Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Witam.
Mam taki problem ze swoim autem,Kappa 2.4 Benzyna Gaz,97 r.,pokazuję się "check"oraz komunikat Engine Control system failure,a to zawsze przy towarzyszących skokach obrotów,przeważnie przy jakimś postoju bądz gdy samochód chodzi na niskich obrotach,do tego doszło niedawno jakieś tak jakby dławienia przy nabieraniu prędkości na 2,czy 3 biegu,wcześniej były same skoki obrotów oraz w/w komunikat,mechanik powiedział że problem z tymi obrotami spowodowany jest przez komputer który należało by wymienić,jednak jak zaznaczył nie da gwarancji że to nie wróci po wymianie,ze względu na gaz,przez który to ponoć wszystko się dzieje,i żeby mieć pewność najlepiej było by zdemontować gaz i wymienić komputer.
Proszę o jakąś radę może ktoś miał podobny lub taki sam problem u siebie,z góry dziekuje.
Pozdrawiam
Mam taki problem ze swoim autem,Kappa 2.4 Benzyna Gaz,97 r.,pokazuję się "check"oraz komunikat Engine Control system failure,a to zawsze przy towarzyszących skokach obrotów,przeważnie przy jakimś postoju bądz gdy samochód chodzi na niskich obrotach,do tego doszło niedawno jakieś tak jakby dławienia przy nabieraniu prędkości na 2,czy 3 biegu,wcześniej były same skoki obrotów oraz w/w komunikat,mechanik powiedział że problem z tymi obrotami spowodowany jest przez komputer który należało by wymienić,jednak jak zaznaczył nie da gwarancji że to nie wróci po wymianie,ze względu na gaz,przez który to ponoć wszystko się dzieje,i żeby mieć pewność najlepiej było by zdemontować gaz i wymienić komputer.
Proszę o jakąś radę może ktoś miał podobny lub taki sam problem u siebie,z góry dziekuje.
Pozdrawiam
Re: Engine Control System Failure-Kappa 2.4 B/G
MechanikKapper pisze:Witam.
Mam taki problem ze swoim autem,Kappa 2.4 Benzyna Gaz,97 r.,pokazuję się "check"oraz komunikat Engine Control system failure,a to zawsze przy towarzyszących skokach obrotów,przeważnie przy jakimś postoju bądz gdy samochód chodzi na niskich obrotach,do tego doszło niedawno jakieś tak jakby dławienia przy nabieraniu prędkości na 2,czy 3 biegu,wcześniej były same skoki obrotów oraz w/w komunikat,mechanik powiedział że problem z tymi obrotami spowodowany jest przez komputer który należało by wymienić,jednak jak zaznaczył nie da gwarancji że to nie wróci po wymianie,ze względu na gaz,przez który to ponoć wszystko się dzieje,i żeby mieć pewność najlepiej było by zdemontować gaz i wymienić komputer.
Proszę o jakąś radę może ktoś miał podobny lub taki sam problem u siebie,z góry dziekuje.
Pozdrawiam



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Engine Control System Failure-Kappa 2.4 B/G
Z tego co pamiętam mechanik,było to w warszawie młody chłopak jednakże samochód pojechał tam do warsztatu ze względu iż był to zakład który kiedyś serwisował rządówki,za ich czasów,pooglądał wszystko i tak powiedział jak napisałem jeżeli chodzi o skoki obrotów silnika,z tego co się dowiadywałem nowy komputer to spory koszt który raczej odpada,ale czy to w ogóle jest powodem tych skoków???zebym miał chociaż pewność że to pomoże.......
Re: Engine Control System Failure-Kappa 2.4 B/G
Szczerze powiedziawszy, to pierwszy raz słyszę, żeby ktoś diagnozowanie falujących obrotów zaczynał od wymiany komputera i demontażu instalacji gazowejKapper pisze:jeżeli chodzi o skoki obrotów silnika,z tego co się dowiadywałem nowy komputer to spory koszt który raczej odpada,ale czy to w ogóle jest powodem tych skoków???zebym miał chociaż pewność że to pomoże.......

Przede wszystkim powinieneś upewnić się, czy to nie wina samej instalacji, a jeśli chcesz sam znaleźć odpowiedź, to najpierw przejrzyj tematy dotyczące falujących obrotów w tym silniku. Przyczyn, oprócz LPG może być co najmniej kilkanaście, więc chyba lepiej i taniej jest wykluczać, niż wymieniać..
A w ogóle, to co to za instalacja i czy jest różnica na benzynie a na gazie?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Engine Control System Failure-Kappa 2.4 B/G
skoki obrotów już mam ze 3 lata co najmniej,(oczywiscie chciałem dodać że mechanik wtedy wrzucal na komputer),różnicy na gazie czy benzynie raczej nie ma,dzisiaj jeździłem na samej benzynie cały dzien i tak samo obroty skakały,tematy przejrzałem już chyba setki i szczerze powiedziawszy to co człowiek to inna teoria,i jak na razie wszystko sprowadza się do tego komputera.gaz sekwencyjny,jeżeli chodzi o konkretną nazwe to teraz nie jestem w stanie podać bo nie ja zakładałem,i nie pamiętam musiałbym sprawdzić,różnica jedyna jaką zauważam to że dzieje się to przeważnie na wolnych obrotach,czasami wystarczy przygazować troche i przechodzi na chwile,czasami odepne kleme podepne z powrotem i też jest okej przez jakiś czas.ale wraca,na kasowanie błędów jeżdze co jakiś czas ale i tak wraca za niedługo ten sam engine control system failure.
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Masz stare 2,4 jeszcze z linką gazu i nie ma tam żadnego komputera co miałby wpływ na obroty. Komputer w tym aucie dostaje sygnały z elementów silnika i odpowiednio je rozdziela tak aby w momencie otwierania przepustnicy silnik nabierał obrotów i po jej zamknięciu pozostał na biegu jałowym. Nie zliczona ilość aut jeździ na podwójnym zasilaniu i nikt nie wymienia komputerów bo obroty falują. Kasowanie błędów bez ustalenia przyczyn ich powstania nigdy jeszcze nie przyniosło nic dobrego, a to bardzo popularna usługa i bardzo polubiona przez wielu mechaników i właścicieli aut też i to właśnie właściciele aut przyjeżdżają z chęcią na takie "a tylko błędy wykasować i będzie ok"
bezmyślna robota, a potem się czyta takie kwiatki
trzy lata kasuje błędy i nikt nie wie co jest. Jeżeli by robił to mądry człowiek to zapisuje jaki był błąd i sprawdza jaki się powtarza i szuka przyczyny powstawania, a jeśli jak automat tylko "reset" i koniec i nowy mechanik znowu to samo to albo i nawet ten samo wciąż robi tylko to to nigdy nikt nie starał się usunąć problemu. Nie jest to może łatwa robota, ale nie jest to wina komputera.



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
A zna ktoś kogoś kto by się podjął takiego zadania z naprawą tych obrotów,gdzieś okolice Radom,Warszawa???tylko konkretnie proszę bo o fachowca naprawde ciężko,byłem kilka dni temu w ASO Fiata w Radomiu,i nawet nie potrafili połączyć się z komputerem :)ręce opadają czasami.pozdrawiam
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1564
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
spróbuj przeczyścić silniczek krokowy (najlepiej benzyną ekstrakcyjną), może to on, a jak nie on to raczej nie powinno zaszkodzić
sprawdź też układ dolotowy czy jest szczelny, ale zapewne to już zrobiłeś

