Strona 1 z 2

Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 05 gru 2005, 15:01
autor: Nat
Witam,

Jako dość świeży uzytkownik Lancii mam pytanie o rozrząd. Jak wiadomo silniki 1,8 wymagały wymiany paska rozrządu co 60 tys (wiele nawet tyle nie wytrzymywało, co wiadomo jak sie kończyło...).
Tymczasem mój pojazd to Lybra 2.0 20V (silnik taki jak w Kappa?).
Wg ksiązki nalezy go wymienic co 120 tys. km. Auto ma 93 tys, ale już niebawem bedzie 5 lat. Radzicie wymienić czy czekać do 120 tys.?
Dodam że przeszukiwałem historię forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Dziekuję za odpowiedź!
Nat

Lybra - wymiana rozrządu

: 05 gru 2005, 15:05
autor: Torell007
ja bym wymienił :)

Lybra - wymiana rozrządu

: 05 gru 2005, 15:41
autor: Anonymous
To że w książkach tak pisze, to pisać sobie może, twoje auto, chcesz nim pojeździć, to lepiej wymień, mniejszy koszt naprawy :wink:

Lybra - wymiana rozrządu

: 05 gru 2005, 23:36
autor: Miro
Lepiej nie ryzukuj tylko sobie wymien ten pasek dla swietego spokoju bo jesli by Ci szczelil to pewnie wiesz co by sie stalo :?
I koledzy maja racje, nie sugeruj sie ksiazkami bo tam czasem glupoty pisza :D

Ja jestem swiezo po wymianie paska i napinacza w mojej Themie :)

Lybra: rozrząd w 20V 2.0

: 06 gru 2005, 10:25
autor: Nat
OK wymienię, skoro uważacie że jednak ryzyko jest (pomimo książek, w które wiary we mnie wcale nie zachwialiście). :twisted:
Czy 2.0 20V ma również znane z 1,8 16V problemy z wariatorem :?:
Co, uważacie, że należy wymienic przy okazji :?:
I jeszcze jedno- gdzie w Warszawie lub Poznaniu mozna tanio a solidnie to zrobić :?:
Jako newbe :oops: z góry dziękuję za te banalne pewnie dla Was informacje...

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 17 cze 2014, 13:35
autor: turlu
Dołączam do pytania - gdzie w Poznaniu można dobrze wymienić rozrząd w Lybrze 2.0?

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 9:15
autor: Bichoń
Oddałem samochód do mechanika na "pakiet startowy" i przed chwilą dostałem telefon z warsztatu, że do wymiany rozrządu w lybrze 2.0 trzeba wyjmować silnik. Prawda to?

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 9:20
autor: Wilkin
Prawda .

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 9:21
autor: meqqex
A no prawda. Ale na forum czytałem że są i tacy co w 2.0 bez wyjmowania silnika to robią ;)

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 9:42
autor: Wilkin
Wyjęcie silnika ,to nie jest jakaś skomplikowana operacja ;)
Może i tacy są robią bez - tylko potem przez 80 000 km modlisz się żeby im się udało.
Moim zdaniem nie warto ;)

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 9:47
autor: Bichoń
Wilkin pisze:Wyjęcie silnika ,to nie jest jakaś skomplikowana operacja
Ale droga...
No cóż, trzeba to trzeba, nie ma co drążyć tematu.

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 10:42
autor: cysiek
Gdzieś czytałem, że w ASO robili rozrząd poprzez przesuniecie silnika a kasowali jak za wyjęcie. Albo mówiła mi to osoba pracująca w ASO. Nie pamiętam już.
Byłem osobiście przy robieniu rozrządu w mojej "dwójce" poprzez przesuniecie silnika jedynie. Dostęp był wystarczający.
Jakoś się nie modliłem i nie modlę...
Nie wiem czy jest to dobra metoda czy zła bo fachowcem w tej dziedzinie nie jestem.
Wiem tyle, że wiele aut tak robiono, w tym moje. Jeździ, hamuje, trąbi. A taniej o połowę.

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 23 kwie 2015, 16:42
autor: s0krates
@cysiek: potwierdzam

Wymieniałem rozrząd sam zgodnie z instrukcją zrobioną do Marea 20v (poszukajcie na chomiku). Odkręcasz poduchy i częściowo sanki, dodatkowo potrzebujesz najlepiej dwa lewarki pod silnik. Rozrząd wymieniony na blokadach, momenty zgodnie z serwisówką, wymienione łącznie z pompą wody (wymaga odkręcenia koła na wałku ssącym). Sprawdzałem ostatnio po 10k od wymiany czujnikiem zegarowym i wszystko jest w najlepszym porządku. Zgodzę się, że jest z tym zabawy, ale jak ktoś chce od Ciebie 2k zł za wymianę paska i rolek to się nie daj. Na pewno znajdziesz warsztat w którym znają się na Lybrach i Mareach i nie złupią Cię w ten sposób.

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 13 maja 2015, 9:08
autor: Olsztynianie
Witajcie!

Panie i Panowie temat rozrządu zawsze jest na czasie. W naszym Sreberku trzeba go wymienić po raz drugi (pierwsza wymiana po zakupie), ponieważ ponad 60k już od poprzedniej wymiany nalatane :) Wcześniej części zamawiał szwagiero, teraz chcę zrobić to sam i mam zagwozdkę odnośnie paska.
Planuję zakupić części jak niżej:
- Rolka napinająca paska rozrządu - SKF VKM 12172
- Rolka zwrotna paska rozrządu - SKF VKM 22174
- Pompa wody - SKF VKPC 82646

Takie elementy miałem założone i działa elegancko. Pozostaje kwestia paska. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w ilości zębów oraz długość całkowita. Przykład: BOSCH (1 987 949 504) 166 zębów i 1328mm oraz CONTITECH (CT880) 167 zębów oraz długość mi nieznana niestety.

Co Wy na to?

Oczywistej oczywistości zapomniałem dodać. Nikt kryształowej kuli nie ma, więc dopiszę, że chodzi o silnik 2.0, 150KM. Nr VIN auta: ZLA83900000150723

I jeszcze jedno pytanko. Co warto wg Was wymienić przy tej operacji dodatkowo? Jakieś uszczelki itp? Silnik wyciągam, ponieważ będzie zmienianie kompletne sprzęgło, gumy stabilizatora, wysprzęglik.

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana rozrządu

: 13 maja 2015, 9:36
autor: volf
Ten Bosch to chyba nie do tego silnika, tutaj raczej zastosowanie by miał o numerze 1 987 948 786.
A co jeszcze wymienić-może uszczelniacze na wałkach rozrządu :?: