Strona 1 z 4
Delta II - hamulce
: 23 cze 2010, 9:48
autor: Karolkm
Witam
Zacznę od tego, że mam słabe hamulce w lancii. Interesuje mnie wymiana tarcz na wentylowane razem z zaciskami. Czy ktoś robił już taką operację ?
Myślałem nad całym zestawem od fiata tempry, czy jest to wykonalne i wszystko podejdzie bez problemu ? Dodam, że auto wypozażone jest w system ABS.
Re: Delta II - hamulce.
: 23 cze 2010, 12:51
autor: schab
Karolkm pisze:Witam
Zacznę od tego, że mam słabe hamulce w lancii. Interesuje mnie wymiana tarcz na wentylowane razem z zaciskami. Czy ktoś robił już taką operację ?
Myślałem nad całym zestawem od fiata tempry, czy jest to wykonalne i wszystko podejdzie bez problemu ? Dodam, że auto wypozażone jest w system ABS.
Zacznij od tego , żeby podać jaka wersję auta posiadasz i od jakiej Tempry chcesz przeszczepiać hamulce , oraz uściślij które auto ma ABS : Tempra , czy twoje obecne ?
Re: Delta II - hamulce.
: 23 cze 2010, 13:14
autor: Karolkm
Ja posiadam Lancię Deltę II 94r z ABS. Tarcze hamulcowe są zwykłe, niewentylowane. Myślę nad wymianą tarcz razem z zaciskami na wentylowane. Temprę podałem przykładowo, gdyż możliwe, że od niej będzie pasować. Nie chodzi mi dokładnie o temprę, może być to dowolny inny fiat/lancia. I to jest pytanie, od jakiego innego samochodu można dopasować tarcze wentylowane wraz z zaciskami, czy jest to w ogóle możliwe i czy nie będzie z tym problemów.
Re: Delta II - hamulce.
: 23 cze 2010, 14:30
autor: solarzmr
Jeszcze doprecyzuj jaki silnik masz. Przy różnych silnikach, są różne hamulce.
Re: Delta II - hamulce.
: 23 cze 2010, 15:50
autor: Karolkm
Silnik mam 1.6 8v 75km, czyli najzwyklejszy.
Re: Delta II - hamulce.
: 23 cze 2010, 19:13
autor: mac1us
To możesz założyć tarcze wentylowane średnicy 257 mm. Rozmiar felgi minimum 14 cali, będziesz musiał zmieniać tarcze, zacisk, jarzmo zacisku, a cholera wie, czy też nie zwrotnicę, ale tego nie jestem pewny.
Re: Delta II - hamulce.
: 23 cze 2010, 21:35
autor: Lorgbow
1.6 z ABS rocznik 94 powinien mieć tarcze 257mm, lite
jarzma/zaciski na tarcze wentylowane tej samej wielkości będą pasować od: tempra/tipo 2.0 8v, być może bravo/brava/marea(ale tego już nie jestem pewien), ale też od silnika raczej 1.8 wzwyż
jarzma i zaciski na tarcze 284mm(wtedy felgi minimum 15cali, a i to nie wszystkie rodzaje wejdą) podejdą od:
tipo/delta/coupe 16v, dedra 8vT/delta/coupe 16vT
hardcore, czyli czterotłoczkowe zaciski brembo - felgi minimum 16cali + dystanse około 20mm - od coupe 20vT
Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 0:39
autor: yanosik
Zaczynasz od dupy strony.
Jeśli masz słabe hamulce moze wystarczy wyczyscić zaciski, wymienic klocki, wymienic lub przetoczyc tarcze, zmienić płyn hamulcowy.
Najpierw remont potem tuning
Przypomina mi tekst kumpla: "Byłem BMW na hamowni i zamiast 160KM ma 110. Jaki mogę zrobic tuning?" - rece opadają.
Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 1:30
autor: Karolkm
Hamulce były już robione, jednak są nadal słabe. Z pojedyńczej tarczy nie uzyska się takiej siły hamowania jak przy tarczy wentylowanej.
NIe chodzi tu o żaden tuning. Niedaleko mnie jest szrot gdzie kupię zaciski z tarczami za 150zł. Nakład finansowy nie jest duży a bezpieczeństwo wzrasta momentalnie.
Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 9:05
autor: schab
Karolkm pisze: Z pojedyńczej tarczy nie uzyska się takiej siły hamowania jak przy tarczy wentylowanej.
Nieprawda ! Skuteczność hamowania zależy wyłącznie od średnicy tarczy ( fizyka - siła x ramię ) i powierzchni styku: tarcza / klocek ! Tarcze wentylowane wolniej się nagrzewają i szybciej stygną i to jest zasadnicza różnica .
Spory wpływ ma również materiał , z jakiego wykonane są okładziny klocka , a ponadto jakość płynu hamulcowego i stan gumowych przewodów hamulcowych . Jeżeli masz stary płyn , który wchłonął dużo wilgoci z powietrza - to jego temperatura wrzenia spada drastycznie i może sie okazać , że już przy jednym awaryjnym hamowaniu płyn się zagotuje i hamulce przestaną działać zupełnie ! A gumowe przewody hamulcowe mają tendencje do puchnięcia i wtedy cała siła zamiast wypychac tłoczek z zacisku idzie na pogrubienie przewodów .
Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 18:12
autor: matias21
a może zajmij sie tylnimi hamulcami ? one też sporo dają.
Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 19:05
autor: Karolkm
Hamulce były sprawdzane, po prostu w tym modelu nie da się już uzyskać lepszej siły hamowania. Mam upatrzone zaciski do Tipo z tarczami wentylowanymi, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 19:51
autor: schab
Karolkm pisze: Mam upatrzone zaciski do Tipo z tarczami wentylowanymi, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zmierz średnicę tłoczka hamulców , które masz obecnie i tych , które chciałbyś przeszczepiać . Jeżeli te "nowe" mają dużo większą średnicę tłoczka , to bez zmiany pompy hamulcowej g....o z tego wyjdzie ...

Re: Delta II - hamulce.
: 24 cze 2010, 20:04
autor: mac1us
Różnica w mojej Delcie i w Dedrze taty w hamulcach jest naprawdę spora, ja mam 284, tata 257. Różnica nie polega tylko na samych hamulcach.
Re: Delta II - hamulce.
: 29 cze 2010, 15:41
autor: dr_scott
mac1us pisze:Różnica w mojej Delcie i w Dedrze taty w hamulcach jest naprawdę spora, ja mam 284, tata 257. Różnica nie polega tylko na samych hamulcach.
Hej mac1us.
Właśnie zastanawiałem się nad swap'em hamulców 284mm do Dedry, która fabrycznie ma 257mm. Nie orientujesz się może czy można przełożyć cały komplet (jarzma, zaciski, tarcze)? Czy punkty mocowania i ich dystans od przylgni piasty jest taki sam w obu przypadkach?