Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Mam pytanie do forumowiczów:
czy miganie podświetlenia zegarów, klimy i przycisków radia, itp. oraz przygasanie świateł mijania na biegu jałowym to:
1. Znana wszystkim usterka zespołu zegarów
2. Alternator
?
Dodam, że na desce nie świeci się ikonka ładowania i bardzo często mi gaśnie tak na 0,5 s wyświetlacz ICS. Miernik podłączony do akumulatora pokazuje przeważnie 13,9V, a FES jeszcze mniej, nawet 13,75V - 13,8V (niby nadal w zakresie). Tej podawanej wartości 14,4V nigdy nie miałem... Zresztą nigdy nie miałem nawet 14V...
PS. Tak było na starym akumulatorze, który padł jak i na obecnej nowiutkiej Centrze Futurze 72Ah.
czy miganie podświetlenia zegarów, klimy i przycisków radia, itp. oraz przygasanie świateł mijania na biegu jałowym to:
1. Znana wszystkim usterka zespołu zegarów
2. Alternator
?
Dodam, że na desce nie świeci się ikonka ładowania i bardzo często mi gaśnie tak na 0,5 s wyświetlacz ICS. Miernik podłączony do akumulatora pokazuje przeważnie 13,9V, a FES jeszcze mniej, nawet 13,75V - 13,8V (niby nadal w zakresie). Tej podawanej wartości 14,4V nigdy nie miałem... Zresztą nigdy nie miałem nawet 14V...
PS. Tak było na starym akumulatorze, który padł jak i na obecnej nowiutkiej Centrze Futurze 72Ah.
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
A czy to napięcie skacze ??? na mierniku ???
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo

BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Raczej nie. Czy pomiar jest na jałowym bez obciążenia, czy tylko na światłach mijania, czy na full odbiornikach prądu, to pomiar jest raczej stały, co najwyżej o 0,05V gdzieś tam skocze. Generalnie na samym biegu jałowym bez świateł, bez klimy i innych dupereli nie mam 14V. I generalnie często słychać nierówną pracę silnika a w nocy widać przygasanie świateł... Na zegarach też widać migotanie czy przyciemnianie podświetlenia.
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
alternator raczej jest dobry bo myślałem ze są skoki to wtedy regulator ale to na pewno nie ...
Czy umiesz sprawdzić spadek napięcia na plusie i na masie ????
Bo możliwe ze masz spadek !!!
Czy umiesz sprawdzić spadek napięcia na plusie i na masie ????
Bo możliwe ze masz spadek !!!
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo

BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Hmm... Szczerze mówiąc nie wiem na razie o co chodzi mimo, że multimetr oraz proste zasady elektroniki czy elektryki nie są mi obce...kornel_95 pisze: Czy umiesz sprawdzić spadek napięcia na plusie i na masie ????
Rozumiem, że to bardzo źle. Co jest wtedy tego przyczyną i jak to wyeliminować?kornel_95 pisze: Bo możliwe ze masz spadek !!!
PS. Teraz przed chwilą (16:57) zrobiłem pomiar i na biegu jałowym bez świateł miernik pokazuje 14,08V a z włączonymi mijania+długie+halogeny+tylne przeciwmgielne pokazuje 13,95V. Raz podczas pomiaru faktycznie napięcie spadło do 13,30V i było słychać po silniku, że spadły mu obroty. Całkiem niedawno robiłem pomiar i nie miałem takich wartości... Dziwne...
PS 2. Co jeszcze zauważyłem: ano na biegu jałowym bzyczy sobie elektrozawór EGR. Jednak po chwili przestaje bzyczeć, po pracy silnika słychać, że coś tam mu się zmieniło w charakterystyce pracy. Jak nacisnę choćby lekko gaz, to elektrozawór znowu bzyczy. Po chwili znowu przestaje i czuć po silniku, że znowu coś się zmieniło i inaczej zaczyna pracować. To mnie ciekawi właśnie, czy to jest normalne? Na biegu jałowym EGR powinien być cały czas otwarty. Druga sprawa: często mi spadają obroty na jałowym, ale też sytuacja raz ma miejsce, a raz nie. I wtedy właśnie to przygasanie jest najbardziej widoczne. Najśmieszniejsze jest to, że elektrozawór EGR i wężyki są nowe, a sam EGR jest po regeneracji.
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Moze jest złe zregenerowany
Spróbuj dołożyć klemę lub jakiś gruby kabel do obudowy alternatora i do klemy masowej w akumulatorze i sprawdź ładowanie na obciążeniu czyli światła i klima ..

