Strona 1 z 1
Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 09 maja 2011, 18:21
autor: panter
hej
tak jak w temacie co sądzicie o zalaniu tego silnika minerałem, mam 190 kkm na liczniku, wg kartki ostatnio byl wlany 10w40 mobil, w necie są dostępne minerały do turbodiesli, tylko czy jest sens spróbować kilka mies pojeździć na takim oleju? pytam bo mam lekki wyciek tzn jedna gora 2 kropelki na ciepłym silniku przy łączeniu skrzyni z silnikiem (pewnie uszczelniacz wału), czasem w okolicy miski olejowej również pojawi się kropelka
Re: lybra olej mineralny 1,9 jtd
: 09 maja 2011, 19:15
autor: Krzysiek82
Żaden minerał! Ludzie mają 300 000 na budziku i leją pełen syntetyk! Nie chcesz syntetyka, nalej bardzo dobry półsyntetyk - będzie ok. To nie są silniki do minerałów. Ludzie, litości - to nie Polonez czy stary Golf...
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 09 maja 2011, 21:40
autor: piterstilo
Minerał do jtd, to profanacja.

Najlepiej już zostawić ten co był 10W40.
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 09 maja 2011, 21:43
autor: panter
dzięki za odpowiedzi, tak właśnie myślałem ale zapytać wolałem znawców....

Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 10 maja 2011, 15:09
autor: HERBINEK
Panowie minerał to nie jest zły olej

w kopalni maszyny za 3 miliony złotych typu toro smigają na oleju mineralnym na bardzo wysokich obrotach i wielkich obciążeniech i w przeliczeniu z moto godzin na tysiące km robią prawie milion km bez uszczerbku na zdrowiu więc nie chrzańcie tu koledze że to syf bo to nie prawda różnica polega tylko na temperaturach w jakich pracuje olej a nie na jakości smarowania. im rzadszy olej tym lepiej pracuje w niskich temperaturach a minerał średnio nadaje się na zimę ale lato i owszem. Należy pamiętać że nie można wymieniać oleju z mineralnego na syntetyk ani w drugą stronę, ale z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyku na mineralny można. więc nie kumam wstawek typu bo to nie polonez, zdeka to śmieszne. wiadomo jest tyle że na syntetyku jest dużo lepszy rozruch w zimie i to że rzadszy olej łatwiej dostaje się w różne części silnika dlatego ma przewagę nad mineralnym. Wiem że zaraz mi nawrzucacie trochę krytyki na forum ale mam to gdzieś.
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 10 maja 2011, 15:44
autor: Codee
Ja szczerze mówiąc jeździłem trochę na mineralnym. Latem nic nie odczujesz, jednak zimą jest różnica i to znaczna.
Tzn. na rozruchu i rozgrzaniu auto mniej klekoce, szybciej ma temperaturę pracy i to na tyle zauważalnego.
Dobry mineralny nie jest zły, ale powiem szczerze że do JTD połówka jest najlepsza.
pozdrawiam
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 10 maja 2011, 18:06
autor: Krzysiek82
HERBINEK pisze:Panowie minerał to nie jest zły olej

