Strona 1 z 2

Instalacja LPG do 20VT

: 10 gru 2011, 19:30
autor: tgp
Witam,

Rozważam instalację LPG w mojej ślicznotce (K20VT) chociaż rentowność takiego rozwiązania w moim przypadku jest dyskusyjna :lol:
Czy ktoś zna warsztaty montujące LPG które może polecić? I nie chodzi mi raczej o doświadczenia typu "tylko on potrafił ustawić gaz" chociaż też są cenne.
Od warsztatu oczekuję (kolejność nieprzypadkowa malejąca według ważności):
- fachowości (zgodne ze sztuką zamontowanie LPG w każdym szczególe),
- solidności i staranności. Auto ma nie stracić swoich walorów estetyczno użytkowych,
- elastyczności. Nie podoba mi się jak ktoś montuje tylko BRC i nic innego bo reszta to do niczego. Chciałbym żeby zestaw był ustalony bez takich uwarunkowań.
- dobrej ceny. Nie oczekuję instalacji za pół darmo.
- szybkiej realizacji (czasy kolejek na za miesiąc już chyba dawno minęły)
- w Krakowie lub możliwie blisko. Biorę pod uwagę również dalsze lokalizację ale tylko wtedy, kiedy wiąże się z tym jakiś wyraźny argument "za".
Pomożecie? ;)

Pozdrawiam,
G.

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 12 gru 2011, 7:47
autor: tgp
Zbyt wygórowane oczekiwania czy po prostu nikt w ostatnim czasie nie montował, ewentualnie montował a nie jest zadowolony?

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 12 gru 2011, 21:23
autor: wujekp
Polecanie kogokolwiek to ryzykowna sprawa. :D
Poza tym temat nie raz się przewijał. Poszukaj. Na pewno dobre opinie ma warsztat J. Karkusa na Myśliwskiej (zakładał m.in. w mojej, ale to nie ja zakładałem), w którym ja serwisuję jak sobie przypomnę, że przydałoby się zajrzeć (bo problemów brak) ...
Ale nikogo nie polecam ... ;) :D

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 12 gru 2011, 21:58
autor: bufi
Mogę tylko z własnego doświadczenia - Olkusz - Bracia Gajer , gazowałem Hondę 2.0 -Landi Renzo Omegas -bezproblemowo , jutro gazuję Kappę 16VT .

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 7:43
autor: tgp
wujekp pisze:Polecanie kogokolwiek to ryzykowna sprawa. :D
No przecież nie chodzi o to żeby ktoś dał gwarancję, że mi dobrze za przeproszeniem zrobią, tylko, że ktoś korzystał i ma pozytywna opinię.
wujekp pisze:Poza tym temat nie raz się przewijał. Poszukaj. Na pewno dobre opinie ma warsztat J. Karkusa na Myśliwskiej (zakładał m.in. w mojej, ale to nie ja zakładałem), w którym ja serwisuję jak sobie przypomnę, że przydałoby się zajrzeć (bo problemów brak) ...
No właśnie szukałem, ale albo informacje datowane w odległej przeszłości, albo nie w kontekście montażu tylko serwisowania. Warsztat na Myśliwskiej biorę pod uwagę, nawet już zrobiłem mały wywiad.
wujekp pisze:Ale nikogo nie polecam ... ;) :D
No to się rozumie samo przez się :lol:

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 7:46
autor: tgp
bufi pisze:Mogę tylko z własnego doświadczenia - Olkusz - Bracia Gajer , gazowałem Hondę 2.0 -Landi Renzo Omegas -bezproblemowo , jutro gazuję Kappę 16VT .
Rozumiem, że odczucia raczej pozytywne? Jak kształtują się tam ceny? Tak, wiem , telefon. :D
Trochę daleko, więc tak ja pisałem, musieli by mieć jakiś duży plus.

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 11:03
autor: Lukasz_TG
16VT jest dość ciężki w gazowaniu.

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 12:26
autor: bufi
Lukasz_TG pisze:16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Mógłbyś rozwinąć myśl , bo jestem ciekaw dlaczego .

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 13:14
autor: Lukasz_TG
bufi pisze:
Lukasz_TG pisze:16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Mógłbyś rozwinąć myśl , bo jestem ciekaw dlaczego .
50km z cylindra ten silnik wymaga bardzo dobrych i szybkich wtryskiwaczy, nawierty musza być bardzo dokładnie wykonane, przy tych czasach wtrysku, węże wtryskiwacz kolektor krótkie, obowiązkowo wszystkie równej długości.

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 13:33
autor: bufi
Lukasz_TG pisze:
bufi pisze:
Lukasz_TG pisze:16VT jest dość ciężki w gazowaniu.
Mógłbyś rozwinąć myśl , bo jestem ciekaw dlaczego .
50km z cylindra ten silnik wymaga bardzo dobrych i szybkich wtryskiwaczy, nawierty musza być bardzo dokładnie wykonane, przy tych czasach wtrysku, węże wtryskiwacz kolektor krótkie, obowiązkowo wszystkie równej długości.
Rozumiem , ponoć tak chłopaki mają podejść do tematu . Szybkie wtryskiwacze i reduktor do 350 konia . jakoś tak . Całość mają zrobić na Lovato , Jak im zacząłem tryskać forumową wiedzą Stag + niebieskie Hana i dwa reduktory to się troszkę pośmiali że naczytałem się po forach :) .

