Strona 1 z 2

Thesis na gazie LPG

: 12 sie 2010, 19:40
autor: 85_Lancia_Dedra_85
Witam. Przeszukiwalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie: "Skutki zakladania instalacji LPG w Lancii Thesis" i nie znalazlem w miare jednoznacznej odpowiedzi. Wnoszę więc zapytanie do posiadaczy (lub osób które miały styczność) tego modelu z instalacją gazową LPG o wypowiedź o skutkach ubocznych. Dobrze byłoby tez "pochwalić" sie spalaniem, ale wiadomo ze nie o to chodzi w tym aucie. LPG mialem w kazdym swoim aucie i zawsze były tego plusy i minusy. Nie chce widzieć tu wypowiedzi typu "skoro cie stac na takie auto to stac sie na PB" lub "gaz to zło, bo mama mi tak powiedziała". Jeśli ktoś ma w Thesisie LPG II gen to o minusach tez bym nie chcial słyszeć.
Pozdrawiam

Re: Thesis na gazie LPG

: 13 sie 2010, 18:24
autor: Krzys
Nawet nie napisałeś o jaki silnik Ci chodzi. A skutki są takie jak wszystkich samochodach od spadku mocy do wypalenia tłoków i uszczelki pod głowicą. A o inst. 2 generacji to raczej zapomnij tam pewnie sam plastik.

Re: Thesis na gazie LPG

: 13 sie 2010, 20:11
autor: 85_Lancia_Dedra_85
3.0/3.2 V6

Re: Thesis na gazie LPG

: 15 sie 2010, 13:46
autor: Skalniak71
z tego co wiem to silnik w Kappie 3.0 i Thesis 3.0 to bardzo podobne konstrukcje. Dobra instalacja w parze z profesjonalnym podejściem do sprawy montażu będzie gwarantem bezawaryjności (w połączeniu z troskliwością właściciela). Na instalacji raczej bym nie oszczędzał, bo zniszczyć serce Lancii Thesis to : cenzura : : czerwona :

Re: Thesis na gazie LPG

: 15 sie 2010, 20:04
autor: argenta67
Skalniak71 pisze:z tego co wiem to silnik w Kappie 3.0 i Thesis 3.0 to bardzo podobne konstrukcje. Dobra instalacja w parze z profesjonalnym podejściem do sprawy montażu będzie gwarantem bezawaryjności (w połączeniu z troskliwością właściciela). Na instalacji raczej bym nie oszczędzał, bo zniszczyć serce Lancii Thesis to : cenzura : : czerwona :
Silniki jako silniki bardzo podobne, różnica podstawowa to sterowanie czyli osprzęt elektryczny i elektroniczny, większe zaawansowanie technologiczne. Wszystkie auta mam "zagazowane" oprócz Thesis, jakoś nie pasuje mi ta para: Thesis-gaz :nono:
Do tego dochodzi opcja taka, że w Fiat Argenta też zostanie pozbawiony "gazu", jeżdżę nią stosunkowo mało i już ma 10lat i ponownie kupno zbiornika, montaż sekwencji :nono: przestaje się opłacać.

Re: Thesis na gazie LPG

: 05 lis 2010, 14:09
autor: peter
Witam,
proponuję założyć gaz i to jak najprędzej, żeby więcej kasy zostało w kieszeni. Mam Thesisa 3,0 l i na gazie zrobiłem 70 tys km. W tym czasie po odliczeniu kosztów instalacji zaoszczędziłem 13 000 zł.
Pozdrawiam

Re: Thesis na gazie LPG

: 05 lis 2010, 18:38
autor: argenta67
peter pisze:Witam,
proponuję założyć gaz i to jak najprędzej, żeby więcej kasy zostało w kieszeni. Mam Thesisa 3,0 l i na gazie zrobiłem 70 tys km. W tym czasie po odliczeniu kosztów instalacji zaoszczędziłem 13 000 zł.
Pozdrawiam
No : beczy : niestety nie potrafię zarabiać za kierownicą, a montaż sekwencji to będzie inwestycja przewyższająca wartość auta i tak jeśli zrobię żółte blachy, podniosę wartość to nie będę mógł założyć gazu i odwrotnie jak założę gaz to nie załatwię żółtych blach i tak zamknięte koło, : beczy : qwa mać : cenzura : :lol: :lol: :lol: .
Wszystko co tu napisałem dotyczy Fiata Argenta.
Thesis mam na tyle nową(ma 63 tyś) w tym moje 3 tyś, że nie mam zamiaru montować lpg, choć by było najlepsze.

