Napiszę jak było u mnie, informacyjnie, może się komuś przyda, bo to popularna sytuacja w 2.0 16v na Weberze. Walczyłem z tym długo, ale w końcu powinno być ok
ECU to Weber IAW 4Q5.
130000km zrobionych na LPG II generacji(poprzedni właściciel)
I etap
po zakupie auta
Praca na LPG, bez zastrzeżeń
Praca na PB, tragedia silnik zalewany na maxa bez wciśniecia gazu nie odpalał, brak równych obrotów, wypadanie zapłonów, brak chęci wkręcania się na obroty, strzały w dolot, zakopcona rura, czuć paliwem z niej
Próbowałem:
-wyjęcie miksera nic
-wielokrotne odpinanie klemy(reset)nic
-sprawdzenie czujników(parametry, odległości) okazało się że aparat zapłonowy był przestawiony prawdopodobnie pod LPG-przyśpieszony zapłon ustawiłem na znak i nic
II etap lekka poprawa
-podmieniając Map Sensor jakoś tak mi się nasunęło, żeby zaślepić wężyk z podciśnieniem idący do niego. Czujnik podpięty normalnie z ECU, tyle że bez węzyka
i to co nieco pomaga w tej sytuacji taki półśrodek, bo auto zaczęło odpalać na dotyk, nie wyrzucało checka i w miarę jeżdziło jednocześnie przy wpiętym mikserze od LPG jednak na moje nadal silnik zalewany PB, ale do odpalania i awaryjnej jazdy gdy zabraknie LPG może być. Przy wchodzeniu na obroty lekka zdławienie i dopiero potem obroty szły podczas jazdy
III etap
Zakupiłem od Forumowicza (dzięki Macius) inny komputer też 4Q5. Podmieniłem no i jak się okazuje ECU u mnie jest uszkodzone. Na tym innym kompie od razu praca na PB bez zarzutu. Jałowe równe, pali na dotyk, auto się wkręca bez problemu idzie jak złe. Wyrzuca mi sporadycznie checka ale to już drobnostka nie wpływa na pracę silnika.
Pytanie do blejku:
Możesz dokładniej opisać jak wygląda założenie tego potencjometru, wpinasz się w przewód podający napięcie do ECU z Map Sensora, czy jak?
REASUMUJĄC przy tym wtrysku WEBER IAW 4Q5 ECU po pewnym czasie sie rozjeżdza.
Jak macie problem tego typu to powiem po sobie, że najlepiej od razu wypinać mikser i podmienić kompa, szkoda zachodu, no tak mi się wydaje.
I właśnie się zastanawiam dlaczego, bo przecież jedyny czujnik który zczytuje pracę na LPG to Lambda, niby u mnie była emulacja ok, a jednak. No może też MAP SENSOR, bo przy założonym mikserze może przekłamywać, chociaż ciężko określić. Na resztę czujników LPG nie ma wpływu, więc dlaczego mapy się rozjeżdzają???To trochę nie logiczne...może zła emulacja lambdy, albo negatywny wpływ mieszanki LPG na Mapsensor, który się jakoś uszkadza i przekłamuje co potem wpływa na rozjazd map w ECU???
Ktoś ma wiedzę w tej kwestii...
A i Pytanie do blejku:
Możesz dokładniej opisać jak wygląda założenie tego potencjometru, wpinasz się w przewód podający napięcie do ECU z Map Sensora, czy jak?
Z góry mówię, że z elektroniki szału nie robię
