Strona 1 z 1

Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 25 wrz 2011, 12:40
autor: dawidostrowiec
Witam!

Ostatnio zauważyłem, że przy prędkości ponad 140km/h auto bardzo kopci. Do 120km/h auto zachowuje się normalnie, przy ruszaniu z miejsca na dużych obrotach puści trochę czarnego dymu, a później jest to niewidoczne w lusterkach. Natomiast po przekroczeniu 140km/h auto bardzo dymi i mam takie wrażenie jakby coś mu nie umożliwiało szybszej jazdy.

Proszę o poradę.

Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 04 paź 2011, 23:22
autor: Ramzes_II
EGR sprawny ?

Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 05 paź 2011, 7:09
autor: Alan
A kopci na czarno czy np biało-niebiesko?

Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 05 paź 2011, 14:45
autor: dawidostrowiec
Jak sprawdzić czy EGR jest sprawny?
Natomiast samochód kopci na czarno.

Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 05 paź 2011, 20:25
autor: Ramzes_II
Mozna próbowac na chwile zaslepić i przejechac sie zobaczyc. Będą dziać się anomalie, silnik moze tracic nagle moc, ale jesli dymienie ustąpi to masz winnego.

Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 05 paź 2011, 20:33
autor: dawidostrowiec
jeżeli możesz to napisz krok po kroku jak to zrobić, ponieważ nigdy nie praktykowałem takich czynności

Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości

: 05 paź 2011, 21:01
autor: Ramzes_II
do dolotu po prawej stronie patrząc od przodu silnika dochodzi rurka od wydechu. na kolektorze wydechowym jest gruszka podcisnieniowa która wlasnie bezpośrednio steruje EGR. Najlepiej zaślepic przy dolocie - czyli tam gdzie rurka jest przykrecona na 2 srubkach (klucz 10)
Odkrecasz 2 srubki - odsuwasz rurkę od kolektora dolotowego, dajesz podkładkę z blachy pomiedzy rurke a kolektor dolotowy (puszka po piwie/ coli jako dawca blaszki) i zakrecasz rurke z zaslepką z blaszki.
Teraz wsiadasz w auto i jedziesz sie przejechac i obserwować.
Jako ze TD (przeciwnie do JTD) bardzo nie lubi zaślepiania EGR mozesz zaobserwowac zachowania w stylu: jakby turbo nie działało, odcinanie nagłe mocy... Ogólnie skutki występują cyklicznie, nie mają powtarzalności ani nie znasz dnia ani godziny ich wystapienia, dlatego jazda z takim rozwiązaniem jest bynajmniej niebezpieczna.
Robisz to tylko by sprawdzic czy odzyskał moc i ustąpiło dymienie.
Jesli ustąpi - wówczas odślepiasz rurkę EGR, odkrecasz Zawór EGR od kolektora wydechowego, dajesz go do czyszczenia, tudzież kupujesz nowy.
Jesli nie ustąpi dymienie i bedzie nadal słaby - mozesz miec cos z pompą, tudzież przepływką.
Ale tego przez forum sie juz nie da sprawdzić. Muszisz jechac do goscia od diesli.