sprawdź też układ dolotowy czy jest szczelny, ale zapewne to już zrobiłeś

Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Jeżeli chodzi o szczelność to jest ok,a z silniczkiem krokowym to prosiłbym o jakieś instrukcje gdzie,jak,i ile,może jakieś zdjęcie dla ułatwienia abym zlokalizował to w ogóle:))
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lip 2011, 13:43
- Skype: mariusz475
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Witaj,
a masz kody błędów? U mnie jest podobny problem i jak podpinam autko pod komputer wyrzuca błędy sondy lambdy możliwe że u Ciebie również wywaliła lambda.
a masz kody błędów? U mnie jest podobny problem i jak podpinam autko pod komputer wyrzuca błędy sondy lambdy możliwe że u Ciebie również wywaliła lambda.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
nie mam,jedyny komunikat który dostaje to ten co pisałem wczesniej,na komputer jade w poniedzialek,mam nadzieje że ci do których teraz jade dadzą rade się połączyć przynajmniej,jak nie to zostanie mi tylko ASO w Wawie.
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Jak przyjedziesz do W-wy to możesz do mnie przyjechać, z tym że wcześniej musisz zadzwonić żeby mnie nie zaskakiwać, mam raczej cały czas zajęcie.Kapper pisze:nie mam,jedyny komunikat który dostaje to ten co pisałem wczesniej,na komputer jade w poniedzialek,mam nadzieje że ci do których teraz jade dadzą rade się połączyć przynajmniej,jak nie to zostanie mi tylko ASO w Wawie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lip 2011, 13:43
- Skype: mariusz475
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Ja mieszkam w Ciechanowie. Niedaleko od Wawy w sumie. W wawie będę zapewne jutro około pod wieczór. Jadę pod dworzec centralny. Następnie będę 15 lipca w Wawie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:15
- Imię: Marx
- Lokalizacja: Mazowsze
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
Witam
jestem po naprawie swojej kappy,obroty były z powodu walniętego przepływomierza prawdopodobnie,przynajmniej tak wykazał komp.po podpięciu,a i po wymianie na nowy obroty są ok.ponad tydzien jazdy i ani razu nie podskoczyły,
Mam jednak takie pytanie ponieważ wydaje mi się jakby straciła na mocy,ma 175 KM ale ich nie czuć tak jak wczesniej,ktoś mi podpowiedział że to może być wina filtra paliwa,gdzie to w ogóle powinienem szukać w swojej kappie może ktoś się orientuje więcej coś na ten temat???
to jest kappa 2.4 z 1997 r.
Jeżeli to nie filtr paliwa to gdzie powinienem szukać przyczyny tego spadku mocy???
Pozdrawiam
jestem po naprawie swojej kappy,obroty były z powodu walniętego przepływomierza prawdopodobnie,przynajmniej tak wykazał komp.po podpięciu,a i po wymianie na nowy obroty są ok.ponad tydzien jazdy i ani razu nie podskoczyły,
Mam jednak takie pytanie ponieważ wydaje mi się jakby straciła na mocy,ma 175 KM ale ich nie czuć tak jak wczesniej,ktoś mi podpowiedział że to może być wina filtra paliwa,gdzie to w ogóle powinienem szukać w swojej kappie może ktoś się orientuje więcej coś na ten temat???
to jest kappa 2.4 z 1997 r.
Jeżeli to nie filtr paliwa to gdzie powinienem szukać przyczyny tego spadku mocy???
Pozdrawiam
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa 2.4 B/G - Engine Control System Failure
zajrzyj pod auto przy zbiornikuKapper pisze:Witam
jestem po naprawie swojej kappy,obroty były z powodu walniętego przepływomierza prawdopodobnie,przynajmniej tak wykazał komp.po podpięciu,a i po wymianie na nowy obroty są ok.ponad tydzien jazdy i ani razu nie podskoczyły,
Mam jednak takie pytanie ponieważ wydaje mi się jakby straciła na mocy,ma 175 KM ale ich nie czuć tak jak wczesniej,ktoś mi podpowiedział że to może być wina filtra paliwa,gdzie to w ogóle powinienem szukać w swojej kappie może ktoś się orientuje więcej coś na ten temat???
to jest kappa 2.4 z 1997 r.
Jeżeli to nie filtr paliwa to gdzie powinienem szukać przyczyny tego spadku mocy???
Pozdrawiam


