Strona 1 z 1

Delta II - zalane świece

: 18 lut 2012, 18:12
autor: Lukasz KrK
Witam

Mam pytanko co może być powodem częstego zalania świecy?
Co najmniej 3 razy w miesiącu zmuszony jestem je wykręcać i przeczyszczać, bo chodzi jak traktor i nawet przy dłuższej pracy silnika nie są w stanie "wyschnąć".
Świece są nowe, na kablach niema przebić, nie kopią też były wymienione z półtora roku temu pomożecie?

Re: Delta II - zalane świece

: 18 lut 2012, 18:21
autor: mac1us
Problem z silniczkiem krokowym został rozwiązany czy nie? Jeśli nie układ zapłonowy (aparat zapłonowy, świece, przewody) to trzeba przejść do sprawdzenia układu paliwowego. Akurat ja Ciebie znam i wiem jaki masz silnik, ale nie każdy to wie ;) Delta 1,6 75 koni jednopunkt.
Ja jestem w Polsce, ale mam niewyróbkę i zajęty garaż non stop.

Re: Delta II - zalane świece

: 18 lut 2012, 18:28
autor: Lukasz KrK
Chyba nadal nie działa silniczek krokowy tzn. na mrozach po odpaleniu trzymał ładnie obroty, możesz coś jaśniej z tym układem paliwowym? Kiedy mogłbym podjechać do Ciebie to byś zajrzał? I felgę zostawił.

Re: Delta II - zalane świece

: 18 lut 2012, 18:58
autor: mac1us
Tak jak pisałem cały czas mam zajęty, mam nadzieję w przyszłym tygodniu złożyć bmw, później pasuje zajrzeć do Dedry, później znów trzeba przygotowywać Deltę do "nowego wcielenia". Na felgę znalazł bym czas, ale na szukanie awarii już nie. Trzeba dojść do tego czemu silniczek krokowy nie działa, czyli lecieć ze schematem elektrycznym. To może być główny problem w szczególności przy mrozach, jeśli to by nic nie dało szukać dalej czy wtrysk nie leje, czy jest dobre ciśnienia paliwa itp itd. Robota najgorsza możliwa czyli szukanie co jest do dupy, sorry, ale nie mam czasu, nie wiem ile uda mi się zrobić przy swoich autach zanim wyjadę, a też nie wiem kiedy to będzie.

Re: Delta II - zalane świece

: 18 lut 2012, 21:50
autor: felek
Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?

Re: Delta II - zalane świece

: 19 lut 2012, 11:52
autor: marmal
felek pisze:Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?
Bardzo słuszna uwaga, tak miałem kiedyś w BMW nawet zmiana świec na trzyiskrowe nic nie dawała u mnie wówczas wymiana silnika dała pożądany efekt. ;)

Re: Delta II - zalane świece

: 19 lut 2012, 11:55
autor: Gros
marmal pisze:
felek pisze:Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?
Bardzo słuszna uwaga, tak miałem kiedyś w BMW nawet zmiana świec na trzyiskrowe nic nie dawała u mnie wówczas wymiana silnika dała pożądany efekt. ;)
Maniek umiesz podnieść na duchu :lol:

Re: Delta II - zalane świece

: 19 lut 2012, 11:56
autor: marmal
Gros pisze:
marmal pisze:
felek pisze:Witam. Proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach, a szczególnie w tym co najczęściej zalewa Ci świece, bo może olej się przedostaje nad tłoki. Piszesz, że nawet po dłuższej jeżdzie Ci zalewa, a jak spalanie smok czy w normie?
Bardzo słuszna uwaga, tak miałem kiedyś w BMW nawet zmiana świec na trzyiskrowe nic nie dawała u mnie wówczas wymiana silnika dała pożądany efekt. ;)
Maniek umiesz podnieść na duchu :lol:
No cóż - takie życie :)

Re: Delta II - zalane świece

: 19 lut 2012, 11:57
autor: Gros
Ale uwaga z ciśnieniem słuszna.

Re: Delta II - zalane świece

: 20 lut 2012, 18:24
autor: Lukasz KrK
jak to sprawdzić? i gdzie? oznacza to koniec silnika? zauważyłem wyciek oleju pod uszczelka zaworów (pod deklem)który spływa po otworach świec może to mieć jakiś wpływ?

Re: Delta II - zalane świece

: 23 lut 2012, 23:14
autor: felek
Wypływający olej pod uszczelką pokrywy zaworów może świadczyć o uszkodzeniu uszczelki w wyniku nadmiernego ciśnienia spalin pod tłokami, co jest wynikiem zużytych pierścieni lub gładzi cylindrów. Dobrym rozwiązaniem było by dokonać pomiaru ciśnienia w komorach sprężania w poszczególnych cylindrach i na tej podstawie można już cokolwiek powiedzieć o przyczynie częstego zalewania świec. Nadmienię tylko, że to jest jedną z wielu przyczyn.