w kopalni maszyny za 3 miliony złotych typu toro smigają na oleju mineralnym na bardzo wysokich obrotach i wielkich obciążeniech i w przeliczeniu z moto godzin na tysiące km robią prawie milion km bez uszczerbku na zdrowiu więc nie chrzańcie tu koledze że to syf bo to nie prawda różnica polega tylko na temperaturach w jakich pracuje olej a nie na jakości smarowania. im rzadszy olej tym lepiej pracuje w niskich temperaturach a minerał średnio nadaje się na zimę ale lato i owszem. Należy pamiętać że nie można wymieniać oleju z mineralnego na syntetyk ani w drugą stronę, ale z mineralnego na półsyntetyk i z półsyntetyku na mineralny można. więc nie kumam wstawek typu bo to nie polonez, zdeka to śmieszne. wiadomo jest tyle że na syntetyku jest dużo lepszy rozruch w zimie i to że rzadszy olej łatwiej dostaje się w różne części silnika dlatego ma przewagę nad mineralnym. Wiem że zaraz mi nawrzucacie trochę krytyki na forum ale mam to gdzieś.
Po pierwsze, można z minerała przejść na pełen syntetyk. W Polsce krąży wiele mitów - także ten, o którym Ty piszesz, że tego nie wolno robić. Wszyscy mówią, że nie wolno, bo silnik zacznie ciec, rozszczelni się, itd. Ale jak zapytasz się czy ktoś zna taki przypadek, to cisza. Nikt nie zna takiego przypadku w swoim gronie. Jak silnik w stanie ogonalnym, to zawsze jest coś winne - w tym wypadku olej winny! Ale może wynika to z tego, że są i mechanicy powielający to zdanie.
Druga sprawa: w instrukcji jest jak byk napisane: olej na bazie syntetycznej o lepkości 5W-40, co niektórzy leją także dobre półsyntetyki (w tym ja). O mineralnym ani słowa! I nie chodzi o to, że producent chce biednego kierowcę naciągnąć na koszty! Ja byłem swoim samochodem u dwóch kolesi co się znają na dieslach. Oboje powiedzieli mniej więcej coś takiego: silnik zdrowy, tylko lać dobre paliwo i dobry olej syntetyczny, a silnik się odwdzięczy. Coś na rzeczy musi być...
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 11 maja 2011, 10:34
autor: HERBINEK
Krzysiek82 pisze:HERBINEK pisze:
Druga sprawa: w instrukcji jest jak byk napisane: olej na bazie syntetycznej o lepkości 5W-40, co niektórzy leją także dobre półsyntetyki (w tym ja). O mineralnym ani słowa! I nie chodzi o to, że producent chce biednego kierowcę naciągnąć na koszty! Ja byłem swoim samochodem u dwóch kolesi co się znają na dieslach. Oboje powiedzieli mniej więcej coś takiego: silnik zdrowy, tylko lać dobre paliwo i dobry olej syntetyczny, a silnik się odwdzięczy. Coś na rzeczy musi być...
Krzysiek82 ja się z tobą zgadzam chodziło mi tylko o to że mineralny to nie jest zły olej i tak jak piszesz że powinno się lać to co zalecił producent ale z drugiej strony wyjaśniając koledze który założył ten temat możemy wyjaśnić że zalanie minerała nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na silnik kończącego się jakimiś kosztami naprawy tylko w najgorszym przypadku bedzęe musiał zmienić olej
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 11 maja 2011, 20:52
autor: aro
Co wy macie z tym mineralnym oilejem? Do końca leje sie taki jak przwiduje producent. Co to w ogóle za przebieg 190tkm??? Ciekawe czy orginał:)
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 12 maja 2011, 13:01
autor: Lancia_fanatyk
ja leję półsyntetyk, dokładnie taki
CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W40 i jestem bardzo zadowolony z tego oleju, silniczek pięknie działa

Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 12 maja 2011, 15:24
autor: Nat
Żaden minerał, lej olej tego typu, który przewidział producent.
Oszczędności na oleju w Lancii zwykle szybko kończą się mechaniczną katastrofą.
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 21 maja 2011, 19:50
autor: panter
ależ burzę rozpętałem, nie gniewajcie się forumowicze, chciałem się tylko dowiedzieć czy gęstszy olej nie zajedzie motorku
co do mojego wycieku drobnego byłem u mechanika tam gdzie polecacają koledzy z Gliwic (Gliwice, Wójtowska), kazał umyć silnik bo nie jest w stanie zlokalizować skąd (dodał że te silniki są parszywe), więc dziś umyłem od spodu na myjni i za kilka dni jadę na reoględziny
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 22 maja 2011, 21:05
autor: lanciolet
Parszywe silniki hmmm...

Powiedz temu mechanikowi,że sam jest parszywy

Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 23 maja 2011, 16:12
autor: blakly83
A co myślicie koledzy o oleju Shell Diesel Ultra 5w40?? Zalałem tym moja Lybre i narazie 8000km przejchane bez zarzutu,ale niewiem czy dobrze zrobiłem.Sugerowałem się jego parametrami a nie popularnościa . Jeśli uważacie że to szajs prosze dajcie znac bo nie chcę zajechac mojej lucynki a wymiana się zbliża,więc mogę zmienic na inny .
Re: Lybra1,9 JTD - olej mineralny
: 23 maja 2011, 16:30
autor: Gros
blakly83 pisze:A co myślicie koledzy o oleju Shell Diesel Ultra 5w40?? Zalałem tym moja Lybre i narazie 8000km przejchane bez zarzutu,ale niewiem czy dobrze zrobiłem.Sugerowałem się jego parametrami a nie popularnościa . Jeśli uważacie że to szajs prosze dajcie znac bo nie chcę zajechac mojej lucynki a wymiana się zbliża,więc mogę zmienic na inny .
Powiem ci tak -jeżeli nic się nie dzieje nie powinno się nic stać
Mineral jest śmiercią dla popychaczy ze względu na swoją gęstość i w zimie dla wału
Pełen syntetyk nie słyszałem by zaszkodził dla auta z małym przebiegiem