Re: Thesis na gazie LPG

: 05 lis 2010, 18:52
autor: fazi
85_Lancia_Dedra_85 pisze:3.0/3.2 V6
Jedyny mankament w 3.2 ,oprócz gazu to taki,że alternator jest chłodzony cieczą i jak sie zepsuje to nowy kosztuje 4800 ,o używce zapomnij ,więc powiedzenie jesli cie stać przy tym silniku jest jak najbardziej trafne :D

Re: Thesis na gazie LPG

: 05 lis 2010, 18:58
autor: Krissu1980
Jedyny mankament w 3.2 ,oprócz gazu to taki,że alternator jest chłodzony cieczą i jak sie zepsuje to nowy kosztuje 4800 ,o używce zapomnij ,więc powiedzenie jesli cie stać przy tym silniku jest jak najbardziej trafne :D[/quote]

identycznie jak w mercedesie na szczęście w naprawie nie jest wcale taki skomplikowany...

Re: Thesis na gazie LPG

: 05 lis 2010, 19:40
autor: NIKI
A mi się wydaje że jak się che mieć oszczędnego Thesis-a to trzeba sobie kupić diesla...

Re: Thesis na gazie LPG

: 05 lis 2010, 19:45
autor: argenta67
NIKI pisze:A mi się wydaje że jak się che mieć oszczędnego Thesis-a to trzeba sobie kupić diesla...
: yesyes : : yesyes : : yesyes : , tylko jak minie mu te 300 tyś to cale oszczędności pójdą pa pa. CR po takim przebiegu zaczyna robić fochy, a tu już pierwszy lepszy domowy fachowiec nie pomoże.

Re: Thesis na gazie LPG

: 06 lis 2010, 0:52
autor: KGB
co z tego ,ze alternator jest chlodzony ciecza ?
w niczym to nie przeszkadza zalozyc gazu

Re: Thesis na gazie LPG

: 06 lis 2010, 12:39
autor: fazi
argenta67 pisze:
NIKI pisze:A mi się wydaje że jak się che mieć oszczędnego Thesis-a to trzeba sobie kupić diesla...
: yesyes : : yesyes : : yesyes : , tylko jak minie mu te 300 tyś to cale oszczędności pójdą pa pa. CR po takim przebiegu zaczyna robić fochy, a tu już pierwszy lepszy domowy fachowiec nie pomoże.
że jak ? JTD to jest to i nic tego nie zmieni :D :D :D

Re: Thesis na gazie LPG

: 06 lis 2010, 13:30
autor: KGB
fazi pisze:
że jak ? JTD to jest to i nic tego nie zmieni :D :D :D
to jest ,ale najslabszy silnik w tym aucie ,czyli tak jak powinno byc - diesel do oszczedzania ,a nie szpanowania

Re: Thesis na gazie LPG

: 06 lis 2010, 17:39
autor: argenta67
fazi pisze:
argenta67 pisze:
NIKI pisze:A mi się wydaje że jak się che mieć oszczędnego Thesis-a to trzeba sobie kupić diesla...
: yesyes : : yesyes : : yesyes : , tylko jak minie mu te 300 tyś to cale oszczędności pójdą pa pa. CR po takim przebiegu zaczyna robić fochy, a tu już pierwszy lepszy domowy fachowiec nie pomoże.
że jak ? JTD to jest to i nic tego nie zmieni :D :D :D
I obyś był jak najdłużej w tym przeświadczeniu żył i oby nie spotkały cię przypadłości CR, nie ma nic "gorszego" jak stare JTD.