Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
Jestem szczęśliwym posiadaczem Lancii Lybry SW 2.0, 2000r. We wrześniu założyłem LPG i od samego początku mam drobne problemy. CO jakiś czas autko gaśnie przy włączeniu "luzu", co prawda nie zawsze ale zdarza się - raz często raz rzadko. Powiedzieli mi mechanicy, ze to wina termostatu - wymieniłem (znalazłem używkę na allegro-nie miałem kasy by wymienić na nowy a poza tym nie bylem pewien czy to wina właśnie jego), niestety problem się powtarzał - jak się okazało termostat tyle wart ile kosztował - otwierał się, ale temperatura z 90 spadała do ~ 70 st. Postanowiłem włożyć przed chłodnice kartonowe dykty i jak się okazuje, w 95 proc. zdaje egzamin - temperatura nadal spada, podnosi się potem do 90 ale trzyma i auto gaśnie raz na kilkanaście zmian na "luz". Czy koledzy pomożecie jakoś...nie chce tymi spadkami temp. psuć silnika a domyślam się ze pewnie dostaje przez to troszkę. Lybra ma przejechane 161 tys. Czy to na prawdę wina termostatu? Mówili inni że gaśnie bo gaz zamarza na parowniku - ale jak była znaczna tegoroczna odwilż, to jak mógł zamarzać....POMÓŻCIE!!
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 10:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
Gaśnięcie raczej nie jest spowodowane termostatem, skoro auto nabiera temperatury rzędu 70:90 stopni, ale może mieć związek. Wymień termostat na nowy, bo po własnym przykładzie wiem, że dykty i inne wynalazki można sobie wsadzić, a nowy=sprawny termostat trzeba kupić. Koszt i trudność wymiany stosunkowo niewielkie
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
używany kupiłem bo nie bylem pewien czy to wina właśnie jego - nie chciałem inwestować nie potrzebnie. Jak się okazało i tak zakup konieczny:( a koszt zamontowania wyniósł 80 zł..... gdzieś czytałem, że to może być powód dużego podmuchu wiatru do dolotu powietrza- co wydaje mi się absurdem, bo co ma jedno do drugiego ....inni ze może to wina gazu - ale gdyby był słaby to by szarpał i nie miał takiego kopa jak ma....
Jeżdżę z tym już któryś raz, gazownik z Wilczyna, najpierw zrobił drobny otwór w przepustnicy - przez pierwsze dni działało, ale robiąc 2000km miesięcznie, szybko się zweryfikowało ze i tak gaśnie...potem dykta (jak na razie to najlepszy sposób), a termostat to na następną zimę:)
Jeżdżę z tym już któryś raz, gazownik z Wilczyna, najpierw zrobił drobny otwór w przepustnicy - przez pierwsze dni działało, ale robiąc 2000km miesięcznie, szybko się zweryfikowało ze i tak gaśnie...potem dykta (jak na razie to najlepszy sposób), a termostat to na następną zimę:)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 10:03 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
Może to jakiś czujnik temperatury ?
Nie chce mi się wierzyć żeby termostat takie hopki działał.
Może obok miejscowości "wypełnij to pole" będzie ktoś z komputerem to Ci zdiagnozuje, jak nie masz kasy to nie wymieniaj na chybił trafił bo szybciej sprzedasz ten samochód niż naprawisz usterkę.
Nie chce mi się wierzyć żeby termostat takie hopki działał.
Może obok miejscowości "wypełnij to pole" będzie ktoś z komputerem to Ci zdiagnozuje, jak nie masz kasy to nie wymieniaj na chybił trafił bo szybciej sprzedasz ten samochód niż naprawisz usterkę.
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
ale jednak wskazówka temp działa, podnosi się prawidłowo - dochodzi do 85, termo się otwiera, temperatura spada do ~70 po czym podnosi się powoli do 85 i tak trzyma już. Gdy dojadę do celu, jeśli odpalam ją potem powiedzmy po 2-3 h, temperatura ma ok 70-80, wzrasta do prawidłowej i trzyma. Ale jeśli auto schłodzi się porządnie, problem powtarza się.
z "nowego-starego" termo mam czujnik, nie przekładałem - ale czy może to być czujnik jeśli temp wskazuje dobrą, jak opada, nagrzewnica tez nie daje tyle ciepła do wewnątrz...
z "nowego-starego" termo mam czujnik, nie przekładałem - ale czy może to być czujnik jeśli temp wskazuje dobrą, jak opada, nagrzewnica tez nie daje tyle ciepła do wewnątrz...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 10:03 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Witajcie!
Podobny problem miałem z gazem w passacie B3 1,8.Jadę 100km/godz luz i samochód zgasł.
Wielu mechaników i specjalistów od gazu odwiedziłem i nic. Duży wiatr i 60-70 km/godz i silnik gaśnie.
Pomogło kawałek rurki PCV bodajże 75 mm -takie kolanko,szare plastykowe do kanalizacji idealnie pasowało do nasady filtra powietrza passata. Kolanko skierowane było nie w kierunku jazdy a w stronę przeciwną.Pomysł był podpatrzony z takiego patentu w Ładzie.Po zastosowaniu tego patentu wszystko było OK.Myślę że duża masa powietrza wtłaczana do silnika była powodem że samochód gasł.Na samym powietrzu nie chciał jeździć a szkoda.
