Strona 1 z 1
Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 04 lis 2010, 16:26
autor: Szmugler
Jak wyłączyć to Gówno
Słuchajcie od pewnego czasu coraz cześciej nie gaśnie mi zielona dioda po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Muszę po kilka razy go obracac żeby raczył zaskoczyć.
Jest na to jakaś metoda
Można to wyłączyć żeby wogóle nie reagowało

Re: Oryginalny Immobiliser
: 04 lis 2010, 16:30
autor: annubis17
To ja się przy okazji spytam, co jest że mi sie ona wcale nie świeci? Podłaczana na krótko świeci, ale tak poza tym to jeszcze nigdy nie okazała aktywności. Czy to oznacza że mam odłączone immo?
Re: Oryginalny Immobiliser
: 04 lis 2010, 18:20
autor: Praptax
Da się odłączyć ponieważ u mnie jest odłączone ( auto odpalę nawet kluczem serwisowym ), ale niestety nie pomogę co i jak ponieważ poprzedni właściciel miał takie same problemy jak napisałeś i odłączył w aucie immo.
Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 04 lis 2010, 18:26
autor: bargaw3181
Da się to zrobić w ciągu 20 min

niestety muszę widzieć komputer i centralkę... z centralki odcina się dwa przewody a przy komputerze łączy się dwa przewody po za komputerem
Oczywiście da się to też naprawić i nie sądzę aby zajęło to więcej niż popołudnie

jedź do porządnego elektromechanika

Re: Oryginalny Immobiliser
: 04 lis 2010, 19:49
autor: argenta67
Praptax pisze:Da się odłączyć ponieważ u mnie jest odłączone ( auto odpalę nawet kluczem serwisowym ), ale niestety nie pomogę co i jak ponieważ poprzedni właściciel miał takie same problemy jak napisałeś i odłączył w aucie immo.
Kluczyk serwisowy tez ma pastylkę immo, odłącz pętle immo i wtedy zapalaj.
Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 22 lut 2014, 19:57
autor: Adrian828
Witam, posiada ktoś konkretną wiedze jak rozłączyć na stale immo i jakie konkretnie kabelki trzeba ro
zciąć i zmostkowac

Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 22 lut 2014, 20:59
autor: ziabol
Miałem podobny problem - przekręcałem kluczyk kilka razy a dioda nie gasła.
Po kilku próbach się udawało, dioda gasła i samochód odpalał.
Też myślałem o odłączeniu immo, ale pomogło mi poprawienie styków w kostce, która jest w kolumnie kierownicy.
Jak włożysz rękę od góry za plastik to jej sięgniesz (paluchy w stronę kierownicy).
Spróbuj przy próbie odpalania nią poruszać.
Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 23 lut 2014, 0:29
autor: Ramzes_II
rozcięcie i zmostkowanie nic nie da. Sterownik przy braku komunikacji z modułem immo przechodzi w tryb zapłon zablokowany. Emulator immo w sterowniku być może załatwiłby sprawę, ale wymaga poza wlutowaniem doń emulatora, edycję pamięci w sterowniku i zmianę kilku bajtów...
Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 23 lut 2014, 13:30
autor: wujaszek
Na allegro można kupić emulator do kappy-cena około 100zł
2.0 i 2.4 na pewno nie trzeba przeprogramować.Po
podłączeniu emulator sam "uczy się kodu" Co do turbo i 3.0 to
nie jestem pewny-być może trzeba coś zmieniać..
Podłączenie jest proste: masa,plus po zapłonie i sygnał immo
Najlepiej emulator umiejscowić w takim miejscu aby było widać jego
diody sygnalizujące stan pracy(jest mniejszy niż pudełko zapałek)
Kostkę od immobilisera (pod siedzeniem kierowcy) odłączamy
Jeśli chcemy aby była zachowana autodiagnoza (aby działało
złącze diagnostyczne) należy przy kostce immo zewrzeć odpowiednio dwa piny.
Pozdrawiam.
Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 24 mar 2014, 21:02
autor: mjwmierzwiak
kiedyś miałem taki problem w omedze że nie mogłem odpalić przez imo. Nie słuchajcie że się nie da! Mechanik mówił 250 zł. Forum omegi, 20 min szukania, kontakt do konkretnego faceta i konkretna odpowiedź. Znaleźć imo, odciąć kabel numer jakiś tak i jakiś tam połączyć i będzie działać. Działało jak złoto. W Kappie na pewno tak się da i zapewne ktoś z forum wie jak to zrobić i za piwko pomoże.
Re: Kappa - jak odłączyć oryginalny immobiliser
: 18 paź 2014, 1:41
autor: Michal198422
Może i odgrzewam kotleta, ale sam miałem podobne problemy. Wymieniałem pętlę przy kierownicy i nic. Styki poprawiałem i nic. Kilkanaście razy kręcenia kluczykiem i zero działania, by w końcu jakimś cudem załapało, że mam prawo to żelastwo odpalić. Pewnego dnia zdjąłem górną osłonę z kolumny, przesunąłem plastik z pętlą w stronę kluczyka (wykraczając za pole przewidziane dla tego elementu przez producenta) i zadziałało. Kluczyk oryginalny, pętla używana ale też oryginalna. Od około 3 lat problemów z immo nie miałem i wszystko działa. Wygląda jakby problem był z "wyłapaniem" i odczytem przez pętlę transpondera, jak to się zdarzało w nieoryginalnych kluczykach.