Strona 1 z 2

Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 03 kwie 2012, 15:43
autor: Daro_wawa
Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.

Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??

Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić

Re: Zawieszenie z elktryczną regulacją twardości KAPPA

: 03 kwie 2012, 16:34
autor: jakubg
Podczepiam się pod temat.

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 03 kwie 2012, 20:36
autor: wojciech711
Daro_wawa pisze:Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.

Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??

Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
może założyc orygialne amorki :D

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 03 kwie 2012, 21:42
autor: Daro_wawa
wojciech711 pisze:
Daro_wawa pisze:Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.

Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??

Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
moze założyc orgialne amorki :D
Gdyby był dostępne i w rozsądnej cenie pewnie bym i kupił.
A teraz i przez najbliższy czas mnie nie będzie stać więc szukam innego sposobu.

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 03 kwie 2012, 22:02
autor: volf
A odpinałeś sterownik amortyzatorów od instalacji auta?

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 03 kwie 2012, 22:31
autor: Daro_wawa
volf pisze:A odpinałeś sterownik amortyzatorów od instalacji auta?
tak odpinałem i nic błąd zostaje

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 03 kwie 2012, 22:37
autor: volf
To sprawa nie wygląda na prostą, może by zasymulować obecność amortyzatorów jakimiś rezystorami? (choć nie wiem czy to co piszę ma jakiś sens, trzeba by najpierw zrobić sekcję właściwego amortyzatora...)

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 7:26
autor: Ramzes_II
Rezystory to tylko by się zakopciły.
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz :D


:lol:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 7:30
autor: argenta67
Ramzes_II pisze:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
To nawet nie zauważasz jaki kolor będą miały jak sie rozpalą :lol: :lol: :lol:

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 7:32
autor: Gros
I będą świeciły nadkola hehe ale bedzie gadget hehe

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 7:33
autor: Ramzes_II
argenta67 pisze:
Ramzes_II pisze:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
To nawet nie zauważasz jaki kolor będą miały jak sie rozpalą :lol: :lol: :lol:
:lol:

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 9:08
autor: jakubg
No dobra a ktoś wie ile na 100% idzie tam prądu? Napięcie jest do 5V tak więc czy żarówka 12V będzie dobra to nie wiem.

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 10:23
autor: Michor
Ramzes_II pisze:Rezystory to tylko by się zakopciły.
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz :D


:lol:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
Hmmm....

Od razu mówie - nie miałem takiego w ręku ale-> elektrozawory od gazu, czy przekaźniki nie pobierają aż tak dużo prądu.

A btw to i 20W rezystor da się znaleźć :)

Najprościej - miernik w łapę i mierzymi na amorach regulowanych z tyłu - jak i co się zmienia np. po przełączeniu na sport. Amperomierz walnąć w obieg i będzie wiadomo jaki pobór prądu jest.

Było by to zasadniczo dziwne, gdyby fabryka tak "prądożerny" obwód puściła na tak niskim napięciu -> pamietajmy z fizyki że W=V*A więc żeby mieć te same Waty musimy przy mniejszym napięciu puścić więcej prądu -> co skutkuje grubymi kablami itp itd.
Ergo, jeżeli to byłby obwód pobierający tak dużo prądu, to najprawdopodobniej by latał na 12v a nie na 5v.

Teraz pytanie -> czy układ przy pomocy 4 kabli odwraca czyli otwiera/zamyka 2 zawory czy robi to jakoś inaczej->
moim zdaniem kwestia ustalenia nap. na jakimś amorze jaki ma opór wew, ewentualnie przy pomocy amperomierza jaki pobiera prąd -> i wtedy już coś można kombinować.


Tak więc, rasumując:) podejrzewam że wystarczy wpiąć np. rezystor żeby zasymulować zamknięty obwód.
Jaki? to już na podstawie pomiarów amora z regulacją można ustalić:)

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 10:30
autor: Wilkin
A w sumie kombinujecie :P - co to tam dla was 2,5 tysia za amorek (Jeden!!!!)
parę drobnych żałujecie :P
kto wymyslił takie ceny :(

Michor ma rację - przy 5V i odciążeniu 4A - kablem musiały by mieć ok 3mm przekroju.
na oko - bo nie chcę mi się liczyć ;)
czyli rezystor powinien dać radę.
Zostaje kwestia wyliczenia - jaki ;)
Ale to wyżej macie rozprawkę ;)

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości

: 04 kwie 2012, 10:33
autor: Michor
Wilkin - wiesz, grooooosze :)

:lol: