Strona 1 z 1

Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 11:08
autor: Aredion
Witam serdecznie.
Posiadam Lancie Kappe 2.0 Turbo 16V 205 KM z 1995 roku
Nie zbyt się znam na tym za bardzo...

Prawdopodobnie siadł rozrząd, czy w związku tym mogło to pójść na zawory w głowicy?

Czy jeśli tak, jaka ewentualnie była by cena zaworów bo nie mogę nigdzie tego znaleźć, autko stoi już u mechanika ponad tydzień i on nie jest w stanie znaleźć zaworów.

Lub twierdzi że są drogie i nie wie czy opłacalne to będzie.

Co sądzicie, Pomóżcie

Pozdrawiam

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 11:51
autor: Gros
zawory sa dostepne i niech chłop idzie do normalnego sklepu -ostatnio były na allegro .Masz na forum temat autosklep24 dzwoń skóry nie zedrą -a mechanik cóz jak znam zycie paprak bez pojęcia -jesli głowica jest dobra to rób cuda nie znajdziesz

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 11:58
autor: Aredion
No niby, że facet zajmuję się wyłącznie Lancia'mi.

Twierdzi, że od rozrządu poszło po głowicy, zaworach. Nie widziałem jak to wygląda bo nie mam możliwości gdyż na wyjeździe jestem i nie wiem kiedy uda mi się być z powrotem. A żona nie ma zielonego pojęcia co i jak.

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 12:03
autor: Gros
chłopie takich co sie tylko zajmuja to znam wielu hihihi
nie pchlij sie jak auto Ci nie potrzebne i jak wrócisz to naprawisz
A jak pekł pasek lub przeskoczył to bałagan będzie niezły z zaworami i ciekaw jak korby czy nie siadły

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 12:10
autor: Lukasz_TG
Nie ważne czym sie facet zajmuje, ale 16vt to specyficzny silnik. Mamy XXI wiek i każdy szanujący się mechanik ma kamere, która wpuszcza do cylindra i wszystko wiadomo. Każdy dobry zakład zajmujący się naprawą głowic sobie z tym poradzi.

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 12:19
autor: facio
:lol: A w co w TYM silniku jest specyficznego ,przecież to stary model jeszcze z themy :nono:

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 15:34
autor: Lukasz_TG
facio pisze::lol: A w co w TYM silniku jest specyficznego ,przecież to stary model jeszcze z themy :nono:
Choćby zawory płytkowe, dwa paski rozrządu, dla wielu mechaników to czarna magia :lol:

Re: Problem z zaworami?

: 22 kwie 2012, 18:46
autor: DamianS
Powinniśmy mieć na półce zawory do 2.0 16V Turbo.
Jeśli jesteś zainteresowany napisz zapytanie bezposrednio na sklep@autosklep24.pl lub zadzwoń 42 661 40 40.
Dla klubowiczów stały rabat.

Re: Problem z zaworami?

: 23 kwie 2012, 7:32
autor: Aredion
DamianS pisze:Powinniśmy mieć na półce zawory do 2.0 16V Turbo.
Jeśli jesteś zainteresowany napisz zapytanie bezposrednio na sklep@autosklep24.pl lub zadzwoń 42 661 40 40.
Dla klubowiczów stały rabat.

Wrócę z wyjazdu, wjade do gościa i zobacze co dokładnie dolega autku, wypytam o wszystko, ewentualnie w tedy się odezwę.

Re: Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?

: 26 kwie 2012, 0:00
autor: pani_bichoniowa
O ile się nie mylę (a mogę - blondynka ciemna jestem, że już o kobiecości nie wspomnę), jeżeli poszły zawory to się nie dziwie, że mechanik nie chce babrać się...tych silnikach - tak specyficznych - zawory bodajże są z brązu i trzeba wybijać je z prowadnic... prowadnice są z miękkiego stopu i można je łatwo uszkodzić i niewielu speców chce się za to zabrać... silniki te są "starego typu" kiedy jeszcze stosowano takie rozwiązanie zaworów i prowadnic, a po tym silniku nastała moda na inne rozwiązania...

Re: Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?

: 26 kwie 2012, 1:07
autor: Wolek
pani_bichoniowa pisze:O ile się nie mylę (a mogę - blondynka ciemna jestem, że już o kobiecości nie wspomnę), jeżeli poszły zawory to się nie dziwie, że mechanik nie chce babrać się...tych silnikach - tak specyficznych - zawory bodajże są z brązu i trzeba wybijać je z prowadnic... prowadnice są z miękkiego stopu i można je łatwo uszkodzić i niewielu speców chce się za to zabrać... silniki te są "starego typu" kiedy jeszcze stosowano takie rozwiązanie zaworów i prowadnic, a po tym silniku nastała moda na inne rozwiązania...
Z brązu są prowadnice zaworowe zaworów wydechowych, do wyciągnięcia zaworów wystarczy klucz do świec lub kawałek rurki ;), nie da się uszkodzić prowadnic przy wyciąganiu zaworów. Zawory wydechowe są sodowe. Silnik sam w sobie jest "prosty jak budowa cepa" tylko trzeba być precyzyjnym i pedantycznym przy jego składaniu. Silnik nie ma nic wspólnego z silnikiem "starego typu". To klasyczna jednostka: 16 zaworów, 5 podpór na wale, wtrysk wielopunktowy więc żaden z niego archaik. Po prostu to coś więcej niż TDI czy 1,8 Pb z VW i nie da się go poskładać na zasadzie "to będzie". Albo robi się go tak jak ma być, albo w ogóle się go nie robi bo później same problemy.

Re: Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?

: 26 kwie 2012, 8:49
autor: pani_bichoniowa
No nie będę podważać tego co napisałeś, rzeczywiście na tyle się nie znam :), napisałam to co ja wiem o tym silniku po moich przejściach z nim.
Jeżeli zawory są nieuszkodzone to tak, są proste do wyjęcia, natomiast u nas zawory były "do wymiany" ale nie można ich było ruszyć, a przynajmniej 3 speców od głowic z Krakowa nawet nie chciało tego dotknąć, dopiero 85-letni stary mechanik powiedział, że jak "gówniarze" nie umieją to on to zrobi... i zajęło mu to 2 dni...

A co do starego typu silnika, to chodziło mi że po tym silniku zmienił się rodzaj stopu z którego robiono zawory lub prowadnice, tak przynajmniej twierdzili ci "gówniarze"...