(Pasat 1,8 wtrysk pojedynczy)
Wielu mechaników i specjalistów od gazu odwiedziłem i nic. Duży wiatr i 60-70 km/godz i silnik gaśnie.
Pomogło kawałek rurki PCV bodajże 75 mm -takie kolanko,szare plastykowe do kanalizacji idealnie pasowało do nasady filtra powietrza passata. Kolanko skierowane było nie w kierunku jazdy a w stronę przeciwną.Pomysł był podpatrzony z takiego patentu w Ładzie.Po zastosowaniu tego patentu wszystko było OK.Myślę że duża masa powietrza wtłaczana do silnika była powodem że samochód gasł.Na samym powietrzu nie chciał jeździć a szkoda.
(Pasat 1,8 wtrysk pojedynczy)
Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 10:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłem Twoją odpowiedź z działu powitań w odpowiedniejsze miejsce.
Powód: Przeniosłem Twoją odpowiedź z działu powitań w odpowiedniejsze miejsce.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
ale gaśnięcie występuje też niejednokrotnie, gdy np stoje na swiatłach. Chodzi chodzi i nagle sru...
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Witajcie!
To na pewno działało przy I i II generacji gazu. Przy sekwencji powód będzie inny zwłaszcza, że podobnie zachowuje się na postoju.lgurbiel pisze:Pomogło kawałek rurki PCV bodajże 75 mm -takie kolanko,szare plastykowe do kanalizacji idealnie pasowało do nasady filtra powietrza passata. Kolanko skierowane było nie w kierunku jazdy a w stronę przeciwną.Pomysł był podpatrzony z takiego patentu w Ładzie.
Viva la macchina
- lgurbiel
- Forumowicz/ka
- Posty: 594
- Rejestracja: 23 gru 2010, 8:40
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Borowiczki Pieńki k/Płocka
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
I tu Waćpan masz rację!!.
Lech
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
Były : VW golf II 1,8 GTI i Golf IV TDI , Corsa C 1,2 16V,Passat 1,8 B3 ,Lancia Lybra 1,9 SW Intensa
Jest:Lancia Y 1,2 8V. oraz KIA Stonic 1,4.Toyota Aygo.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
no i bądź mądry i pisz wiersze;) i tak mi mówią w gazowni:) a za duzo km robie by jezdzic na Bence;)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
od kilku dni obroty spadają normalnie, poprawilem ową dykte pod maską...moze jednak nie koniecznie w I i II generacji LPG problem wiatru występował...? co o tym myślicie?
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
to nie jest zwiazane z temp. silnika tylko z dupnym ustawieniem instalacji ,
jezeli ma byc jednak zwiazane z temp. PAROWNIKA to najprawdopodobniej zostal on niewlasciwie zamontowany - czyli jest gdzies wysoko na podszybiu ,a wlaczony w obieg nagrzewwnicy na trojnikach ,
najlepiej go podpiac szeregowo z ogrzewaczem oleju i zamontowac go ponizej zbiorniczka wyrownawczego,
sekwencja elpigazu juz swoje lata ma i sterownik nie jest zbyt ambitny - trzeba bylo brac staga ,diego lub agisa ,a
le skoro masz to co masz ,to niech ci przynajmniej dobrze utawia i sprawdz ten parownik
jezeli ma byc jednak zwiazane z temp. PAROWNIKA to najprawdopodobniej zostal on niewlasciwie zamontowany - czyli jest gdzies wysoko na podszybiu ,a wlaczony w obieg nagrzewwnicy na trojnikach ,
najlepiej go podpiac szeregowo z ogrzewaczem oleju i zamontowac go ponizej zbiorniczka wyrownawczego,
sekwencja elpigazu juz swoje lata ma i sterownik nie jest zbyt ambitny - trzeba bylo brac staga ,diego lub agisa ,a
le skoro masz to co masz ,to niech ci przynajmniej dobrze utawia i sprawdz ten parownik
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
no i koledzy u koleżanki problem rozwiązany (jak się wydaje):) byłem nie u swojego, ale u gazownika w Inowrocławiu, u którego ojciec zakładał LPG do swojej Sienki. Podregulował - przepraszam za brak fachowego języka-obroty wtrysku, jakies opoznienia czy cos. np z 2 zrobil na 2,5 z 3 na 3,3 w takiej tabelce. W każdym razie auto śmiga i obroty nawet nie spadają np do 200 i sie podnoszą, tylko od razu na 700.
KGB - dziękuje za pomoc, parownik na swoim miejscu, ciśnienie jest prawidłowe - tylko ustawienia:)
i za 40 dyszki mam swięty spokój

KGB - dziękuje za pomoc, parownik na swoim miejscu, ciśnienie jest prawidłowe - tylko ustawienia:)
i za 40 dyszki mam swięty spokój

Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
40 dyszki?KarolINO pisze: i za 40 dyszki mam swięty spokój



Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lut 2011, 20:32
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Lybra 2.0 20V, sekwencja ELPI GAZ
podłączenie pod kompa;p poza tym za dojazd bym stracił porównywalnie tyle do tego czas
a w Rzeszowie taniej?;) mogłem pojechac;)
