Strona 1 z 1
Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?
: 02 kwie 2010, 12:34
autor: berhauser80
Witam. Zastanawiam sie nad kupnem Lanci. Do tej pory jezdzilem Honda Prelude IV generacji 2.2 VTEC. Rodzina mi sie powieksza wiec planuje zakup czegos bardziej rodzinnego. Chce zjechac Polske od morza po gory a pozniej bardziej w poludnie Europy. Drodzy uzytkownicy poradzcie mi jaki bedzie lepszy silniczek ten 1.9 czy ten 2.4? Ktory jest bardziej awaryjny, na co patrzec przy zakupie i na co zwracac uwage? Poki co koszt zakupu Lybry to max 20 tys zl. Zaznaczam ze zalezy mi na auto kombi. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Re: Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?
: 02 kwie 2010, 12:56
autor: Pingvin
Opinii o obu silnikach wyrażono już mnóstwo. Zapraszam do przeszukania forum.
Odp: Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?
: 02 kwie 2010, 14:30
autor: brygadzista1
Uzytkownicy 2,4 powiedza ze ten silnik a uzytkownicy 1,9 ze to najlepszy motor. Oba sa bardzo udane i nie ma co sie bac. Decyduje spalanie dynamika i ewentualne wyzsze oplaty za 2,4.
Re: Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?
: 02 kwie 2010, 20:18
autor: berhauser80
Chyba w spalaniu nie ma takiej duzej roznicy? 2.4 silnik chyba lepiej sobie poradzic z masa auta niz 1.9? Co do spalania to sie nie boje bo chyba nic nie pali tak jak moja honda:)
Re: Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?
: 02 kwie 2010, 20:21
autor: bargaw3181
No to z 2.4 będziesz bardziej zadowolony ze względu na osiągi

Re: Lancia Lybra 1.9 czy 2.4 w dieslu?
: 02 kwie 2010, 20:47
autor: Dudi
berhauser80 pisze:Chyba w spalaniu nie ma takiej duzej roznicy? 2.4 silnik chyba lepiej sobie poradzic z masa auta niz 1.9? Co do spalania to sie nie boje bo chyba nic nie pali tak jak moja honda:)
Weź pod uwagę, że 2.4 dużo bardziej obciąża przód samochodu, dlatego jeśli masz zamiar dużo jeździć postawiłbym na 1.9 (zresztą tak zrobiłem). Chodzi o zużycie elementów przedniego zawieszenia (końcówki drążków, stabilizator, łączniki stabilizatora, wahacze). Ja wymieniam komplet co mniej więcej 60-80 tys. km zależy jakiej jakości podzespoły zamontujesz (ja staram się głównie na TRW bazować, chociaż Vema też nie jest najgorsza). To niestety standard przy jeździe po polskich drogach, także stawiam że dla 2.4 ten przebieg może być krótszy o jakieś 10-20 tys. km. Poza tym przednie sprężyny (przy przebiegach rzędu 200 tys km i powyżej) mają tendencję do pękania. Także tu również duży wpływ ma obciążenie przodu.
Reszta różnic tak jak koledzy napisali jest już na forum. Szukaj, szukaj a znajdziesz.