nie mogli doradzic Wynależli jedynie usterkę w postaci uszkodzonej cewki na świeczce(ma niby jakieś przebicie). Nowa kosztuje 420zł :shock: Mam dojście do używanych częsci do Kappay wiec jakoś te koszta zmaleją ale czy to może być tego przyczyną???? Inny mechanik powiedział że ta cżęść raczej nie może być troche zepsuta bo albo jest OK albo wybucha nie jest OK Może miał ktoś podobne problemy ????Czytałem coś o resecie kompa ale to nic nie dało Doradźcie coś może wasza rozległa :D wiedza bedzie wieksza niż serwisantów Z góry dziekuje

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 24 sty 2005, 9:34
autor: Arek
słuchaj ja miałem podobne objawy i był to zafajdany silnik krokowy. Po wyczyszczeniu (50 zł) wszystko gra. Moze jest to ten defekt

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 12 mar 2006, 2:51
autor: Anonymous
oj mam ten sam problem, ale jeszcze nie szukalem.
przed kupnem kappy wzialem ja za zgoda poprzedniego wlasciciela
na komputer.
komp wskazal blad sondy lambda, wtrysku nr 5 i przeplywomierza.
ponoc wymiana sondy moze to zjawisko poprawic, ale jeszcze tego nie
zrobilem.
jak bede mial jakies informacje badz doswiadczenia to dam znac.
odnosnie silniczka krokowego to tez przymierzam sie do przeczyszczenia,
zdaje sie ze instrukcja jest na tym forum jako jedna z ostatnich.
PS. mam 2,4 gaz i nieustająco świecącą się kontrolkę check:)

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 12 mar 2006, 2:53
autor: Anonymous
hmm, nie spojrzalem na daty postów :(
pewnie masz juz ten problem rozwiazany
moze jakies ciekawostki? wskazówki?

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 19 mar 2006, 17:28
autor: slawsur
No mam ten problem z głowy ale co sie naszukałem...... Zdiagnozowałem prawie wszystko sondę przepływomierz cewki świece i nawet nie pamiętam co jeszcze a problem wyszedł podczas wymiany rozrządu. Mianowicie był lekko przesunięty (jakies mechaniory źle ustawiły przy poprzedniej wymianie i przy okazji sie dowiedziałem że zawory w kappie nie są regulowane hydraulicznie tylko klasycznie) Po wymianie paska i rolek i ustaiwniu jak należy rozrządu wszystko sie naprawiło samo :D Ale tak na marginesie to serwis Lanci nawet nie wspomniał ze może byc przyczyną własnie to. Tak wiec postępuj w mysl zasady "szukajcie a znajdziecie" :D i omijaj serwisy lepiej pojechac do jakiegoś sprawdzonego mechaniora taniej i solidniej bo oni dbają o swoją marke a serwis ma nas w du... Pozdrawiam

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 19 mar 2006, 18:49
autor: mirek0p
przy okazji sie dowiedziałem że zawory w kappie nie są regulowane hydraulicznie tylko klasycznie)
to chyba nie możliwe

jak sprawdzic ustawienie rozrzadu

: 19 mar 2006, 18:56
autor: Anonymous
czy jest mozliwe aby przestawic rozrzad /np. przeskoczyc i jeden zabek na pasku/ izeby silnik normalnie chodzil?
mniej wiecej od wymiany rozrzadu mam problem z wchodzeniem na obroty przy zimnym silniku - dlawi sie w pierwszej chwili a pozniej zaskakuje i wkreca sie wyzej. Ustepuje to po kilkunatu sekundach /na ssaniu chodzi sam ok na nieco wyzszych obrotach/ - podejrzewalem silniczek krokowy ale moze zle mi ustawili rorzad po wymianie.../?/

jak sprawdzic czy ustawienie rozrzadu jest ok?

pozdrawiam
Marcin

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 19 mar 2006, 20:36
autor: Anonymous
Dzięki za info, jestem przed wymianą rozrządu właśnie. Póki co wymieniłem przepływomierz (giełda w Gliwicach, pierwsze odwiedzone stoisko, 200 zł, typ BOSCH 0 280 217 111, z gwarancją rozruchową :D) bo i tak był padnięty no i przeczyściłem silniczek krokowy - no i ku mojemu zdziwieniu, a późniejszemu zadowoleniu zauważyłem poprawę. Zapala igła, potem wyższe obroty na benzynce na ssaniu, ale silnik pracuje płynnie, po rozgrzaniu, obr ok. 700/min (trochę niskie) ale w miarę stałe. Jednak jeszcze cuś go dławi.
Zdaarzy się że obroty zafalują trochę ale myślę że ma to związek z climatronikiem który działa w trybie auto i cuś od czasu do czasu włączy. Tak więc jestem krok do przodu. Jak mówiłem kolejny etap to rozrząd. No i tu mam problem jaki zestaw wybrać. Mam gostka który oferuje mi pasek GATES, rolka napinająca SKF i prowadząca też SKF. Zielonego pojęcia nie mam co do jakości tych części. Może ma ktoś jakieś doświadczenia? Cena jest jak najbardziej zachęcająca, bo ~300 zł ale spotkałem się z opinią że "rozrząd za trzy stówy - daj se spokój".
Nu a kolejny krok to sonda lambda. Rozpiętość jest duża bo od uniwersalnych za ok 100-200 zł (ale jak to sprzedawca stwierdził "co to za sonda za 100??!! przeciez platyna kosztuje, można się spodziewać ile tej platyny tam jest i ile pochodzi"... ma gość rację), po dedykowane do mojego modelu (coupe) za 650!!! (coś mi się wydaje że gość troszkę doliczył ze względu na to coupe, trochę pomarketingował no i wyszła mu taka kwotka), a wydaje mi się że sonda do 2,4benz jest taka sama czy to k sedan, sw, czy coupe. Próbuję dojść po numerach katalogowych, od razu obraz będzie klarowniejszy (a propos, wie ktoś gdzie w necie znaleźć opis wszystkich części po numerach FIATA do Lancii K?).
Uśśś, rozpisałem się troszku. Ale lekka poprawa w pracy silnika no i dzisiejsza niedzielna, słoneczna pogoda nastroiły mnie tak optymistycznym akcentem :D
No i fakt że już na starcie dostałem przepływomierz już w ogóle spowodowało euforię :lol:
POZDRAWIAM SERDECZNIE U PROGU WIOSNY!!! aż miło na zewnątrz sobie podłubać przy autku a nie w ciasnym garażu...
MarkoS :happyjump: 8:' :80: :groupjump: :D

