Kappa 20VT - demontaż turbiny
: 21 maja 2012, 11:10
Pozwolę sobie skopiować post Wolka, który opisuje demontaż turbiny z silnika 20VT:
Wolek pisze: Trzeba wykręcić wentylator razem z osuszaczem klimy
spuścić płyn
dla wygody zdjąć sobie wąż górny od chłodnicy
i od coolera do kolektora
osłona trzyma się na 3 śrubkach 6-kach (ostatniej po lewej nie trzeba odkręcać)
wężyki od wody i oleju z turbo to wiadomo (osłona spływu oleju przykręcona na dwóch 6-kach do mocowania turbo) i dwa małe wężyki od overboostu
wydech odkręcić z obejmy przy turbo najbezpieczniej
żeby opadł w dół trzeba odkręcić też blachę pod miską na czterech 10-tkach
Najlepiej odkręcić go też od kata i wyjąć razem z sondą w dół, zaoszczędzi Ci to walki z osłoną, która nie będzie chciała wyjść przez sondę
2 przednie śruby mocujące turbo odkręcisz bez problemu z góry kluczem oczkowym 12
natomiast 2 tylne najlepiej z kanału
2 długie przedłużki i grzechotka
no i jeszcze mocowanie turbo do bloku
tam są podajże 2 śruby 8-ki i jedna 10-tka, którą skręca się mocowanie z turbem
i mocowanie trzeba całkiem wyjąć
bo bez tego jest problem z włożeniem i wyjęciem
Naturalnie trzeba wyjąć węże prowadzące powietrze razem z coolerem i wszystko ładnie umyć chemią z oleju. Żeby wyciągnąć cooler: jedna 6-ka mocująca puszkę filtra pod pompą ABS. 5 8-mek czyli mocowanie przedniego wzmocnienia i cztery 6-ki od mocowania coolera (dwie na górze na widoku, dwie na samym dole w zderzaku). Miłej zabawy
.
Pozdrawiam.