Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: biela007 » 09 sie 2010, 20:53

Witam

Powoli brakuje mi sił do mojej Liberki a nie chcę jeszcze jechać do ASO.
Problem jest z zapaleniem auta po dłuższym postoju i nie ma tu znaczenia temperatura na zewnątrz.
Objaw jest taki, że za pierwszym razem kręci, kręci i nie zapali.
Za drugim razem zapali od strzału lecz silnik czasem nie równo pracuje (dławienie) i czasem też słychać wystrzały pod maską.
Po jakiś 2-3 minutach czyli po ssaniu praca silnika się stabilizuję i auto pracuje równo.

Co zrobiłem:
- wymiana kompletu świec
- czyszczenie przepływomierza
- sprawdzenie czujnika temperatury silnika - OK
- reset komputera

Auto zapalało do pewnego czasu bez problemów lecz nie wiem czy związek z tym może mieć czyszczenie przepustnicy przeze mnie. Po tym czyszczeniu na drugi,trzeci dzień zaczął się ten problem ale jak pisałem to ciężko mi w to uwierzyć bo nie rozkręcałem przepustnicy tylko nitrem czyściłem wlot do niej.

Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o wszelkie sugestie. Z góry wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: LYBRA 2.0 20V - POMOCY !!! BRAK JUŻ POMYSŁU - CIĘŻKO PAL

Post autor: Heathen » 10 sie 2010, 8:13

Odepnij akumulator.
Odpal auto poczekaj na obrotach jalowych, az do włączenia wentylatora (nagrzeje sie silnik).
I sprawdź wtedy.
Ale warto pojechać zostawić autko na noc, niech rano odpalą go z kompem podpiętym...bo tak to będziesz wymieniał w nieskonczonośc
QV...soon:)

Awatar użytkownika
pamaj
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 264
Rejestracja: 09 gru 2009, 16:37
Lokalizacja: Wrocław/J-L

Re: LYBRA 2.0 20V - POMOCY !!! BRAK JUŻ POMYSŁU - CIĘŻKO PAL

Post autor: pamaj » 10 sie 2010, 8:22

Heathen pisze:Odepnij akumulator.
Odpal auto poczekaj na obrotach jalowych, az do włączenia wentylatora (nagrzeje sie silnik).
I sprawdź wtedy.
Ale warto pojechać zostawić autko na noc, niech rano odpalą go z kompem podpiętym...bo tak to będziesz wymieniał w nieskonczonośc
Hmm... może się czepiam, ale jak odpalić auto z odpiętym akumulatorem? ;)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: Heathen » 10 sie 2010, 10:20

Chodzilo o odpięcie na chwile:) by zrestartowac komputer;)
Oczywiscie w celu odpalenia:D trzeba podlaczyc go spowrotem:)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: biela007 » 10 sie 2010, 13:17

Reset komputera robiłem i czekałem po zapaleniu do włączenia wiatraka ale bez zmian.
Po kilku godzinach stania nie ma problemu z zapaleniem. Problem występuję jak postoi powyżej mniej więcej 10 godzin.

qbers82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 18:12
Lokalizacja: Włocławek

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: qbers82 » 12 sie 2010, 12:26

mam podobny problem i raczej jest to sonda lamda do wymiany

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: biela007 » 12 sie 2010, 14:48

no właśnie jak byłem jakiś czas temu w ASO to powiedzieli mi, że sonda lambda szaleje i będzie do wymiany ale czy sonda ma coś wspólnego z zapaleniem auta? Ja czytałem, że przy starcie nie jest ona brana pod uwagę, tylko dopiero po paru minutach jak się nagrzeje.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: wega » 12 sie 2010, 20:40

biela007 pisze:Witam

Powoli brakuje mi sił do mojej Liberki a nie chcę jeszcze jechać do ASO.
Problem jest z zapaleniem auta po dłuższym postoju i nie ma tu znaczenia temperatura na zewnątrz.
Objaw jest taki, że za pierwszym razem kręci, kręci i nie zapali.
Za drugim razem zapali od strzału lecz silnik czasem nie równo pracuje (dławienie) i czasem też słychać wystrzały pod maską.
Po jakiś 2-3 minutach czyli po ssaniu praca silnika się stabilizuję i auto pracuje równo.

Co zrobiłem:
- wymiana kompletu świec
- czyszczenie przepływomierza
- sprawdzenie czujnika temperatury silnika - OK
- reset komputera

Auto zapalało do pewnego czasu bez problemów lecz nie wiem czy związek z tym może mieć czyszczenie przepustnicy przeze mnie. Po tym czyszczeniu na drugi,trzeci dzień zaczął się ten problem ale jak pisałem to ciężko mi w to uwierzyć bo nie rozkręcałem przepustnicy tylko nitrem czyściłem wlot do niej.

Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o wszelkie sugestie. Z góry wielkie dzięki.

Szukaj problemów z tym motorem w "kappach". Na pewno znajdziesz odpowiedź.

Awatar użytkownika
biela007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 22 paź 2009, 17:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: biela007 » 14 sie 2010, 9:56

Dziś sprawdziłem rano cewki - ich rezystancje - na wszystkich równo po 1.4 oma.
Strzelania dziś na ssaniu nie było ale za pierwszym tradycyjnie nie odpaliła tylko za drugim.
Testowałem jeszcze przepływomierz - wypiąłem go i poza błędem i nierównymi obrotami na biegu jałowym nie widać różnicy w pracy silnika. Próbowałem też rano odpalić bez przepływki i ta sama reakcja co zawsze, więc chyba nie to.
Dziś wypiąłem sondę lambda - błędu na razie nie zgłosił - zobaczymy rano jak odpali bez niej.
Zmierzyłem jeszcze rezystancje między grzałkami i wyszło ok 14oma. Sprawdzę jeszcze skoki napięcia 0-1V.

pejter
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 25 gru 2011, 11:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.0 20V - ciężko pali

Post autor: pejter » 14 cze 2012, 11:34

Co było przyczyną? Mam te same objawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”