Delta II - ciepło w kabinie
: 30 mar 2012, 10:03
Witam.
Wiem że temat wentylacji w Delcie był tu wałkowany już kilkanaście razy, ale takiego problemu jak mój to się nie doszukałem. Przeczytałem wszystkie tematy dotyczące wentylacji i trochę przeraża mnie myśl o rozbieraniu tego wszystkiego. Mój problem polega na tym że przy rozgrzanym silniku pomimo ustawienia pokrętła temperatury na min. z nawiewów wydostaje się ciepłe powietrze. W zasadzie to takie "letnie". Co dziwniejsze to najbardziej ciepłe leci na szybę a nieco chłodniejsze przez pozostałe nawiewy. Regulacja temperatur działa - jeśli ustawię pokrętło na max. to powietrze wylatujące z nawiewów jest gorące. Zimą nie stanowi to żadnej uciążliwości, jednak latem... Jednocześnie zauważyłem że pokrętło regulacji temperatury nie da się obrócić do "końca skali" w prawo (w kierunku max.), natomiast w drugą stronę dochodzi do końca bez problemu. No i tutaj pojawiają się moje pytania:
Czy regulacja temperatury odbywa się przez zakręcanie/odkręcanie jakiegoś zaworu na nagrzewnicy realizowanego za pomocą jakichś cięgieł, czy może jest tak jakaś klapka magiczna do której owe cięgła dochodzą? Czy opisany problem może być spowodowany przez niewłaściwą regulację tych cięgieł i być może wystarczyłoby tylko przestawienie czegoś w okolicy zaworu/klapki bądź pokrętła? Czy (jeśli przyczyną jest niedomykający się zawór nagrzewnicy) możliwa jest wymiana/naprawa zaworu bez wymiany całej nagrzewnicy?
Wiem że temat wentylacji w Delcie był tu wałkowany już kilkanaście razy, ale takiego problemu jak mój to się nie doszukałem. Przeczytałem wszystkie tematy dotyczące wentylacji i trochę przeraża mnie myśl o rozbieraniu tego wszystkiego. Mój problem polega na tym że przy rozgrzanym silniku pomimo ustawienia pokrętła temperatury na min. z nawiewów wydostaje się ciepłe powietrze. W zasadzie to takie "letnie". Co dziwniejsze to najbardziej ciepłe leci na szybę a nieco chłodniejsze przez pozostałe nawiewy. Regulacja temperatur działa - jeśli ustawię pokrętło na max. to powietrze wylatujące z nawiewów jest gorące. Zimą nie stanowi to żadnej uciążliwości, jednak latem... Jednocześnie zauważyłem że pokrętło regulacji temperatury nie da się obrócić do "końca skali" w prawo (w kierunku max.), natomiast w drugą stronę dochodzi do końca bez problemu. No i tutaj pojawiają się moje pytania:
Czy regulacja temperatury odbywa się przez zakręcanie/odkręcanie jakiegoś zaworu na nagrzewnicy realizowanego za pomocą jakichś cięgieł, czy może jest tak jakaś klapka magiczna do której owe cięgła dochodzą? Czy opisany problem może być spowodowany przez niewłaściwą regulację tych cięgieł i być może wystarczyłoby tylko przestawienie czegoś w okolicy zaworu/klapki bądź pokrętła? Czy (jeśli przyczyną jest niedomykający się zawór nagrzewnicy) możliwa jest wymiana/naprawa zaworu bez wymiany całej nagrzewnicy?