Kappa - wymiana uszczelki pod głowicą
Kappa - wymiana uszczelki pod głowicą
no ichyba sie stało jechałem spokojnie stówka nagle huk kupa białego dymu i chyba wywaliła uszczelka,do tego uciekł plyn chlodniczy gdzies pod kolektorem ssacym
w zbiorniczku oleju nie było jesli pytacie silnik nie mulił chodził normalnie teraz ciezko zapala-próbowałem raz i kopci
pewno uszczelka teraz pytanie miałem ja robiona jakiwś 30 kkm temu planowana głowica wymieniane zawsory
co teraz robić ?pytam zeby mechaniora uswiadomić ze ma być cacy
jeśli ktos moze niech napisze kolejnosc etapu prac od rozbiórki do złozenia i co majwaznijsze sposób przykręcania głowicy-jakla kolejność śrub i z jakim naciskiem-bo wiem ze dla róznych typów sa inne paramertry
co przy okazji powymieniac zeby sie to nie powtórzyło???
z góry dzięki
jak zrobimy to wstawie fotorelacje z prac
w zbiorniczku oleju nie było jesli pytacie silnik nie mulił chodził normalnie teraz ciezko zapala-próbowałem raz i kopci
pewno uszczelka teraz pytanie miałem ja robiona jakiwś 30 kkm temu planowana głowica wymieniane zawsory
co teraz robić ?pytam zeby mechaniora uswiadomić ze ma być cacy
jeśli ktos moze niech napisze kolejnosc etapu prac od rozbiórki do złozenia i co majwaznijsze sposób przykręcania głowicy-jakla kolejność śrub i z jakim naciskiem-bo wiem ze dla róznych typów sa inne paramertry
co przy okazji powymieniac zeby sie to nie powtórzyło???
z góry dzięki
jak zrobimy to wstawie fotorelacje z prac
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
Dokręcanie ze środka na boki . Gdzieś miałem rysunek z oznaczeniami. Jak znajdę to wrzucę.
Wstępnie 65 Nm, a potem w trzech fazach po 90 stopni ale to jest 2.4 TD zresztą wyszukane na forum
Wstępnie 65 Nm, a potem w trzech fazach po 90 stopni ale to jest 2.4 TD zresztą wyszukane na forum
Lybra 2,4 JTD CF3
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
W eTECHu znalazłem taki sposób dokręcania głowicy w Kappie 2,4:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
Dokręcanie śrub będziesz miał na opakowaniu uszczelki głowicy.
Co trzeba zrobić- planować głowicę, wymienić uszczelniacze,
Jak zrobić. Ty będziesz robił czy mechanik?
- rozpiąć rozrząd
-zlać płyn i olej
-odkręcić kolektory
-zdjąć pokrywę wałków
-odkęcić głowicę, w sposób odwrotny do przykręcania ( stopniowo luzować kolejne śruby)
- oddać głowicę do planowania ( w zależności od zasobów finansowych połącz to z docieraniem zaworów) i wymiany uszczelniaczy
- wyczyść dokładnie blok pod uszczelkę
Montaż w odwrotnej kolejności .
Jeśli dobrze pamiętam to masz problemy z panewkami. Może połącz te dwie roboty i przy okazji pierścionki.
Co trzeba zrobić- planować głowicę, wymienić uszczelniacze,
Jak zrobić. Ty będziesz robił czy mechanik?
- rozpiąć rozrząd
-zlać płyn i olej
-odkręcić kolektory
-zdjąć pokrywę wałków
-odkęcić głowicę, w sposób odwrotny do przykręcania ( stopniowo luzować kolejne śruby)
- oddać głowicę do planowania ( w zależności od zasobów finansowych połącz to z docieraniem zaworów) i wymiany uszczelniaczy
- wyczyść dokładnie blok pod uszczelkę
Montaż w odwrotnej kolejności .
Jeśli dobrze pamiętam to masz problemy z panewkami. Może połącz te dwie roboty i przy okazji pierścionki.
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
mój mechanior ma tyle roboty że bym sie chyba zaczekał na smierć-ja będę robił ale pod jego okiem-innego wyjścia nie ma głowica była planowana półtorej roku temu-trzeba powtarzać tę czynność???
a panewki???przydałoby się też zrobić ale jak starczy kasy bo to niespodziewanywydatek
komplet panewek szlif wału ale mnie to
znowu szarpnie
a panewki???przydałoby się też zrobić ale jak starczy kasy bo to niespodziewanywydatek
komplet panewek szlif wału ale mnie to


Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
Mnie wymiana uszczelki pod głowicą + 3 szklanki nówki + dotarcie zaworów + pompa wody + termostat wyniosła 2000zł.
Ale jak robisz sam to będzie dużo mniej
Ja teraz widze, że u siebie mogłem robić od razu dół, tak jak mówił mechanior. Jak olej się nagrzeje, to przy niskich obrotach cały czas świeci się kontrolka smarowania, tak więc dół do roboty...
Ale jak robisz sam to będzie dużo mniej

Ja teraz widze, że u siebie mogłem robić od razu dół, tak jak mówił mechanior. Jak olej się nagrzeje, to przy niskich obrotach cały czas świeci się kontrolka smarowania, tak więc dół do roboty...
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
wyjdzie mniej ale pod okiemfachowca-inaczej sie nie da
masz te same objawy co ja-panewki=póki ich nie robisz nie katuj silnika jak zimny nie przeciągaj do wysokich obrotów a pojezdzisz -grunt to go nie zmęczyć
masz te same objawy co ja-panewki=póki ich nie robisz nie katuj silnika jak zimny nie przeciągaj do wysokich obrotów a pojezdzisz -grunt to go nie zmęczyć

Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
głowicę trzeba planować ponieważ jest już krzywa i wymiana uszczelki nic nie da, za tydzień będzie to samoprzemas81 pisze:mój mechanior ma tyle roboty że bym sie chyba zaczekał na smierć-ja będę robił ale pod jego okiem-innego wyjścia nie ma głowica była planowana półtorej roku temu-trzeba powtarzać tę czynność???
a panewki???przydałoby się też zrobić ale jak starczy kasy bo to niespodziewanywydatek
komplet panewek szlif wału ale mnie to![]()
znowu szarpnie
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
Mój mechanik nie planował głowicy i jest ok 

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą


Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
blok jest zeliwny ,glowica aluminiowa ,a uszczelka plastyczna - trzeba planowac glowice ,to nie sa straszne koszty 50-100pln zaleznie od warsztatu,
docierania sprawnych zaworow lepiej nie robic ,bo mozna tylko pogorszyc ,
jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc
docierania sprawnych zaworow lepiej nie robic ,bo mozna tylko pogorszyc ,
jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
KGB pisze:jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc
Kolega Solarzmr podał w poście wyżej sposób dokręcania głowicy dla tego silnika
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
no tak ,sa tam wartosci - nie zauwazylem,
ale moze ktos z doswiadczenia wie jaki bedzie moment ,bo dokrecanie na katy jest skrajnie idiotycznym posunieciem ,zwlaszcza dla panewek (100* i 60*)
ale moze ktos z doswiadczenia wie jaki bedzie moment ,bo dokrecanie na katy jest skrajnie idiotycznym posunieciem ,zwlaszcza dla panewek (100* i 60*)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
I -kupując uszczelkę dostajesz z nią instrukcje dokręcania, które różnią się odrobinę u niektórych producentów.KGB pisze: jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc
II- przy dokręcaniu kontowym producent zaleca wymianę śrub
KGB pisze:- trzeba planowac glowice ,to nie sa straszne koszty 50-100pln zaleznie od warsztatu,
w Lublinie kosztuje 40 pln
KGB pisze: docierania sprawnych zaworow lepiej nie robic ,bo mozna tylko pogorszyc ,
[/quote]Leny pisze:Mój mechanik nie planował głowicy i jest ok
wszystko można sprawdzić: - kładziesz głowicę na płytę traserską i wiadomo czy krzywa
- zawory zalewasz naftą i wiesz czy docierać
Ale uszczelniacze to już obowiązkowo wymień
Odp: kappa-uszczelka pod głowicą
jak na razie praca wre zdjeta pokrywa zaworowa cały dolot kolektor ssący rozbebeszony rozrząd na tyle dziś mi czas pozwolił jutro zwalam głowice
teraz głupie pytanie?-czy panewki da sie wymienic od dołu czu trzeba wybebeszać cały silnik???
teraz głupie pytanie?-czy panewki da sie wymienic od dołu czu trzeba wybebeszać cały silnik???
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd