Strona 1 z 1
swap 1600 hf turbo do delty II
: 08 kwie 2010, 11:00
autor: brynol69
Witam, mam okazję kupić silnik 1600 hf turbo silnik w dobrym stanie, tylko turbinka troche kuleje ale chciałbym go wcisnąć do budy delty II bo matczyna skorupka jest zjedzona i poważnie uszkodzona :/ może znacie już takie przypadki i ktoś powie mi z jakimi trudnościami trzeba się uporać? nie mogę nigdzi znaleźć informacji o możliwościach tego silnika

, ponieważ turbina słabo dmucha, zastanawiałbym się nad wymianą na inną tylko też nie wiem na jaką żeby flansza spasowała bez większych przeróbek a najlepiej żadnych,nie wiem teżile można dmuchnąć żeby nie wywaliło uszczelki

a z pytań czystko teoretycznych lub przyszłościowych... jakie wtryski mocniejsze można zastosować,i jaką mocniejszą pompę paliwa? bardzo proszę o pomoc bo nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi na moje pytania a chciałbym wyciągnąć jeszcz kilka koni z tego silnika nie niszcząc go, o ile tylko da się go tam wcisnąć

z góry dziękuję za pomoc.
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 08 kwie 2010, 11:27
autor: schab
Po pierwsze : czy to jest 1,6 t na gaźniku , czy na wtrysku ? Jeżeli wtrysk - licz się z masą problemów elektronicznych .
Po drugie : jeżeli turbina jest padnięta - regeneracja , albo wymiana - to koszt paruset złotych .
Po trzecie - jaki silnik miałeś do tej pory , bo jak 1,6 - pojawią się problemy z połączeniem "nowego" silnika ze starą skrzynią .
Po czwarte : przy zmianie mocy w górę - pasowałoby zmienić również i przeguby , półosie , tarcze z zaciskami .
Po piąte : Łatwiej znaleźć silnik 2,0 16V w dobrym stanie ( bo co do stanu tego 1,6 T mam poważne wątpliwości ) - który to silnik jest mocniejszy , bo w zależności od komputera sterującego ma od 139 - do 149KM , podczas gdy 1,6T tylko 130-139 , a z częściami też będzie łatwiej .
Po szóste : silnik jest co prawda częścią zamienną , ale jak trafisz na upierdliwego diagnostę - może robić problemy przy przeglądzie , bo w homologacji Delty II nie było takiego silnika ( choć był 2,0 16V turbo )
Po siódme - kto ma robić przeszczep ? Bo jeśli mechanik - to puści cię z torbami , a jak sam - to musisz mieć dużo czasu , trochę wiedzy i też sporo kasy na nieprzewidziane ...
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 08 kwie 2010, 17:39
autor: brynol69
- silnik jest na wtrysku
- liczę się z regeneracją turbiny lub instalacją mocniejszej dmuchawy

- silnik jest wraz z osprzętem, komputerem wiązką, półosiami, hamulcami i w zasadzie siedzi jeszcze w skorupce i jeździ więc wszytskie części będą dostępne bo skorupka jest gratis do silnika:)
- wolałbym doładowaną jednostkę ze względu na wagę, 1,6T jest przynajmniej 150kg lżejsze od 2.0 co rekompensuje mniejszą moc, a poza tym ubezpieczenie zżera moje finanse ze względu na wiek
- turbina daje duże możliwości podneisienia mocy o czym mówić nie można w przypadku silnika wolnossącego
- myślę że z diagnostą nie będzie problemów bo mieszkam w mieście cudów
- a przekładkę będę robił razem z kumplem który jest mechanikiem
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 08 kwie 2010, 17:53
autor: brynol69
właśnie znalazłem coś takiego, kolega
Killer zrobił to co ja bym chciał zrobić z silnikiem, efekt jest piorunujący 205km z 1.6, i kto by chciał jeździć wolnossakiem

z tym że on zachował orginalną skorupkę a potencjalnie moja nie nadaje się nawet na złom
viewtopic.php?f=24&t=27357&start=45
mam nadzieję że znajdę u was wsparcie potrzebne do zrealizowania mojego projektu

Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 08 kwie 2010, 21:12
autor: brynol69
znalazłem dawce części z tipo 1.6 dohc

na tych łapach będzie można posadzić silnik, pytanie tylko czy półośki i przeguby będą pasowały

Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 13:23
autor: Pepto
brynol69 pisze:
- wolałbym doładowaną jednostkę ze względu na wagę, 1,6T jest przynajmniej 150kg lżejsze od 2.0 co rekompensuje mniejszą moc, a poza tym ubezpieczenie zżera moje finanse ze względu na wiek
Nie wiem skąd kolega czerpie informacje o masach silnika ale 2.0 16v NA wazy na sucho 136kg a skrzynia 46kg, 1.6T to silnik tej samej rodziny i na golasa będzie warzyć niewiele mniej, za to jak się doliczymy turbo, ciężki żeliwny kolektor, dodatkowy układ olejowy, intercooler itd to raczej 2.0 16v będzie lżejsze.
Co do rozwojowości to jak już patrzeć w przyszłość to już lepiej 2.0 16v (do wyrwanie za niedużą kaskę proporcjonalnie do kosztów swap-a), jeśli kaski mało to za grosze można się szarpnąć na 2.0 8vT masy praktycznie identyczne jak 1.6T.
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 14:18
autor: mac1us
Miałem dokładnie pisać to co Pepta skąd Ty wynalazłeś masy tych silników. Prawdopodobnie 1,6 T jest parę kilo, ale cięższy.
Do do swapa to na 100% się da, ale jakim kosztem w Krakowie mamy np. Fiata Punto 2 z tym silnikiem, ale jak i koszt i czas jaki był potrzebny był przeogromny.
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 19:20
autor: brynol69
z tymi masami to się nie zgadzam, 1.6t w delcie waży 1000kg 2.0 16vt 1300kg, każda 2.0 waży przynajmniej 1200kg już pewne że silnik siądzie na łapach z 1.6 dohc z tipo i półosie z tego samego silnika napędzą koła, zostają zwrotnice zawias i hamulce

chłodnice z delty II 2.0 turbo albo tipo 2.0 16v i zbudować układ IC, reszta wyjdzie w praniu ale jak zbieram informacje to nie przewiduję zbyt dużych komplikacji
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 19:22
autor: solarzmr
Co do mas samochodów to masz rację, tylko że 1,6t to jest ośka, 2.0 to integrale i tam masz dodatkowo wał napędowy, centralny dyfer, i cały układ napędu 4x4. I dlatego jest ta różnica w wadze.
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 20:43
autor: schab
brynol69 pisze:z tymi masami to się nie zgadzam, 1.6t w delcie waży 1000kg 2.0 16vt 1300kg, każda 2.0 waży przynajmniej 1200kg już pewne że silnik siądzie na łapach z 1.6 dohc z tipo i półosie z tego samego silnika napędzą koła, zostają zwrotnice zawias i hamulce

chłodnice z delty II 2.0 turbo albo tipo 2.0 16v i zbudować układ IC, reszta wyjdzie w praniu ale jak zbieram informacje to nie przewiduję zbyt dużych komplikacji
Czy się zgadzasz z tymi masami , czy nie - nie ma znaczenia , bo takie są fakty ! Niestety Pepto ma rację , a ty porównujesz zupełnie różne samochody . A różnica w masach całych aut wynika nie z różnic mas silników , tylko konstrukcji aut i ich wyposażenia !
Co do chłodnic : 2,0 16V z Tipo i Delty / Dedry - to zupełnie różne chłodnice :
http://www.celkar.pl/Katalog/chlodzenie/chlodzenie.html
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 21:20
autor: brynol69
inne, dlatego zmieniam chłodnice na taka jak 2.0 8v z tipo lub 2.0 16vt z delty(ta sama co w 2.0 16v tipo), niewiele różnią się objętością a będą dobrze chłodzić 1.6t
Re: swap 1600 hf turbo do delty II
: 09 kwie 2010, 23:25
autor: DeviLL
brynol wbijaj na
www.italiantunedcars.pl to Ci doradzimy , ja mam 1.6t w punto2 , kolega wlasnie wklada do tipo (zamiast 2.0 16v jaki byl) , inny kolega mial 1.6t gaznik w delcie , a jeszcze inny ma 2.0 8vt w p1 , a i o 2.0 16vt w p1 poczytasz

Roznica mas 1.6/2.0 to okolo 40-50kg zaleznie od paru niuansow, najwieksza roznica w masie skrzyn (oczywiscie 8v)