EDIT:

Na pytanie czy ma takie coś do gościa od którego kupiłem przepływomierz powiedział "zobaczymy... aaa, pewnie mam, przecież wożę części z włoch..." podał numer tel i powiedział że jakby coś pod zamówienie to dzwonić. także służę pomocą w razie czego.

Odp: jak sprawdzic ustawienie rozrzadu

: 20 mar 2006, 7:17
autor: PeGaZ
"marcello" pisze:mniej wiecej od wymiany rozrzadu mam problem z wchodzeniem na obroty przy zimnym silniku - dlawi sie w pierwszej chwili a pozniej zaskakuje i wkreca sie wyzej. Ustepuje to po kilkunatu sekundach /na ssaniu chodzi sam ok na nieco wyzszych obrotach/ - podejrzewalem silniczek krokowy ale moze zle mi ustawili rorzad po wymianie.../?/
Ja mam to samo :( i nie jestem w stanie zdiagnozować przyczyny. Też ustępuje po kilkunastu sekundach, a co ciekawe, gdy go uruchomię, zgaszę i ponownie uruchomię - wszystko od razu jest OK....
Oczywiście dzieje się to tylko po dobrym wychłodzeniu silnika...

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 20 mar 2006, 11:03
autor: Anonymous
"MarkoS" pisze:(ale jak to sprzedawca stwierdził "co to za sonda za 100??!! przeciez platyna kosztuje, można się spodziewać ile tej platyny tam jest i ile pochodzi"... ma gość rację), po dedykowane do mojego modelu (coupe) za 650!!! (coś mi się wydaje że gość troszkę doliczył ze względu na to coupe,
ROTFL :lol:

To jest taka sama sonda jak w SC900 , choc tamto to tez w sumie "kupe" :P

A tak na serio - na uniwersalne uwazaj - sa wsrod nich podroby, ktore pracuja kilka tygodni :x Ja jezdze na sondzie od ... VW :oops: (dokladniej od Fabii i to drugiej zza katalizatora) - taka byla pod reka, to wlozylem. Dziala bezblednie :idea:

problem z obrotami

: 21 mar 2006, 17:43
autor: Anonymous
PEGAZ - daj znac jakbys znalazl przyczyne - ja wstawie swoja do dobrego warsztatu - jak znajde przyczyne tez oczywiscie napisze. Pozdrawiam

Odp: problem z obrotami

: 28 mar 2006, 13:57
autor: PeGaZ
"marcello" pisze:PEGAZ - daj znac jakbys znalazl przyczyne - ja wstawie swoja do dobrego warsztatu - jak znajde przyczyne tez oczywiscie napisze. Pozdrawiam
I coś udało się zdiagnozować?

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 28 mar 2006, 14:35
autor: Kubek
Hmmm jak by to byl pasek to by bylo dobrze, czekam jeszcze co marcello wykombinuje, ale w mojej dedrze w sumie tylko to mi zostaje, bo juz wymienilem rpawie wszystkie czujniki jakie sa, przeplywomierza u siebie nie mam, sondy lambda w moim modelu tez nie mam, silniczek krokowy czyscilem z dwa razy a mam dalej to samo co wy, wymienialem tez, potencjometr przepustnicy, sama przepustnice tez czyscilem, wymienialem termistor, czujnik temepratury silnika i chlodnicy i dalej to sam wiec jedyna nadzieja zostaje w tym rozrzadzie ? :) Czy to moga byc jeszcze zawory ?

Kappa - problem z falującymi obrotami

: 31 mar 2006, 21:03
autor: Kubek
No i co znowu ten temat "umrze" ? Moze ktos napisze jak wam poszlo ? Bo jesli te walki czy zawory by byly rozwiazaniem na te falujace obroty to bylo by rozwiazaniem chyba najwiekszego problemu od poczatku forum :D

obroty

: 31 mar 2006, 21:45
autor: Anonymous
ja jak na razie pozostalem przy przeczyszczeniu silniczka krokowego - jest jakby duzo lepiej ale moze to kwestia wyzszych temperatur / im zimniej tym gorzej bylo.../

zobaczymy :) - bede dalej badal sprawe - nie popuszcze :)