Strona 1 z 3
Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 13:18
autor: stico80
Witam mam pewien problem z moją Kappą. Jak ją kupiłem to nie miała tłumika szmerów czy jakoś tak a w tym miejscu kawałek rury pcv ale widziałem, że niektórzy też tego nie mają ale dobrze problem jest taki że wydaje mi się że za dużo pali to po pierwsze, wychdzi około 15 litrów lpg mieszanie czyli 50/50 miasto trasa. Po drugie chyba reduktor jest za mały tzn Tomasetto a na nim napis 100hp i jak zmieniam biegi przy około 4000 obrotów to najpierw tak na 5 sek łapie muła i potem dopiero zaczyna ciągnąć.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 13:49
autor: stabraf
Jakie masz wtryski ?
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 14:15
autor: stico80
Tzn bo za bardzo się na tym nie znam, gdzie to sprawdzę?
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 14:26
autor: stabraf
Zrób zdjęcie komory silnika - powinno je być widać

Takie 5 elektromagnesów kolorowych

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 14:29
autor: stico80
ok zrobię zdjęcie na razie siedze w pracy to jak wrócę do domu to napewno zrobię. Ta instalacja to chyba a raczej na pewno II gen.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 14:32
autor: stabraf

Gafa z mojej strony, bo przyjąłem, że masz sekwencję

Nie pomogę w takim razie

Ale foto instalacji wrzuć - może coś wyjaśnić

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 15:29
autor: regaciarz
na ciepłym silniku dobrze odpala?
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 18:29
autor: bassman
Który Tomasetto (parownik)? Fotki komory silnika byłyby pomocne. Od kiedy się tak dzieje - tzn. czy wcześniej było dobrze? Jaki sterownik gazu - marka, typ.
Pozdrawiam.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 19:32
autor: argenta67
stico80 pisze: Ta instalacja to chyba a raczej na pewno II gen.
II generacja to akurat do Poloneza pasuje do Kappy wskazana wyższa półka.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 19:35
autor: marceli
Podstawowe pytanie:ile masz nalatane na tej instalacji i kiedy był jej gruntowny przegląd?
Bez tego raczej nie wiele się dowiemy.
Z tego co piszesz to parownik jest za mały,choć to II gen nie sekwencja no ale zapotrzebowanie na gaz takie samo.
Nie wiem jak tam ogarniasz sam tematy LPG ale jak nie za bardzo to lepiej ,żeby przejrzał auto dobry kumaty gaziarz.
Szkoda silnika jak jest coś nie tak.
W Twojej okolicy(województwie)polecany jest ten gaziarz:
Adam Rogowski LPG
Gość się zna na rzeczy.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 19:47
autor: stico80
Takie objawy zauważyłem od paru dni tj od około 4 dokładnie jakieś 2 dni po tym jak urwała mi się ta guma na tłumiku i zaczął latać i się tłuc na dołach, we wtorek założyłem nową. Instalacja ma 2 lata dokładnie bo mam przed sobą papiery z montażu. Na Instalacji nalatane 24679 . Dokładnie z tego co pamiętam w marcu była serwisowana u jakiegoś gazownika tak szwagier mówił przed wylotem do UK.
reduktor tomasetto 100hp at-07
zawór odcinający EVG-01
sterownik Bingo-M
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 19:59
autor: regaciarz
ponawiam pytanie- na ciepłym odpala normalnie czy trzeba trochę pokręcić zanim załapie?
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 20:01
autor: marceli
Sterownik ok,prosty a skuteczny, do II gen ok.
Reduktor za słaby.
Trzeba by zobaczyć jak jest podczas jazdy ale pewnie leci na ubogo.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 20:03
autor: stico80
czasami trzeba pokręcić ale nie zawsze tak mi się wydaję bo nie próbowałem za częst tylko pamiętam jak do sklepu podjeżdżałem że kręciłem odpalił i zgasł znowu kręciłem i już odpalił
tak jak pisałem przy każdej zmianie biegu najpierw łapie na chwilę muła potem idzie, no sam już nie wiem może to przez tą rurę z pcv zamiast tego tłumika chyba szmerów.
Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie
: 17 maja 2012, 20:38
autor: regaciarz
dużo pali i ciężko odpala to według mojego doświadczenia reduktor mówi papa
