Strona 1 z 1
Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 23 mar 2006, 14:29
autor: Anonymous
Witam!
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie tylnych przewod?w hamulcowych w Kappie? (3.0, 96', ABS, ESP)
Przy wstępnej ocenie wychodzi na to ze trzeba będzie zdejmować bak paliwa, a procedura może zając cały dzień:(
Dziękuje za wszelkie wskaz?wki i sugestie.
Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 23 mar 2006, 14:31
autor: Anonymous
Rozumiem Ak że masz chęci i zamiłowanie do pracy nad swoją niunią,

Odp: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 23 mar 2006, 15:11
autor: Nat
"AK" pisze:Witam!
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie tylnych przewod?w hamulcowych w Kappie? (3.0, 96', ABS, ESP)
Przy wstępnej ocenie wychodzi na to ze trzeba będzie zdejmować bak paliwa, a procedura może zając cały dzień:(
Dziękuje za wszelkie wskaz?wki i sugestie.
Na szczęście nie miałem takiego przypadku z Lancią, natomiast wymieniałem te przewody w poprzednim aucie; Hondzie Accord. Niestety,
trzeba zdejmowac bak, roboty huk, szykuj cały dzień. Przypuszczam, że w Szkapie jest podobnie.
Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 23 mar 2006, 19:34
autor: mirek0p
czy kappy miały ESP

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 28 mar 2006, 15:27
autor: Anonymous
hm..., widzę nikt tego nie robił.
Autko w warsztacie, jutro będę wiedział coś
konkretnego na ten temat.
Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 28 mar 2006, 17:20
autor: Tomasz
Zgadza się trzeba wymontowa zbiornik paliwa.
W moim Kapiszonie chłopcy obcieli przewody nad zbiornikiem i dosztukowali miedziane
Narazie wszystko OK już jakieś kilka miesięcy
Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 28 mar 2006, 19:50
autor: grzole
Fiat (może też i inni producenci również

tego nie wiem, bo korzystam jedynie z włoskich aut) moim zdanie przesadza z komplikowaniem niektórych napraw. W Punto II jest układ wydechowy na sztywno zmontowany fabrycznie, tj. bez elementów łącznikowych pomiędzy poszczególnymi tłumikami i aby wymienić tłumik na identyczny jak fabryczny należałoby demontować całe tylne zawieszenie! Jedyne rozwiązanie dla zdjęcia tego oryginalnego wydechu bez demontażu tylnego zawieszenia to pocięcie go na elementy piłką lub diaksem! Uiwrzcie mi, naprawdę tak robią w ASO!
Bosal, Walker, Ostrów Wlk. i inni produkują zestawy zamienników w postaci oddzielnych tłumików ale ... obowiązkowo nie pasujące do siebie i to nawet w obrębie jednego producenta!!! Zgrozą wieje kochani. Nie dość, że (obowiązkowo?) nie mamy wsuwek rury w rurę (dla łączenia poszczególnych elementów) to na dokładkę z każdą próbą pasowania elementów układów wydechowych kolejnych producentów (czy to na zasadzie doboru tłumików od jednego producenta, czy to krzyżowania elementów różnych marek) mamy do czynienia z brakiem min. 2 cm bieżących rury łączącej tłumiki a w skrajnych przypadkach nawet 10 cm!!! Przy wymianie wydechu w Punto II pozostaje więc sztukowanie elementów łącznikami takimi jak są stosowane w wydechach np. VW Polo.
Takie rozwiązanie zrobiono w Puncie w jakim mieli co niektórzy mieli okazję mnie widzieć podczas spotu lutowego.
Tłumiki z obrotowymi główkami łączników to jest naprawdę sensowne rozwiązanie. Co ciekawe w Themie tłumiki Walkera (takie zastosowałem po zdjęciu oryginałów) pasują jak ulał i to bez żadnego doginania i pasowania. Po prostu demontujesz stary wydech i uzupełniasz brakujące miejsce nowym elementem. Skręcasz kilka śrub i jazda w trasę. Jakość (żywotność) tłumików podobnie jak precyzja wykonania krzywizn i mocowań też wzorowa. Apel do koncernu Fiata i do producentów części zamiennych: czy naprawdę to takie trudne zrobić układ wydechowy równie sensowny jak ten z Themy? Raczej nie, co już udowodniłem.
Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 28 mar 2006, 20:03
autor: lancia1969
Rozumiem Cię doskonale ( jestem po ro. i złożeniu wnętrza Dedry) ale kurcze to wszystko jest spowodowane kosztami produkcji - wydech w całości montowany jedną operacją - produkcja jednego elementu ( chore przepisy o utylizacji tez tutaj mają zastosowanie) i tak w sumie większa nizawodność ( dotyczy okresu gwarancji) Auta teraz projektuje się na krótki okres do 6 lat i złomowanie a nie jak przedtem 10 lat gwarancja na perforacje ( np Audi 80 z 1990 roku) Uważam ,że wszystko teraz przez globalizacje idzie w kierunku absolutnego absurdu ma być proste w obsłudze i niezawodne - ale przez to nienaprawialne i jednorazowe hmm nie ma miejsca na kompromis
Mysle,że to dobry temat do dyskusji przy piwku na zlocie

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 29 mar 2006, 0:48
autor: grzole
"lancia1969" pisze:Mysle,że to dobry temat do dyskusji przy piwku na zlocie

Po to się przecież spotykamy aby w miłej atmosferze pogadać....
Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 02 lis 2015, 21:40
autor: Tiger-baza
Odświeżam temat, jaki zestaw do zarabiania przewodów miedzianych, hamulcowych warto kupic? Orientuje się ktoś w długości przewodów sztywnych na tył w kappie?
Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 03 lis 2015, 17:48
autor: bogdan
przerabiałem to w themie, kupujesz rurkę Cu na metry i sobie dopasujesz jak chcesz, zarobisz [...] chodzi o grzybek, plus nowe złączki. Tym zestawem zrobisz tylko stożka [...].
Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 03 lis 2015, 20:08
autor: Tiger-baza
Jakim zestawem?
Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych
: 03 lis 2015, 21:50
autor: bogdan
ok, przepraszam
ja mam dwa rodzaje
taki i
taki do zacisków potrzebny jest ten pierwszy zestaw, zrobisz nim grzybka tym drugim tylko stożka (lejka jak kto woli).
Rurkę można uciąć brzeszczotem jednak równiej utniesz obcinakiem do rur Cu np:
takim.
Powodzenia.