Strona 1 z 2
Delta II - silnik 2.0 16V (836AA, 836CA)
: 11 mar 2011, 13:42
autor: Pelcu
Interesuje mnie kupno silnika, takiego jak w temacie. Czy są jakieś szanse na dostanie tej jednostki w miarę przyzwoitym stanie? Jakie mniej więcej koszty są takiego silnika?
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 13:47
autor: Dawid
Interesuje Cie swap do swojej Delty?
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 14:11
autor: Pelcu
Dokładnie.
Fabrycznie było właśnie 2.0 16V lecz w skutek jego awarii poprzedni właściciel wstawił 1.8
Chciałbym przywrócić fabryczny silnik, lecz nie wiem czy to w ogóle jest opłacalne.
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 15:07
autor: schab
Pelcu pisze:Dokładnie.
Fabrycznie było właśnie 2.0 16V lecz w skutek jego awarii poprzedni właściciel wstawił 1.8
Chciałbym przywrócić fabryczny silnik, lecz nie wiem czy to w ogóle jest opłacalne.
Tu już nawet nie chodzi o opłacalność - tylko o podaż takich silników . Stąd pewno poprzedni właściciel założył - to co mu się udało znaleźć . Pamiętaj , że te silniki musiałyby mieć 15 lat i więcej ...
Na Allegro nie ma ani jednego ( pomimo tego że były montowane jeszcze m.innymi w Fiacie Tipo i Coupe ) . Są 4 twin sparki z Alfy , ale te wymagałyby rzeźby .
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 15:36
autor: Pelcu
No to w takim razie jeździć tym co się ma
Dzięki chłopaki
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 17:13
autor: zieli77
Zanim temat zamkną pozwólcie, że się podepnę.
Interesował się ktoś może swap'em do delty ale silnika 2.0 20v albo v6 2.5 z alfy?
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 17:22
autor: vanisch
Średnio się opłaca bawić w przekładkę 2.0 20v chyba że turbo, a 2.5 v6- kup całą 155 i do roboty

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 17:33
autor: Dawid
vanisch pisze:Średnio się opłaca bawić w przekładkę 2.0 20v chyba że turbo, a 2.5 v6- kup całą 155 i do roboty

Szkoda 155.Lepiej mieć to i to.

Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 17:36
autor: zieli77
Wybacz, moje niedopatrzenie. 2.0 20V z turbo oczywiście.
Delcine mam od niedawna i po przesiadce z 80 konnego vw czułem wyraźnie przyrost mocy, ale chyba za szybko się przyzwyczaiłem

Po za tym inne brzmienie ww. silników kusi.
Może ktoś interesował się tematem i coś zdoła podpowiedzieć, albo może nawet są też tacy co już przerabiali taką zabawę?
Przy okazji, który z tych silników wybralibyście sami? W którym przypadku łatwiej z samym swap'em i później z użytkowaniem?
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 17:47
autor: Przemek
Pelcu pisze:Interesuje mnie kupno silnika, takiego jak w temacie. Czy są jakieś szanse na dostanie tej jednostki w miarę przyzwoitym stanie? Jakie mniej więcej koszty są takiego silnika?
Bardzo proszę: silnik (2.0 HPE 150 KM, kompletny, z osprzętem) wraz ze skrzynią biegów, przednim zawieszeniem, przekładnią kierowniczą, łożem silnika. Wszystko to razem wykręcone z auta sprawnego w które inne wjechało w tył. Silnik jest we Wrocławiu, później spróbuję Ci jakieś fotki wysłać. Cena za taki zestaw 2500,-
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 18:21
autor: vanisch
zieli77 pisze:Wybacz, moje niedopatrzenie. 2.0 20V z turbo oczywiście.
Delcine mam od niedawna i po przesiadce z 80 konnego vw czułem wyraźnie przyrost mocy, ale chyba za szybko się przyzwyczaiłem

Po za tym inne brzmienie ww. silników kusi.
Może ktoś interesował się tematem i coś zdoła podpowiedzieć, albo może nawet są też tacy co już przerabiali taką zabawę?
Przy okazji, który z tych silników wybralibyście sami? W którym przypadku łatwiej z samym swap'em i później z użytkowaniem?
Z Fiata Coupe podejdzie, do alfy 155 wchodzi to i do Delty/Dedry wejdzie:
W 2.0 20vt dość drogim problemem jest turbina, którą mało kto w Polsce potrafi zregenerować. Najtaniej będzie kupić w całości Fiata Coupe z UK.
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 19:18
autor: schab
zieli77 pisze:Zanim temat zamkną pozwólcie, że się podepnę.
Interesował się ktoś może swap'em do delty ale silnika 2.0 20v albo v6 2.5 z alfy?
Była długo na Allegro Delta z silnikem V6 z Alfy . Ostatnia cena - jak dobrze pamiętam to ~12 000 . Auto było naprawdę dopieszczone i moim zdaniem - warte takiej kasy .
Ale jest i druga strona medalu . We wszystkich testach dotyczących Alfy Brera z silnikiem V6 - opinie były jednoznaczne : dźwięk silnika niezapomniany , ale auto się nie prowadzi , ani nie skręca ! Ten silnik jest po prostu za ciężki do przednionapędowego kompakta . Po zmianie silnika topowej Brery na 2,0 20V T te mankamenty zniknęły ( razem z dźwiękiem ...

) Alfa zaczęła skręcać , ale dźwięk jest nijaki . A w zasadzie był , bo przestali ją produkować .
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 21:21
autor: Mariusz91
Kwestia gustu, moim zdaniem pięć garów w rzędzie brzmi równie pięknie. Tak dla smaku Kappa z 2.4 5.20
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=qvmL8CjM ... re=related[/youtube]
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 23:37
autor: Aroniaa
W 2.0 20vt dość drogim problemem jest turbina, którą mało kto w Polsce potrafi zregenerować.
absolutnie się z tym nie zgadzam z turbinami nie ma żadnego problemu zęby ja zreanimować..
http://www.mototechnic.pl/
http://www.turbo-tec.eu/pl/
http://turbodynamica.pl/
3 pierwsze firmy które regenerują turbiny
Re: Silnik 2.0 16V (836AA, 836CA) - Lancia Delta II
: 11 mar 2011, 23:37
autor: Aroniaa
vanisch pisze:zieli77 pisze:
W 2.0 20vt dość drogim problemem jest turbina, którą mało kto w Polsce potrafi zregenerować. Najtaniej będzie kupić w całości Fiata Coupe z UK.
absolutnie się z tym nie zgadzam z turbinami nie ma żadnego problemu zęby ja zreanimować..
http://www.mototechnic.pl/
http://www.turbo-tec.eu/pl/
http://turbodynamica.pl/
3 pierwsze firmy które regenerują turbiny