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 14:02
autor: Polej
Lukasz_TG pisze: 50km z cylindra ten silnik wymaga bardzo dobrych i szybkich wtryskiwaczy, nawierty musza być bardzo dokładnie wykonane, przy tych czasach wtrysku, węże wtryskiwacz kolektor krótkie, obowiązkowo wszystkie równej długości.
Czyli normalny montaż sekwencji w silniku turbodoładowanym, żadnych "cudów" tu nie podałeś, bo ich nie ma.
Wykazać wiedzą i doświadczeniem zakład mógłby się przy np. bezpośrednim wtrysku, jak w niektórych Volvo, czy bokserach.
bufi pisze: Rozumiem , ponoć tak chłopaki mają podejść do tematu . Szybkie wtryskiwacze i reduktor do 350 konia . jakoś tak . Całość mają zrobić na Lovato , Jak im zacząłem tryskać forumową wiedzą Stag + niebieskie Hana i dwa reduktory to się troszkę pośmiali że naczytałem się po forach :) .
Bo na forach LPG wszyscy są wybitni, o czym się przekonałem i każdego gazownika chcą poprawić i się z niego śmieją :lol: Najbadziej śmieszą mnie Ci, którzy jeżdżą na drugi koniec Polski na montaż, bo na forum przeczytali, że to największy specjalista od montażu LPG w....np. Audi A4 :D
Zakładać trzeba blisko siebie i na dobrych (markowych) elementach, to nie będzie problemu, czy to 16VT, czy 20VT, czy..1.9 TDI : gafa : :D :D , bo jak ma się jeździć na regulację i przeglądy po 50-100-200 km, lub na niespodziewane usterki (bo i te się zdarzają niezależnie od doświadczenia gazownika) to taka instalacja przestaje mieć sens, bo koszty obsługi przestają być ekonomiczne.

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 14:36
autor: bufi
Polej pisze:Zakładać trzeba blisko siebie i na dobrych (markowych) elementach, to nie będzie problemu, czy to 16VT, czy 20VT, czy..1.9 TDI : gafa : :D :D , bo jak ma się jeździć na regulację i przeglądy po 50-100-200 km
Święta prawda . W Landi gdy jechałem do pracy padł mi czujnik ciśnienia gazu na listwie wtryskiwaczy . Ponieważ mam gazowniku po drodze , skręt w prawo 50m i jestem u nich , czujnik wymieniony na gwarancji w ciągu 10 minut :)

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 14:54
autor: paśny
Polej pisze:Zakładać trzeba blisko siebie
Dokładnie zwłaszcza, że jak coś będzie nie tak i będą widzieć Klienta odpowiednio często to zrobią wszystko, żeby go nie oglądać :D

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 15:23
autor: Lukasz_TG
Jeszcze jedna mała uwaga. Miałem pewne problemy z obiegiem wodnym parownika (testowałem różne kombinacje) Najlepiej było, gdy parownik był podłączony szeregowo na wyjściu do nagrzewnicy.

Zaznaczone na foto.
lpg.jpg

Re: Instalacja LPG do 20VT

: 13 gru 2011, 16:00
autor: Wolek
Polej pisze:Zakładać trzeba blisko siebie i na dobrych (markowych) elementach, to nie będzie problemu, czy to 16VT, czy 20VT, czy..1.9 TDI : gafa : :D :D , bo jak ma się jeździć na regulację i przeglądy po 50-100-200 km
Zgodzę się z tym, ale tylko po części. Markowe elementy nie zapewniają dobrego działania instalacji, szczególnie w silnikach 2,0 turbo. Przekonałem się o tym już wielokrotnie, do kilku wkładałem gaz osobiście, kilka regulowałem. Wszystko musi być zrobione precyzyjnie, a szczególnie w przypadku 8v turbo (najlepiej ustawiać sondą szerokopasmową) ponieważ np stag nie rysuje map gazowych ani paliwowych przy tym sterowniku webera. Tak do 8v jak i 16v turbo wystarczy jeden reduktor ( z czystym sumieniem polecam Zavoli Zeta S ), natomiast jeśli chodzi o wtryskiwacze to z moich doświadczeń najlepsze były MATRIX XJ z podwójnymi cewkami. Chociaż na niebieskich starych Rail-ach też chodziła bez problemu, ale trudniej było ją ustawić. Trzeba pamiętać, że przewód pod samochodem powinien być fi8 nie 6, bo inaczej u góry będzie brakować. W przypadku 20v turbo jeden reduktor nie wystarczy (też mówię z autopsji). Zestaw obsługujący bez problemu to 2 x Zavoli Zeta N. Moja poprzednia kappa bezproblemowo chodziła na Magicjet-ach. Do obecnej będę raczej wkładał wtryski HANA. Trzeba pamiętać, że gaziarze nie koniecznie polecają to co jest lepsze, a jedynie to co lepiej wychodzi dla nich w zakupie (lepszy rabat od danej firmy itp.). Z doświadczenia powiem tak: pilnować ustawień to pół sukcesu. Nawet najlepszy gaz ustawiony na "odczep się" nie będzie działał :!: