Strona 1 z 2
Kappa - problemy z ładowaniem
: 22 kwie 2012, 19:10
autor: samuel1987
Witam
Mam mały problem z ładowaniem. Po odpaleniu silnika stan ładowania na desce pokazuje około 14v a po chwili zaczyna spadać i tak po jakimś czasie wskazuje 12v. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być??
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
: 22 kwie 2012, 19:23
autor: DamianS
Sprawdz napięcie miernikiem bezpośrednio na akumulatorze. Wskaźnik może przekłamywać.
Jesli na aku faktycznie będzie 12V trzeba sprawdzić alternator a dokładnie diody i regulator napięcia.
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
: 22 kwie 2012, 19:29
autor: samuel1987
Napięcie na akumulatorze pokazuje 13.8v Tylko nie pamiętam czy sprawdzałem po spadku na wskaźniku z deski. Sprawdzę dzisiaj czy na aku.
Też spada.
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
: 22 kwie 2012, 19:47
autor: DamianS
Napięcie może spadac przy uruchomieniu 2 biegu wentylatorów (przy włączonej klimie) ale po wyłączeniu powinno wracac do ok 13.8
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
: 22 kwie 2012, 19:54
autor: argenta67
Ładowanie alternatora jest takie jakie potrzebuje akumulator oraz zmienia sie proporcjonalnie do włączania odbiorników i tak na wolnych obrotach jak włączysz dużo urządzeń to ładowanie spadnie. Po dodaniu gazu powinno wzrosnąć. Jeśli akumulator będzie naładowany to też napięcie ładowania spadnie.
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 25 kwie 2012, 0:23
autor: marceli
Warto też posprawdzać masy,to częsta przyczyna słabego ładowania.
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 15:33
autor: erbeka
Witam,
Ja jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne, czy elektryczne dlatego zwracam się do Was.
Od jakiegoś czasu, bez względu na to jak długa jest trasa którą pokonuję, ładowanie nie przekracza takiego poziomu:
https://www.dropbox.com/s/pvkurfwpc5csq ... 073811.jpg
Z tego co wiem to trochę słabo. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? Z góry dziękuję

Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 15:55
autor: Michor
Po raz kolejny - miernik w łapę i sprawdź na akumulatorze.
Wskaźnik pokazuje hmm... orientacyjnie. U mnie stał pionowo a na aku 14v.
Tyle to ja nie mam nawet jak zgaszę silnik więc- raczej byś za daleko na takim ładowaniu nie zajechał.
Kontrolka od ładowania się pali?
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 16:18
autor: Borek
Kontrolka się pewnie nie świeci. Zmierz napięcie między + i - akumulatora, a potem między + akumulatora i - na silniku (dotknij do pokrywy zaworów, najlepiej w miejscu gdzie jest goły metal - farba zeszła czy coś) oraz na karoserii. Jeśli będą różne, to na dzień dobry poprawiasz masę i może kable plusowe.
Masa - zdejmij klemę i wyczyść porządnie, załóż z powrotem na bolec i ma dobrze siedzieć. Sprawdź czy kabel w klemie dobrze siedzi. Kolejny punkt jest obok półeczki z akumulatorem, oczko przykręcone do nadkola - jak się da to zdjąć, wyczyścić i porządnie przykręcić. Kolejny punkt to gdzieś tam na skrzyni i pod silnikiem, ale tam nie ja robiłem - kanał jest przydatny.
Plus - zdejmij klemę, upewnij się że kable dobrze siedzą, wyczyść porządnie i mocno dokręć, żeby ani drgnęła. Dalej jest krótki kabelek wpadający do małej puszki przy grodzi pod podszybiem - puszkę otworzyć, kabelki stamtąd odkręcić, bezpiecznik obok wyjąć. Wszystkie styki i oczka wyczyścić jeśli trzeba i ponownie założyć, dobrze dokręcić.
Potem czeka Cię procedura resetu (niech ktoś zapoda linka, bo znaleźć nie mogę) i od razu też widzisz / sprawdzasz czy pomogło. Jak nie, to może być zużyty alternator.
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 16:36
autor: Michor
Masy wszystkie bez kanału da się zrobić.
Tę za akumulatorem płaskim kluczem da się bezproblemowo sięgnąć.
Potem jest masa na poduszce silnika. Wystarczy się położyć pod samochód i z lewej strony będzie widać (chyba że masz osłonę pod silnikiem- to wtedy nie
+ jest jeszcze mini masa na kolektorze.
Borek- procedura resetu???
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 19:17
autor: Borek
Nie pamiętam właśnie gdzie taka znalazłem - albo tu na forum ktoś zapodał, albo w jakiejś instrukcji (użyszkodnika albo serwisówka, nie przeszukam na szybko

). Po odpięciu i podpięciu baterii włączyć sam zapłon -> wdepnąć gaz na 10s do oporu -> puścić gaz, wyłączyć zapłon -> odpalić silnik na 20 minut albo az się zagrzeje -> zgasić, gotowe. Jakoś tak to szło, ale głowy na pieniek nie położę.
Pod samochód na lewarku to wchodziłem jak miałem Civica, pod kapiszona z przodu jakoś się boję.

Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 19:18
autor: Polej
Borek pisze:Nie pamiętam właśnie gdzie taka znalazłem - albo tu na forum ktoś zapodał, albo w jakiejś instrukcji (użyszkodnika albo serwisówka, nie przeszukam na szybko

). Po odpięciu i podpięciu baterii włączyć sam zapłon -> wdepnąć gaz na 10s do oporu -> puścić gaz, wyłączyć zapłon -> odpalić silnik na 20 minut albo az się zagrzeje -> zgasić, gotowe. Jakoś tak to szło, ale głowy na pieniek nie położę.
A czemu to ma służyć? Pytam, bo nie wiem, a jestem ciekaw

Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 20:06
autor: Borek
Resetowaniu ECU. Najpierw sygnał do wyczyszczenia ustawień (tych, które komp sam zapisuje podczas pracy poznając silnik), a potem niech go od nowa poznaje. Też się zastanawiam po co w sumie ten sygnał (10s wciśniętego gazu) skoro odpięcie zasilania resetuje te dane, no ale... takie coś widziałem. Dlatego pytam przy okazji o potwierdzenie.

Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 20:14
autor: volf
W dieslach nie trzeba nic resetować.
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
: 10 paź 2012, 20:22
autor: Polej
Borek pisze: Też się zastanawiam po co w sumie ten sygnał (10s wciśniętego gazu) skoro odpięcie zasilania resetuje te dane, no ale... takie coś widziałem. Dlatego pytam przy okazji o potwierdzenie.

Tylko o tą część mi chodziło, bo pierwszy raz o niej słyszę.