Strona 1 z 1
Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 04 paź 2011, 23:03
autor: Ramzes_II
Mam znów problem z filtrem paliwa- rozszczelnił się w okolicy spustu wody (plastikowy korek na dole)
Jak kupiłem auto, zmieniłem ten filtr na FILTRON-a. Wytrzymał 3 miesiące - pękł i lało się paliwo strumieniami.
W lipcu zeszłego roku gdy to sie stało, oddałem wadliwy filtr na reklamację, a sam zakupiłem Knecht-a. Wytrzymał dokładnie 14 miesięcy.
Paliwo leje sie z niego strumieniem.
Co do cholery jest z tymi filtrami ? Toż one mają wytrzymac 60 tys km, a nie raptem 15- 20 tys i rok czasu.
Filtr nie był dokładnie do Kappy 2.4 JTD, ale po numerze z Lybry 2.4 JTD.
O co chodzi ?
Biododatki w ropie rozpuszczają uszczelki (w tym wypadku oring) ?
Re: Kappa 2.4 JTD filtr paliwa
: 05 paź 2011, 16:49
autor: skyblu
rok temu kupiłem w ASO przejechane ok +20tkm, dedykowany do JTD Kappa,
jest OK
pozdro

Re: Kappa 2.4 JTD filtr paliwa
: 05 paź 2011, 17:23
autor: Ramzes_II
Jadę jutro do znajomego. Zmierzymy cisnienie na pompie elektrycznej, sprawdzimy przelew. Cos tam musi byc nie tak. Albo pompa paliwa daje chore cisnienie, albo powrót nadmiaru paliwa do baku jest zatkany.
Re: Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 06 paź 2011, 21:38
autor: Ramzes_II
Auto po pomiarach.
Cisnienie pompy wstępnej - 2.9 bara (czyli w normie- do 3.5 nawet moze być)
Powrót paliwa drożny. Sprawdzone powroty z filtra, pompy CR, wtryskiwaczy. Zero problemów.
Czyli wszystko sprawne.
Albo.... filtry są do d...y, albo ja mam zezowate szczęscie do trafiania na felerne sztuki.
Re: Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 12 lis 2011, 6:34
autor: Ramzes_II
No i problem rozwiązany.
Filtron nie produkuje filtrów do Kappy 2.4 JTD, bo... no własnie...
Rynek jest niszowy, a filtr musi mieć metalowy spust wody z uszczelką miedzianą i śrubą zamiast plastikowego korka spustowego, z oringiem gumowym.
Co dziwne Thesis, Lybra, Alfa z tym silnikiem - filtry są, plastikowe spusty mają, działają.
W Kappie JTD wystepują pulsacje w układzie paliwowym i filtr powinien mieć wytrzymałość do 18 atm. (Informacja od Pana z Filtrona, czytaj niżej)
Sympatyczny Pan w Dziale Produkcyjnym Filtrona, po rozmowach telefonicznych, zaproponował jako alternatywę filtr ich produkcji,
spełniający wszelkie wymagania Fiata, dedykowany do jakichś dostawczaków - Filtr PP837/1
Cena - średnio około 30 zł.
Mała rzecz, a cieszy.
Amen.
Re: Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 12 lis 2011, 21:05
autor: wito1987
Ciekawe jak to się ma u mnie

Re: Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 13 lis 2011, 20:52
autor: Ramzes_II
wito1987 pisze:Ciekawe jak to się ma u mnie

Wg filtrona do Twojej Belli: PP 954.
Ty mozesz mieć inaczej poprowadzone powroty paliwa, ew. zawory zwrotne cisnienia.
Jest róznica w tych silnikach, mimo ze bliźniaki, to cos w osprzecie jest innego.
Re: Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 16 gru 2011, 23:26
autor: Dawka
Dominik to powiem że mnie zaskoczyłeś... jak kupiłem kappę, filtr paliwa miał plastikowy spust, wymieniłem na knechta, również z plastikowym spustem, ostatnio wymieniałem na włoskiego Mullera i też jest z plastikowym spustem a z paliwem nigdy nie było problemu, a z drugiej strony to też trochę tych filtrów paliwa sprzedałem i zawsze był z plastikowym spustem a nikt się nigdy nie skarżył na cieknący filtr...
Re: Kappa 2.4 JTD - filtr paliwa
: 17 gru 2011, 9:24
autor: Ramzes_II
Cieknący ? tam nie ciekło - tam się lało jak z wiadra - 3bary z pompy z baku jak karcher. Wszystko w ropie było, a paliwo ubywało w oczach na wskazniku.
Teraz przynajmniej w trasę moge pojechac spokojnie, a nie z zapasowym filtrem w bagazniku i czekanie kiedy pierdyknie...