Spróbuj dołożyć klemę lub jakiś gruby kabel do obudowy alternatora i do klemy masowej w akumulatorze i sprawdź ładowanie na obciążeniu czyli światła i klima ..
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo

BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
- pastucho
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 29 lis 2008, 0:00
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Witam
Miałem podobne objawy ładowanie 13,8V i przygasanie podświetlania jednak wymiana regulatora napięcia pomogła teraz ładowanie w granicach 14,40V
Miałem podobne objawy ładowanie 13,8V i przygasanie podświetlania jednak wymiana regulatora napięcia pomogła teraz ładowanie w granicach 14,40V
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Stawiam na kiepskie połączenie elektryczne.Gdzieś lipna masa,lub słaby plus. Miałem takie problemy przy kiepskim połączeni na alternatorze.Niby wszystko skręcone,ale styk tak zanieczyszczony że prąd nie przepływał prawidłowo.Kontrolka ładowania nie świeciła.Aku umarł bo wiecznie niedoładowany.
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Alan pisze:Stawiam na kiepskie połączenie elektryczne.Gdzieś lipna masa,lub słaby plus. Miałem takie problemy przy kiepskim połączeni na alternatorze.Niby wszystko skręcone,ale styk tak zanieczyszczony że prąd nie przepływał prawidłowo.Kontrolka ładowania nie świeciła.Aku umarł bo wiecznie niedoładowany.


JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo

BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Wszystkie masy posprawdzane. Klemy, masa na skrzyni, połączenia na rozruszniku (tu akurat nie masa, a "+") wyczyszczone, wydrapane, papierem ściernym do czystego wyszlifowane. Wszystko lśni i błyszczy. Przy okazji okazało się, że rozrusznik prawie kaput (poszedł do regeneracji - teraz odpala od strzała). Jednakże prąd ładowania to nadal 13.8-13.9 V bez świateł i innych odbiorników prądu.
Jeśli jednak na rozruszniku nie było szczotek (a były fabryczne według tego co go robił), to można się domyślać, że alternator też w takim stanie. Może to jest przyczyną...
Jeśli jednak na rozruszniku nie było szczotek (a były fabryczne według tego co go robił), to można się domyślać, że alternator też w takim stanie. Może to jest przyczyną...
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Zejmij pasek i uruchom motor, jeżeli objaw ustapił to alternator, czy obroty nie są niskie?Krzysiek82 pisze:Wszystkie masy posprawdzane. Klemy, masa na skrzyni, połączenia na rozruszniku (tu akurat nie masa, a "+") wyczyszczone, wydrapane, papierem ściernym do czystego wyszlifowane. Wszystko lśni i błyszczy. Przy okazji okazało się, że rozrusznik prawie kaput (poszedł do regeneracji - teraz odpala od strzała). Jednakże prąd ładowania to nadal 13.8-13.9 V bez świateł i innych odbiorników prądu.
Jeśli jednak na rozruszniku nie było szczotek (a były fabryczne według tego co go robił), to można się domyślać, że alternator też w takim stanie. Może to jest przyczyną...
pozdro

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - napięcie ładowania a przygasanie świateł
Winowajcom okazał się alternator - wytarty komutator przy jeszcze w sumie dobrych szczotkach! Także jeśli Wam przygasa oświetlenie, nierówno silnik zaczyna pracować po włączeniu świateł, przypatrzcie się alternatorowi. Szczotki, regulator, koło pasowe może być zdrowe, a komutator w stanie agonalnym.