Kappa - wymiana uszczelki pod głowicą

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Kappa - wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: przemas81 » 02 cze 2009, 22:05

no ichyba sie stało jechałem spokojnie stówka nagle huk kupa białego dymu i chyba wywaliła uszczelka,do tego uciekł plyn chlodniczy gdzies pod kolektorem ssacym
w zbiorniczku oleju nie było jesli pytacie silnik nie mulił chodził normalnie teraz ciezko zapala-próbowałem raz i kopci
pewno uszczelka teraz pytanie miałem ja robiona jakiwś 30 kkm temu planowana głowica wymieniane zawsory
co teraz robić ?pytam zeby mechaniora uswiadomić ze ma być cacy
jeśli ktos moze niech napisze kolejnosc etapu prac od rozbiórki do złozenia i co majwaznijsze sposób przykręcania głowicy-jakla kolejność śrub i z jakim naciskiem-bo wiem ze dla róznych typów sa inne paramertry
co przy okazji powymieniac zeby sie to nie powtórzyło???
z góry dzięki
jak zrobimy to wstawie fotorelacje z prac
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Jano » 02 cze 2009, 22:22

Dokręcanie ze środka na boki . Gdzieś miałem rysunek z oznaczeniami. Jak znajdę to wrzucę.
Wstępnie 65 Nm, a potem w trzech fazach po 90 stopni ale to jest 2.4 TD zresztą wyszukane na forum
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: solarzmr » 02 cze 2009, 23:13

W eTECHu znalazłem taki sposób dokręcania głowicy w Kappie 2,4:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 03 cze 2009, 14:36

Dokręcanie śrub będziesz miał na opakowaniu uszczelki głowicy.
Co trzeba zrobić- planować głowicę, wymienić uszczelniacze,
Jak zrobić. Ty będziesz robił czy mechanik?
- rozpiąć rozrząd
-zlać płyn i olej
-odkręcić kolektory
-zdjąć pokrywę wałków
-odkęcić głowicę, w sposób odwrotny do przykręcania ( stopniowo luzować kolejne śruby)
- oddać głowicę do planowania ( w zależności od zasobów finansowych połącz to z docieraniem zaworów) i wymiany uszczelniaczy
- wyczyść dokładnie blok pod uszczelkę
Montaż w odwrotnej kolejności .
Jeśli dobrze pamiętam to masz problemy z panewkami. Może połącz te dwie roboty i przy okazji pierścionki.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 03 cze 2009, 20:56

mój mechanior ma tyle roboty że bym sie chyba zaczekał na smierć-ja będę robił ale pod jego okiem-innego wyjścia nie ma głowica była planowana półtorej roku temu-trzeba powtarzać tę czynność???

a panewki???przydałoby się też zrobić ale jak starczy kasy bo to niespodziewanywydatek
komplet panewek szlif wału ale mnie to : cenzura : : cenzura : znowu szarpnie
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Leny » 03 cze 2009, 21:08

Mnie wymiana uszczelki pod głowicą + 3 szklanki nówki + dotarcie zaworów + pompa wody + termostat wyniosła 2000zł.
Ale jak robisz sam to będzie dużo mniej ;)
Ja teraz widze, że u siebie mogłem robić od razu dół, tak jak mówił mechanior. Jak olej się nagrzeje, to przy niskich obrotach cały czas świeci się kontrolka smarowania, tak więc dół do roboty...

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 03 cze 2009, 21:18

wyjdzie mniej ale pod okiemfachowca-inaczej sie nie da
masz te same objawy co ja-panewki=póki ich nie robisz nie katuj silnika jak zimny nie przeciągaj do wysokich obrotów a pojezdzisz -grunt to go nie zmęczyć ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 03 cze 2009, 21:29

przemas81 pisze:mój mechanior ma tyle roboty że bym sie chyba zaczekał na smierć-ja będę robił ale pod jego okiem-innego wyjścia nie ma głowica była planowana półtorej roku temu-trzeba powtarzać tę czynność???

a panewki???przydałoby się też zrobić ale jak starczy kasy bo to niespodziewanywydatek
komplet panewek szlif wału ale mnie to : cenzura : : cenzura : znowu szarpnie
głowicę trzeba planować ponieważ jest już krzywa i wymiana uszczelki nic nie da, za tydzień będzie to samo
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: Leny » 03 cze 2009, 21:52

Mój mechanik nie planował głowicy i jest ok ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 03 cze 2009, 22:27

: beczy : z takim mechanikiem albo " szkłem się du..py nie podciera" ;)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: KGB » 03 cze 2009, 22:55

blok jest zeliwny ,glowica aluminiowa ,a uszczelka plastyczna - trzeba planowac glowice ,to nie sa straszne koszty 50-100pln zaleznie od warsztatu,

docierania sprawnych zaworow lepiej nie robic ,bo mozna tylko pogorszyc ,
jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 04 cze 2009, 8:44

KGB pisze:jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc



Kolega Solarzmr podał w poście wyżej sposób dokręcania głowicy dla tego silnika
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: KGB » 04 cze 2009, 12:34

no tak ,sa tam wartosci - nie zauwazylem,
ale moze ktos z doswiadczenia wie jaki bedzie moment ,bo dokrecanie na katy jest skrajnie idiotycznym posunieciem ,zwlaszcza dla panewek (100* i 60*)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: topcio » 04 cze 2009, 14:06

KGB pisze: jak juz temat istnieje ,to moze przy okazji poda ktos moment dokrecania glowicy ,to bede wiedzial na przyszlosc
I -kupując uszczelkę dostajesz z nią instrukcje dokręcania, które różnią się odrobinę u niektórych producentów.
II- przy dokręcaniu kontowym producent zaleca wymianę śrub
KGB pisze:- trzeba planowac glowice ,to nie sa straszne koszty 50-100pln zaleznie od warsztatu,

w Lublinie kosztuje 40 pln
KGB pisze: docierania sprawnych zaworow lepiej nie robic ,bo mozna tylko pogorszyc ,
Leny pisze:Mój mechanik nie planował głowicy i jest ok ;)
[/quote]

wszystko można sprawdzić: - kładziesz głowicę na płytę traserską i wiadomo czy krzywa
- zawory zalewasz naftą i wiesz czy docierać
Ale uszczelniacze to już obowiązkowo wymień
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: kappa-uszczelka pod głowicą

Post autor: przemas81 » 04 cze 2009, 22:31

jak na razie praca wre zdjeta pokrywa zaworowa cały dolot kolektor ssący rozbebeszony rozrząd na tyle dziś mi czas pozwolił jutro zwalam głowice




teraz głupie pytanie?-czy panewki da sie wymienic od dołu czu trzeba wybebeszać cały silnik???
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”