Strona 1 z 1
Lux sport - supernowoczesny polski samochód
: 13 lut 2012, 12:31
autor: Nat
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
: 13 lut 2012, 14:21
autor: Barton
Po przeczytaniu tego artykułu i podobnych zawsze nasuwa się ten sam wniosek: gdyby nie przeciwności losu (I, II WŚ, komunizm) to myślę, że Polska byłaby wspaniałym krajem.
Mieliśmy swego czasu bardzo światłe umysły praktycznie w każdej dziedzinie (dalej mamy, ale nie mamy na nic pieniędzy), zwłaszcza jeżeli chodziło o nauki ścisłe, które są tak potrzebne do rozwoju technicznego kraju. Niestety wszytko zostało bezpowrotnie zmarnowane

Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
: 13 lut 2012, 17:04
autor: piterstilo
Istniało podejrzenie, bądź jedynie przypuszczenie, że Niemcy skopiowali naszego LUX-a i wyprodukowali ADLERA ?
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
: 14 lut 2012, 1:56
autor: Gepard
piterstilo pisze:Istniało podejrzenie, bądź jedynie przypuszczenie, że Niemcy skopiowali naszego LUX-a i wyprodukowali ADLERA ?
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
Kolego, nie odrobiłeś pracy domowej z historii.

Autem o sylwetce dziwnym zbiegiem okoliczności podobnej do LS-sa był Hanomag Stromline nie Adler. Natomiast samochód, w którym wszystkie gwinty miały rozmiar M10, to CWS.
Re: Lux sport - supernowoczesny polski samochód
: 14 lut 2012, 11:03
autor: solarzmr
Gepard pisze:piterstilo pisze:Istniało podejrzenie, bądź jedynie przypuszczenie, że Niemcy skopiowali naszego LUX-a i wyprodukowali ADLERA ?
W tamtych latach, powstał również projekt prostego auta- Stetysz .Tak prostego,że jeden klucz miał posłużyć do całej obsługi serwisowej ?!!!
Kolego, nie odrobiłeś pracy domowej z historii.

Autem o sylwetce dziwnym zbiegiem okoliczności podobnej do LS-sa był Hanomag Stromline nie Adler. Natomiast samochód, w którym wszystkie gwinty miały rozmiar M10, to CWS.
Uprzedziłeś mnie z Hanomagiem i CWS

Co do CWS to miał jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie. W rozrządzie i skrzyni biegów zastosowano takie same koła zębate, dzięki czemu uproszczone było serwisowanie i dostęp do części zamiennych. W kolejnych konstrukcjach inż. Tańskiego również można znaleźć zastosowania wymiennych modułów. Kilka lat później skonstruował dwa silniki, jeden 8 cylindrowy o pojemności 3 litrów, a drugi 4 cylindrowy o pojemności 1,5 litra, który był połowa pierwszego silnika. Nawet wał w silniku 8 cylindrowym składał się z dwóch wałów od silników 4 cylindrowych.
A i tak wszystko zostało zaprzepaszczone dzięki umowie licencyjnej z Fiatem. Był w niej zapis że ma zostać wstrzymana produkcja i konstrukcja wszelkich samochodów produkcji Polskiej. Zyskaliśmy Fiata 508, ale straciliśmy cały własny dorobek motoryzacyjny
