Lybra 2.0 20V - ciężko pali
Lybra 2.0 20V - ciężko pali
Witam
Powoli brakuje mi sił do mojej Liberki a nie chcę jeszcze jechać do ASO.
Problem jest z zapaleniem auta po dłuższym postoju i nie ma tu znaczenia temperatura na zewnątrz.
Objaw jest taki, że za pierwszym razem kręci, kręci i nie zapali.
Za drugim razem zapali od strzału lecz silnik czasem nie równo pracuje (dławienie) i czasem też słychać wystrzały pod maską.
Po jakiś 2-3 minutach czyli po ssaniu praca silnika się stabilizuję i auto pracuje równo.
Co zrobiłem:
- wymiana kompletu świec
- czyszczenie przepływomierza
- sprawdzenie czujnika temperatury silnika - OK
- reset komputera
Auto zapalało do pewnego czasu bez problemów lecz nie wiem czy związek z tym może mieć czyszczenie przepustnicy przeze mnie. Po tym czyszczeniu na drugi,trzeci dzień zaczął się ten problem ale jak pisałem to ciężko mi w to uwierzyć bo nie rozkręcałem przepustnicy tylko nitrem czyściłem wlot do niej.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o wszelkie sugestie. Z góry wielkie dzięki.
Powoli brakuje mi sił do mojej Liberki a nie chcę jeszcze jechać do ASO.
Problem jest z zapaleniem auta po dłuższym postoju i nie ma tu znaczenia temperatura na zewnątrz.
Objaw jest taki, że za pierwszym razem kręci, kręci i nie zapali.
Za drugim razem zapali od strzału lecz silnik czasem nie równo pracuje (dławienie) i czasem też słychać wystrzały pod maską.
Po jakiś 2-3 minutach czyli po ssaniu praca silnika się stabilizuję i auto pracuje równo.
Co zrobiłem:
- wymiana kompletu świec
- czyszczenie przepływomierza
- sprawdzenie czujnika temperatury silnika - OK
- reset komputera
Auto zapalało do pewnego czasu bez problemów lecz nie wiem czy związek z tym może mieć czyszczenie przepustnicy przeze mnie. Po tym czyszczeniu na drugi,trzeci dzień zaczął się ten problem ale jak pisałem to ciężko mi w to uwierzyć bo nie rozkręcałem przepustnicy tylko nitrem czyściłem wlot do niej.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o wszelkie sugestie. Z góry wielkie dzięki.
Re: LYBRA 2.0 20V - POMOCY !!! BRAK JUŻ POMYSŁU - CIĘŻKO PAL
Odepnij akumulator.
Odpal auto poczekaj na obrotach jalowych, az do włączenia wentylatora (nagrzeje sie silnik).
I sprawdź wtedy.
Ale warto pojechać zostawić autko na noc, niech rano odpalą go z kompem podpiętym...bo tak to będziesz wymieniał w nieskonczonośc
Odpal auto poczekaj na obrotach jalowych, az do włączenia wentylatora (nagrzeje sie silnik).
I sprawdź wtedy.
Ale warto pojechać zostawić autko na noc, niech rano odpalą go z kompem podpiętym...bo tak to będziesz wymieniał w nieskonczonośc
QV...soon:)
Re: LYBRA 2.0 20V - POMOCY !!! BRAK JUŻ POMYSŁU - CIĘŻKO PAL
Hmm... może się czepiam, ale jak odpalić auto z odpiętym akumulatorem?Heathen pisze:Odepnij akumulator.
Odpal auto poczekaj na obrotach jalowych, az do włączenia wentylatora (nagrzeje sie silnik).
I sprawdź wtedy.
Ale warto pojechać zostawić autko na noc, niech rano odpalą go z kompem podpiętym...bo tak to będziesz wymieniał w nieskonczonośc

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
Chodzilo o odpięcie na chwile:) by zrestartowac komputer;)
Oczywiscie w celu odpalenia:D trzeba podlaczyc go spowrotem:)
Oczywiscie w celu odpalenia:D trzeba podlaczyc go spowrotem:)
QV...soon:)
Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
Reset komputera robiłem i czekałem po zapaleniu do włączenia wiatraka ale bez zmian.
Po kilku godzinach stania nie ma problemu z zapaleniem. Problem występuję jak postoi powyżej mniej więcej 10 godzin.
Po kilku godzinach stania nie ma problemu z zapaleniem. Problem występuję jak postoi powyżej mniej więcej 10 godzin.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 06 lip 2009, 18:12
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
mam podobny problem i raczej jest to sonda lamda do wymiany
Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
no właśnie jak byłem jakiś czas temu w ASO to powiedzieli mi, że sonda lambda szaleje i będzie do wymiany ale czy sonda ma coś wspólnego z zapaleniem auta? Ja czytałem, że przy starcie nie jest ona brana pod uwagę, tylko dopiero po paru minutach jak się nagrzeje.
Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
biela007 pisze:Witam
Powoli brakuje mi sił do mojej Liberki a nie chcę jeszcze jechać do ASO.
Problem jest z zapaleniem auta po dłuższym postoju i nie ma tu znaczenia temperatura na zewnątrz.
Objaw jest taki, że za pierwszym razem kręci, kręci i nie zapali.
Za drugim razem zapali od strzału lecz silnik czasem nie równo pracuje (dławienie) i czasem też słychać wystrzały pod maską.
Po jakiś 2-3 minutach czyli po ssaniu praca silnika się stabilizuję i auto pracuje równo.
Co zrobiłem:
- wymiana kompletu świec
- czyszczenie przepływomierza
- sprawdzenie czujnika temperatury silnika - OK
- reset komputera
Auto zapalało do pewnego czasu bez problemów lecz nie wiem czy związek z tym może mieć czyszczenie przepustnicy przeze mnie. Po tym czyszczeniu na drugi,trzeci dzień zaczął się ten problem ale jak pisałem to ciężko mi w to uwierzyć bo nie rozkręcałem przepustnicy tylko nitrem czyściłem wlot do niej.
Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o wszelkie sugestie. Z góry wielkie dzięki.
Szukaj problemów z tym motorem w "kappach". Na pewno znajdziesz odpowiedź.
Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
Dziś sprawdziłem rano cewki - ich rezystancje - na wszystkich równo po 1.4 oma.
Strzelania dziś na ssaniu nie było ale za pierwszym tradycyjnie nie odpaliła tylko za drugim.
Testowałem jeszcze przepływomierz - wypiąłem go i poza błędem i nierównymi obrotami na biegu jałowym nie widać różnicy w pracy silnika. Próbowałem też rano odpalić bez przepływki i ta sama reakcja co zawsze, więc chyba nie to.
Dziś wypiąłem sondę lambda - błędu na razie nie zgłosił - zobaczymy rano jak odpali bez niej.
Zmierzyłem jeszcze rezystancje między grzałkami i wyszło ok 14oma. Sprawdzę jeszcze skoki napięcia 0-1V.
Strzelania dziś na ssaniu nie było ale za pierwszym tradycyjnie nie odpaliła tylko za drugim.
Testowałem jeszcze przepływomierz - wypiąłem go i poza błędem i nierównymi obrotami na biegu jałowym nie widać różnicy w pracy silnika. Próbowałem też rano odpalić bez przepływki i ta sama reakcja co zawsze, więc chyba nie to.
Dziś wypiąłem sondę lambda - błędu na razie nie zgłosił - zobaczymy rano jak odpali bez niej.
Zmierzyłem jeszcze rezystancje między grzałkami i wyszło ok 14oma. Sprawdzę jeszcze skoki napięcia 0-1V.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 gru 2011, 11:59
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Łódź
Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali
Co było przyczyną? Mam te same objawy.