kartonik pisze: Akurat lybra pod wzgledem wymiany zarowek jest chyba najbardziej przyjaznym autem na naszych drogach
Twoja wypowiedź świadczy o tym, że chyba w niewielu rodzajach aut jeżdżących po naszych drogach zdarzyło Ci się wymieniać żarówkę.
W czym wymienia się lepiej

Choćby: w Lancii Kappie, Oplu Astra, Fordzie Mondeo MK I/MK II, w Focusie (o ile dobrze pamiętam) w Kangoo, w Civicu, w Escorcie i w całym stadzie innych samochodów...
Po tych waszych hurraoptymistycznych zachwytach stwierdziłem, że i ja wymienię dziś przepaloną od chwili zakupu lewą postojówkę...
Moje wnioski:
Dostęp jest do d...

po maksie

Rura powietrza przeszkadza jak jasna cholera, jak ktoś ma grube łapy i paluchy jak baterie R20, to nie ma nawet czego tam szukać...
Oczywiście jak już udało mi się dobrać do klapki i ją zdemontować, to przy próbie "wyciągnięcia za skrzydełko z gracją" udało mi się rozcharatać sobie zdrowo nadgarstek o przepiękny i designerski rant błotnika...
W końcu po półgodzinie stwierdziłem, że "niech się dzieje wola nieba, wyrwę tą k...

stamtąd z korzeniami". Oczywiście na siłę musiało się udać

Ale byłem już tak mocno wk...

wiony, że żarówkę po 2 nieudanych próbach wyjęcia też zacząłem bez namysłu "rwać z korzeniami" i ciężkim sprzętem (znów ten sp...

dostęp

). Oczywiście zakończyło się to wybuchem

i dopiero po nim nastąpiła refleksja i delikatne
obrócenie pozostałości żarówki w oprawce umożliwiające jej bezproblemowe wyjęcie (nie ma się co śmiać, ostatni raz postojówkę z takim mocowaniem jak w Lybrze to wymieniałem nie pamiętam już kiedy).
Oczywiście montaż nastąpił już bez większych problemów ale i tak uważam, że wymiana żarówek w tym samochodzie nie jest łatwa ani przyjemna (no może z prawej strony jest trochę lepiej). Może nie jest tak źle jak w np. pumie, gdzie trzeba niemal cały przód rozbebeszyć ale rewelacji to też bynajmniej nie ma...
Oczywiście powyższe dotyczy wersji 2,0 20V, może w dieslu jest łatwiej.
Serdecznie pozdrawiam.