Strona 1 z 1

Zaślepianie EGR a skład spalin,policja-ewentualne problemy?

: 11 maja 2011, 16:08
autor: sg
Witam,
No właśnie, wybieram się na letko europejska wycieczkę i mam wątpliwości, czy jadąc z zaślepionym EGR nie narażam się na problemy z policją Austrii, Niemiec, Szwajcarii jakby mnie wzięli na poważne spytki jako, że mam przecież "10 letniego złoma z Euro4 (chyba)". Maja tam patrole możliwość sprawdzić skład spalin? Jak wygląda sprawa na naszym, polskim przeglądzie? Jak bardzo wzrasta poziom CO, CO2 i jakieś innego badziewia np. od siarki w spalinach? Może ktoś ma doświadczenie w tym względzie...
PZDR

Re: Zaślepianie EGR a skład spalin,policja-ewentualne proble

: 12 maja 2011, 8:09
autor: thermano
To zależy też od tego , czy przy zaślepieniu EGR był modyfikowny program , bo tak to właśnie powinno się odbywać . Wzrosnąć powinny jedynie tlenki azotu NOx .

Re: Zaślepianie EGR a skład spalin,policja-ewentualne proble

: 16 maja 2012, 23:36
autor: rysiuwalus
W dieslach nie ma tlenków bo paliwo spala sie w nadmiarze powietrza, może byc sadza w wyniku wzrostu dawki paliwa przy zwiekszaniu osiągów,EGR to recyrkulacja spalin w celu obniżenia temperatury spalania i obniżenia zużycia paliwa przy małych i średnich obciążeniach silnika.Podczas pomiarów nie ma problemu,bo i tak mieRZone jest tylko zadymienie spalin, a na to po zaslepieniu nie ma wpływu egr.