Kappa - turbina

Kappacichy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2011, 12:32
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa - turbina

Post autor: Kappacichy » 25 cze 2011, 14:19

czy mozna zamontowac turbione do Lancii Kappy Silnik 2.0 155km 20V 5 cylidnrów ??
bo słyszałem ze mozna bo posiadam skrzynie biegów Power Drive
czy turbina duzo da i jakie beda skutki
Ostatnio zmieniony 25 cze 2011, 17:08 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować zgodnie z zasadami i pisać poprawnie!!!/Poprawione

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: TURBINA LANCIA KAPPA

Post autor: Polej » 25 cze 2011, 14:27

Kappacichy pisze:czy mozna zamontowac turbione do lacni kappy Silnik 2.0 155km 20V 5 cylidnrów ??
bo słyszałem ze mozna bo posiadam skrzynie biegów Power Drive
czy turbina duzo da i jakie beda skutki
wszystko można, oczywiście. Nie wiem natomiast, co ma do tego fakt, że masz power drive- może +5 do lansu.

Włóż samą turbinę, to nacieszysz się nią w jeden dzień, później nie będziesz miał okazji.
Poczytaj trochę informacji na temat 5.20 VT i przekonasz się, że turbina to "kropla w morzu potrzeb", przy takim tuningu. Tym bardziej, jeśli chciałbyś wycisnąć więcej, niż z seryjnej turbiny.


Edit: Chciałem napisać: "Jasne, wkładaj, wszyscy tak robimy. Pasuje od Volvo FH12"
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Alan

Re: TURBINA LANCIA KAPPA

Post autor: Alan » 25 cze 2011, 14:40

Polej,ale tylko z wersji globetrotter xxl.

Rafako

Re: TURBINA LANCIA KAPPA

Post autor: Rafako » 25 cze 2011, 15:02

G... : cenzura : się tam znacie chopy : hahaha : : jump :
Od FL 6 tyż pasuje i od Ikarusa Airport busa i od mercedesa O303 ;) ...
...ale tylko w połączeniu szeregowym z gaźnikiem od Rometa Kadeta M780 ;)
BTW, nie pozbawiajmy kolegi marzeń, w myśl starego powiedzenia "jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz" :D
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: TURBINA LANCIA KAPPA

Post autor: Art92 » 25 cze 2011, 15:34

Wszystko się da, pozostaje kwestia za ile. Tańszym rozwiązaniem zapewne będzie przekładka całego silnika.
VW Sweter 1.9 TDi. Od czasu do czasu ujeżdżam Chevrolet Cruze 1.6

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: TURBINA LANCIA KAPPA

Post autor: FXX » 25 cze 2011, 15:51

Albo wymiana całej Kappy na Kappę z 5.20 Turbo ;)
Znalezienie tego silnika w dobrym stanie nie będzie zadaniem łatwym. Do tego należałoby jeszcze np. przełożyć hamulce z wersji 5.20VT i parę innych drobiazgów, co pewnie niewiele mniej wyniesie niż kupno całego samochodu ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5433
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Kappa - turbina

Post autor: Tomzik » 16 lip 2011, 18:57

A ja bym obstawiał, że więcej niż kupno 20VT ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: TURBINA LANCIA KAPPA

Post autor: Polej » 16 lip 2011, 20:49

FXX pisze:Albo wymiana całej Kappy na Kappę z 5.20 Turbo ;)
Znalezienie tego silnika w dobrym stanie nie będzie zadaniem łatwym. Do tego należałoby jeszcze np. przełożyć hamulce z wersji 5.20VT i parę innych drobiazgów, co pewnie niewiele mniej wyniesie niż kupno całego samochodu ;)

Doliczyć należy oczywiście cały dolot, elektronikę, ukł. wydechowy, sprzęgło.........-> w tym miejscu powinna zapalić się czerwona kontrolka "Stop-odpuść sobie" :lol:
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - turbina

Post autor: FXX » 16 lip 2011, 21:08

Nie znam na tyle, różnic technicznych między zwykła 5.20, a 5.20VT, więc rzuciłem ogólnie, ale widzę, że się nie pomyliłem ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”